Problem: S20 5G - Autoomstart efter Android 11?

Diskussion i 'Galaxy S20' startad av Burnfoot, 5 jan 2021.

  1. Burnfoot

    Burnfoot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Är det några fler som fått ofrivillig autoomstart på köpet vid Android 11 uppdatering? Min startar om sig varje natt trots att autoomstart ej är på i inställningar. Jag har provat farbriksåterställning. Väldigt irriterande då alarm då inte fungerar på morgonen. Samsung säger att jag ska lämna in den på service men skulle hellre fixa det själv om någon har några ideér?
     
  2. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    493
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Läste ett tips om att starta telefonen i safe mode, så att alla tredjepartsappar blir inaktiverade och låt den vara så över natten. Om den inte startar om, så är det antagligen någon app som är orsaken.
     
  3. Burnfoot

    Burnfoot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, ska prova det ikväll. Problemet blir ju dock att sen lista ut vilken app om så skulle vara fallet.
     
  4. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Inga problem här iaf, och tror att vi hade hört mer om det om det var ett generellt problem. Men som sagt var teoretiskt kan det ju vara en app som orsakar det, och det första Samsung gör är ju en full reset antar jag så då kommer de ju inte hitta något. Om man vill vara säker på att det inte är det så är det ju reset och installera ett par appar åt gången - iaf om det är några mer ovanliga appar som man har installerat.
     
  5. Burnfoot

    Burnfoot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det som är märkligt är just att den beter sig exakt som om autoomstart vore inställt. Sker bara på natten, endast med laddare i (orginal) så jag tänker det är lite långsökt att en app gör det men jag är villig att prova.
     
  6. Burnfoot

    Burnfoot Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2014
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick ordning på det. Tagit bort saker lite successivt utan framgång men inatt funkade det. 99% säker på att det var Beyondpods autouppdatering som låg schemalagd till 6 på morgonen som var skurken. Slog av det igår och nu fungerar det.