Nej, den överväldigande majoriteten av kunderna känner förmodligen inte till att Vimla har ett forum över huvud taget, än mindre besöker det regelbundet. Det är därför det under lång tid varit högst anmärkningsvärt att kommunikationen/informationen varit och är så forumorienterad, inte minst driftinfo.
Enda sättet att hitta in i till startsidan för forumet via hemsidan är ju genom att klicka på "Support" och sedan scrolla ned
en halv sida på desktop, eller 2-3 sidor på mobil. Det är inte som så att det annonseras särskilt tydligt, vilket är rätt fascinerande givet vikten de lägger vid forumet som informationskanal (?).
Det blir inte bättre av att notisen de använder för aktuell information i forumet inte syns när man besöker forumdelarna som länkas in högre upp under supportsidan, tex::
Teknisk Support | Vimla Forumet, om man inte sedan väljer att gå tillbaka till forumets startsida.
Men hur ser det ut i andra kanaler då, finns den mest värdefulla informationskanalen direktlänkad? Vän av ordning föreställer sig att det på något vis vore logiskt.
Det blir också en aning ironiskt när varumärket marknadsförs som community-orienterat samtidigt som själva communityn tycks föra en relativt anonym tillvaro bland Vimlas övriga kanaler.
Så snart man anar en ljusning i tunneln (de pushar ju status på Twitter nu i alla fall, även om det tog 6 år att åstadkomma), så mörknar det igen, som ditt exempel ovan illustrerar. Det är alldeles nästan som om Vimla-ledningen arbetar efter mottot
ett steg fram, två steg bak.Click to expand...