Köp råd s20 fe

Diskussion i 'Galaxy S20 FE' startad av chrille82mmm, 1 jan 2021.

Taggar:
  1. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Hej på er.
    Sitter idag med en iPhone se 2020 som jag är riktigt trött på. Tänkte skippa äpplet nu. Har siktet inställt på s20fe. Tycker kanske storleken på s20 är bättre men vägrar välvd skärm. Har läst en del om den. 5g varianten kvittar enligt mig då de dröjer innan de funkar där jag bor. Men har läst lite lika angående chipet.
    nåt man ska tänka på? tänkte slå till på den med halebop 15gb 349kr mån. Låter som en bra deal.
     
  2. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Ska du ha en S20 FE är det 5G modellen som gäller, den vanliga 4G har exynos usla soc medans 5G har SD.
    Vill du ha en som är lite mindre kan det vara värt att vänta på S21 där både vanliga och plus modellen väntas skippa välvd skärm, visserligen är det exynos på dessa också men 2100 soc förväntas bli avsevärt bättre än den som finns i S20 modellerna eftersom dom övergett sina egna kärnor till fördel för samma ARM kärnor som SD har.
     
  3. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Undrar om det har nån betydelse för mig. Spelar inte. Ringer smsar, Mail, nyheter, sociala medier. Kollar knappt på film heller.
     
  4. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Spelar väl mindre roll med den användningen men du kommer fortfarande ha sämre batteritid, sen är det såklart upp till var och en vad man accepterar när man köper ny telefon.
     
  5. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Ok så de chippet gör att batteriet håller längre? Ursäkta dumma frågor men är inte så haj på sånt här
     
  6. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Förra årets exynos presterade sämre, blev varmare och hade sämre batteritid jämfört med förra årets SnappDragon.
    Detta årets exynos förväntas bli mer likt detta årets snappdragon eftersom dom gått över till samma kärnor och därmed inte skiljer sig lika mycket, dock bör man väl invänta riktiga test när telefonerna är släppta för att se om ryktena stämmer.

    Så i förra årets S20 serie kan man helt klart förvänta sig bättre batteritid med en SD oavsett vad man gör med telefonen, prestandan och värmen är mer relaterat till vad man gör.
     
  7. Sledgeman

    Sledgeman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2009
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Jag funderar också på en S20 FE 4G till sambon. Inget spelande utan är youtube, surf, musik samt foto som den ska användas till. Med Halebop 15GB 349 kr / månad så kostar telefonen 1440 kr. Ska man ha 5G varianten för att få snapdragon så kommer telefonen kosta 5760 kr, alltså bli 4320 kr dyrare. Svårt och se att det skulle vara värt det!?
     
    chrille82mmm gillar detta.
  8. kalavun

    kalavun Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    103
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Låter tveksamt utifrån det användningsområdet.

    Jag har haft både en s20+ med exynos och en S20 fe 5G. Kan inte säga att jag märkte någon väsentlig skillnad mellan de båda. Möjligen att S20+ blev något varmare vid belastning. Batteritiden upplevde jag som snarlik med min användning som påminner mycket om det du beskriver.

    För det priset och om man inte måste ha 5G (vilket inte känns som prio nu) så är det svårt att hitta något bättre för de pengarna. Iaf om man vill köra Telias nät och ha en samsung.
     
    chrille82mmm gillar detta.
  9. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 118
    Mottagna gillanden:
    1 052
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Finns iofs notiser om att kameran tar bättre bilder i SD modellen också, vet dock inte hur mycket det ligger i det, men jag har för mig det nämnts i vanliga S20 forumet.
     
  10. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Nu va den beställd ! Då till nästa fråga. Galax Watch aktive. Kan man ta emot samtal i den och prata direkt i klockan som man kan göra med Apple Watch ?
     
    kalavun gillar detta.
  11. PricyCaptain

    PricyCaptain Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Nej den har ingen högtalare. Den har endast mikrofon för röststyrning och inget mer. Dessutom meddelar den om nya meddelanden genom vibration.
     
  12. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Ok de va synd . Vet du om active 2 har den funktionen ? Eller nån samsung som har som inte kostar en förmögenhet
     
  13. PricyCaptain

    PricyCaptain Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Active 2 med e-sim har det. Samsungs hemsida kör kampanj för 2690kr. Om du vill använda e-sim är helt upp till dig. Om du inte aktiverar den funktionen så måste telefonen vara inom Bluetooth räckvidd.
     
  14. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Ok va bra. E sim kommer jag inte använda tror jag. Men tänker de kan va bra att kunna svara i den. Eller kanske räcker det med att kunna läsa och svara på sms
     
  15. kesson96

    kesson96 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hej! Hur fick ni s20 FE för 349 kr på Halebop? Står att den kostar 399 kr när jag kollar nu
     
  16. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Det är om du köper den på Elgiganten.se. Dom kör en när kampanj tom imorgon söndag.
     
  17. PricyCaptain

    PricyCaptain Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2020
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    1
    Tänk på att du inte kan diktera svar på svenska eftersom samsung är envisa med Bixby och Bixby talar inte svenska.
     
  18. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Köp 5G snapdragon 865. Bättre bilder på kameran. Blir inte varm heller. Bättre batteritid också. Alla Exynos jag ägt S7 edge och nuvarande S10+ blir båda varma. Kör du i mörkt läge reduceras värmen och batteriet håller längre.
     
  19. chrille82mmm

    chrille82mmm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2016
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    45
    Skilde för mkt i pris i mellan så de blev 4g
     
  20. Helge67

    Helge67 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2019
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    179

    MINA ENHETER

    Var inne på S20 FE 5G 256 / 8 fanns till och med för 7400 kr i början med welcome koden för Benify medlemmar (10 kr) för privatpersoner. Låg senast jag kollade på 7810 kr utan den koden som gav 5 % rabatt. Blå är dock slutsåld. Verkar vara populärast.
     
    bernard gillar detta.