Urbanears Baggen - Högtalare med dedikerad app och inbyggd Chromecast, Spotify connect, BT och WiFi

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Millwad, 1 jan 2021.

  1. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Nu kanske denna tråd är felaktigt placerad men skulle vilja ge en varm rekommendation gällande Urbanears drygt 3 år gamla högtalarsatsning.

    Av en ren slump kom jag över en Baggen i riktigt bra skick för ynka 500 kr och andrahandsvärdet verkar vara riktigt lågt för att vara en så bra högtalare. Söker man på högtalaren på Marketplace (Facebook) så finns den att köpa för mellan 500 till 1000 kr. Detta förmodligen för att den tillägnade appen vid release var riktigt opålitlig men appen fungerar nästintill klockrent nu för mig. Testade på högtalaren när den släpptes och då kostade den 3400 kr om jag minns rätt och jag gillade den skarpt då men lämnade tillbaka den då appen var undermålig. Nu får jag den dock att fungera helt klockrent med Spotify Connect och med min skivspelare.

    Gick från en blåtandshögtalare i Harman Kardon Onyx 3 som lät riktigt mediokert och där basen var så osynkad med volymen att man knappt kunde ha på den utan att väggarna skakade och den är inte ens jämförbar med Baggen. Anslutningsmöjligheterna, ljudkvalitén och den dedikerade appen samt det löjligt billiga begagnade priset gör högtalaren till mitt favoritköp när det kommer till teknikprylar under 2020. Bör då poängteras att jag köpte en ny mobil, ny tv, ny smartklocka och en hel del annat ur teknikväg under året.

    Så är man ute efter en ny högtalare och önskar prisvärdhet och inte har något emot att köpa något i andrahand så är Baggen ett löjligt bra alternativ.

    Enda minuset som vissa kanske kan störa sig på att det är en rejäl pjäs men i mitt tycke är den riktigt stilren och trevlig att titta på.

    IMG_20201231_011712.jpg
     
    KiloEterna, spigen, Paul och 2 andra gillar detta.
  2. KiloEterna

    KiloEterna Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2014
    Inlägg:
    975
    Mottagna gillanden:
    358
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Verkar intressant, men hittar ingen på Marketplace under 1000 it och bara typ 2 stycken :P