Diskussion: iPhone till amazfit GTR2 eller Huawei GT2?

Diskussion i 'Smartklockor - Övriga' startad av Sealund, 1 jan 2021.

  1. Sealund

    Sealund Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej. Inne på att köpa min första smartwatch.

    Viktigaste för mig är bra batteritid och en klocka som ser bra ut. Då kan man undra varför jag inte bara köper en vanlig klocka :). Det jag menar är att jag vill ha en smartklocka som kan användas vid löpning och även för notiser från telefonen, men bra batteritid och ska inte skrika ”träningsklocka”. Däremot är jag ingen löpgalning som behöver extrema funktioner för löpning. Behöver inte heller supersmarta funktioner rent allmännt, utan kunna visa notiser, eventuellt kunna snabbsvara sms mm. Kunna hålla skaplig koll på vardaglig rörelse o även sömn på natten.

    Först var jag stenhårt inne på Huawei GT2, men läste att med iPhone så tappar den många funktioner. Någon som har den med iPhone? Ovärt köp?

    Nu senast är jag inne på amazfit GTR2 eller garmin vivoactive 3. Tycker amazfit är snyggare o grym batteritid. Hört strulig GPS. Hur är den i övrigt kopplad till iPhone? Funkar bra?

    Garmin vivoactive 3 känns mer som att jag är säker på vad jag får. En klocka som ser ok ut, med skaplig batteritid....men under 1 vecka känns på gränsen för mig. Har nog mer löpfunktioner än vad jag kommer ha nytta av.

    Känslan är att köper jag en snygg klocka med bra batteritid men ganska tunn rent funktionsmässigt, men ha det viktigaste så kommer jag nog vara riktigt nöjd. Men orkar inte med en klocka med en massa strul o teknisk irritation.

    Nå tips?
     
  2. crixen

    crixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2010
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    50
    Telefon:
    iPhone 13

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13
    Jag har en Huawei Watch GT 2 Pro och en iPhone 12 Mini. De funkar bra ihop för att logga träning och få notiser, men några delar är av någon anledning androdidexklusiva, såsom att kunna lägga över musik på klockans interna lagring och att kontinuerligt mäta SP02-nivåer. Manuella mätningar går dock bra och de sparas i Huawei-Health appen.

    Det är nån form av koppling mellan Apple Health-appen och Huawei Health, men jag är osäker på vad som faktiskt skickas över. Jag körde tidigare mot en Samsung S10 och integrationen mot Google Fit var inte heller rolig, så jag har vant mig att följa upp träningsaktiviteterna direkt i Huaweis app.

    Huawei Health-appen funkar i övrigt ok, även om den känns opolerad och typiskt kinesisk. Knepiga översättningar och tråkiga jämförelser, om man är van vid exempelvis Withings.

    För mig är nog fortfarande GT2 Pro fortfarande den bästa kompromissen, men jag har börjat snegla lite på en Withings Scanwatch då jag tidigare var nöjd med deras klockor och framförallt deras app.
     
    Sealund gillar detta.