[Halebop] Tar ut en engångsavgift om 299 kronor för 3 fria månader via Benify.

Diskussion i 'Telia, Fello & Halebop' startad av Droid104, 16 dec 2020.

  1. Mats Palmberg

    Mats Palmberg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2019
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    90

    MINA ENHETER

    Sånt här är dja störande. Har funderat på om man inte borde fakturera tid man får lägga på sånt här. Råkade ut för en liknande grej med hallon men det handlade bara om 99kr så jag valde den enkla vägen, alltså betalade under protest. Man drar sig för att byta något som funkar eftersom det finns en liten risk att det blir krångel.
     
  2. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    337

    MINA ENHETER

    Jag hade en långdragen chatkonversation idag med Halebops kundtjänst angående den senaste påminnelsen. Som vid tidigare gånger så var det olika bud och total förvirring. Till slut hävdade personen att påminnelsen var en faktura som kom för att jag inte sade upp abonnemanget i tid, mao. för uppsägningstiden på 1 mån. Jag hade tydligen missat det med ett par dagar. Min minnesbild är dock en annan. Dessutom har jag aldrig fått en faktura på överskriden tid, och loggar jag in på Mina Sidor, så finns fakturan från augusti (för den första månaden) fortfarande kvar som obetald. Så med all sannolikhet är påminnelse på denna faktura, och det personen på kundtjänst drog till mig var bara båg.

    Jag orkade dock inte tjafsa mer och valde nu att betala månadsavgiften. Men jag kommer framöver a) aldrig mer bli en Halebop-kund, och b) tänka mig för innan jag nappar på kampanjer som lovar fria månader på Benify. Vad jag kan se så finns denna kampanj fortfarande kvar på Benify...
     
    bernard gillar detta.
  3. Ethaan_

    Ethaan_ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har precis fått en liknande faktura från dem.

    De ifrågasatte kampanjen från Benify men accepterade 3 fria månader efter print från min beställning.
    Dessvärre "kan" de inte makulera fakturan.

    Jag minns inte heller rabattkoden. Meddelade dem att jag bestrider fakturan. Får se vad som händer..
    Jäkla irriterande :S
     
  4. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Jag blev precis drabbad av detta. Körde Benify 3 månader gratis och nu vid första fakturan så har de lagt på 299 kr. De säger att de inte kan makulera den utan vill istället förlänga min gratisperiod. Extremt oproffsigt att inte ha löst detta på två år?
     
    night77 gillar detta.
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Och de har fortfarande kampanjen via Benify, konstigt att de har fortfarande problem med debiteringen..

    Screenshot_20210810-100752_Benify.jpg
     
  6. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Jag körde en lite hårdare ton i chatten idag och lösningen blir att jag först måste betala 299 kr (den felaktiga fakturan). Sedan får jag den krediterad nästa månad och måste då ringa in för att få dessa pengar utbetalda tillbaka till mitt bankkonto. Sedan förlängde de mina gratismånader till 6 månader istället för ursprungliga 3 månader.
     
    Kristy gillar detta.
  7. holyjoe

    holyjoe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    517
    Telefon:
    Huawai P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawai P30 Pro
    Har du fått det i skrift eller sparat chattloggarna?
     
  8. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Sparat chattloggarna
     
    holyjoe gillar detta.
  9. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det var väl en okej lösning ändå. Tråkigt att de inte fixat problemet dock.
     
    bernard gillar detta.
  10. fraxion

    fraxion Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    986
    Mottagna gillanden:
    715

    MINA ENHETER

    Jo det var en okej lösning.
    Men att enbart erbjuda fler gratismånader som ungefär motsvarar det felaktiga beloppet eller att enbart erbjuda återbetalning där jag måste göra allt jobb + ligga ute med pengar när det är de som gjort fel skulle jag inte godta.
     
    bernard och Pfefe gillar detta.
  11. Tobias J

    Tobias J Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2022
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Alltså jag blir så irriterad, dem har fortfarande inte fixat "problemet".
    Skaffade nämligen deras abonnemang ifrån deras hemsida 6gb surf för 189 kronor med 12 månaders bindningstid. Och lik förbannat får man en engångsavgift + fakturaavgift om 49 kronor trots att man anmälde för e-faktura i april direkt efter att abonnemanget kom igång. När tusan ska Halebop/Telia ta lärdom utav detta och verkligen fixa problemet eller är dom bara ute efter mer pengar? Jadu.jpg

    EDIT: Har varit i kontakt med en på chatten som säger att han tar bort engångsavgiften samt fakturaavgiften. Däremot skrev han också detta: "Gällande engångsavgiften så är detta något som bara tillkommer vid köp hos återförsäljare och ibland även kommer denna kostnaden med vid köp på hemsidan men det är då felaktigt och vi tar bort den direkt när du inkommer :)"

    Varför inte då fixa så att man slipper som kund inkomma till deras chatt och meddela detta? Vore smidigare om de åtgärdade "problemet" istället och detta talade jag även om för den person som jag chattade med.
     
    Last edited: 9 maj 2022
    KTM och Kristy gillar detta.
  12. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 506
    Mottagna gillanden:
    1 576
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Alla deras programmerare som jobbar med koden som genererar faktura kanske inte har återhämtad sig från Covid :P vem vet. Men märkligt är det dock.
     
  13. wressus

    wressus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    519
    Mottagna gillanden:
    75

    MINA ENHETER

    Fortfarande ett problem tydligen. Skaffade abonnemang hos dem och fick den jädra engångsavgiften nu.
     
  14. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Fick en faktura idag med både engångs- och fakturaavgift, startade en chattkonversation och han makulerade fakturan direkt. Fick känslan att det ej var första gången. :)
    Chatten har alltid varit hjälpsam så har inga problem med den delen av kundtjänsten, ekonomiavdelningen som sköter faktureringen verkar dock vara mindre seriösa. Ganska övertygad om att detta är en feature och inte en bug. Speciellt med tanke på att denna tråden skapades i dec 2020...
     
  15. 4ndroidz

    4ndroidz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2012
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    526
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi Mi 10T Lite 5G
    Telefon 2:
    Alcatel 1S (2020)
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Plus (jobb)
    De hoppas väl att man inte ska märka något. Många svenskar är blåögda och drar sig för att klaga. Enkla pengar på kontot för företagen. Därför jag starkt ogillar att man ska vara om sig och kring sig för att hela tiden få rätt pris när en bindningstid gått ut etc.
     
    Kristy gillar detta.