Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 356
    Mottagna gillanden:
    1 716

    MINA ENHETER

    RuffyMan gillar detta.
  2. RuffyMan

    RuffyMan Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    1 327
    Mottagna gillanden:
    909
    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    13 Pro Max & Samsung Note 20 Ultra
    Klassiker, jurassic Park [emoji16]
     
    N6290 gillar detta.
  3. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Idag blir det 2 månader sen jag sa upp mitt. 5 supportsamtal senare så är jag fortfarande på ruta 1. Kan snart deras vänt musik utantill..........
     
    kissidor gillar detta.
  4. Pinnacle

    Pinnacle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    696
    Mottagna gillanden:
    221
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Fungerar det bra nu att avsluta Samsung Upgrade+?

    Hur har det gått för er som har avslutat era abonnemang de senaste månaderna?


    Jag sitter med en Note10+ som jag tog genom Upgrade+ och med tanke på allt strul så har jag varken orkat avsluta abonnemanget eller uppgradera till en Note 20 Ultra, något som jag högst troligt hade gjort om inte så många hade haft så otroligt mycket problem.

    Nu är det dock snart dags känner jag, denna gång så köper jag dock telefonen direkt utan abonnemang eller annat som kan ställa till det. :)
     
  5. art0101

    art0101 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    333

    MINA ENHETER

    Om ett par månader ska jag lämna tillbaka min efter 12 mån. Fanns det en dedikerad hemsida där man kan göra sin begäran om att avsluta Upgrade+ eller måste man ringa manuellt till kundtjänsten?
     
  6. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Det funkar inte alls vill jag påstå. 2 månader senare, och flera samtal till deras ”kundservice” så står jag fortfarande på ruta noll.
     
    bernard gillar detta.
  7. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Du måste tyvärr ringa manuellt till deras kundservice.
     
    bernard gillar detta.
  8. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Har skickat in min telefon som också blev upphämtad den 18/12 enligt spåraren. Har inte fått något meddelande om att dom tagit emot den eller om processen. Helt tyst. Dock röda dagar nu så väntar till efter ledigheten
     
    bernard gillar detta.
  9. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Japp, då ringde vi idag igen... De jobbar på min uppsägning.... Ja men de har jobbat med den sen 10 oktober??? Fick inget svar om varför det tar så lång tid. :cool:
     
    bernard gillar detta.
  10. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Hur snabba brukar Samsung lägga nya mobiler på upgrade? Kanske tar S21 ultra om de är snabba.
     
  11. Themaster_82

    Themaster_82 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    486
    Mottagna gillanden:
    472
    Telefon:
    Oneplus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus
    Vill du verkligen ha upgrade efter soppan som de flesta har haft med att lyckas säga upp sitt abonnemang?
     
    Janne303 gillar detta.
  12. MrJiM

    MrJiM Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 576
    Mottagna gillanden:
    794
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S8 Ultra
    Jag hoppas att de har lärt sig en läxa och sköter sig bättre i framtiden. Men du har helt rätt i att det har fungerat väldigt dåligt.
     
  13. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    För mig har de gått så långt att jag aldrig kommer välja en Samsung mobil igen. Jag har alltid föredragit dem, så de blir tråkigt att behöva lämna dem. Men de har skött det här så dåligt. Finns inget som de kan säga för att försvara sig mot denna soppan....
     
  14. androidfeber

    androidfeber Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    598
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Personligen kommer jag gå över till Apple och iPhone efter detta. Var lite småsugen innan och detta är droppen. Väntar på att skulden ska strykas och sedan aldrig igen. Uppmanar alla att inte ge sig in i detta kaos
     
    Ramboline gillar detta.
  15. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Heh, sitter här och läser genom tråden och funderar på vad jag ska göra. Har planer på att byta till Galaxy S21 nu i Januari/Februari genom Upgrade+ då jag redan har Upgrade+ med min Galaxy Note10+. Nu i slutet så verkar det som att de flesta här har fått sin hjälp efter flera veckor/månader. Nu är det ju inte en uppsägning jag ska göra utan endast ett byte av telefon, kommer detta att påverka mig?
     
    reiman gillar detta.
  16. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Dock tror jag att de flesta av de som det har löst sig för har lagt ner massor med tid på det. Jag tex som har suttit lite i skiten jobbmässigt hela hösten och bara inte haft tid att kontakta dem mer än 3-4 gånger (EN gång borde ju vara tillräckligt i ett sånt här ärende!) har fortfarande inte fått någon respons överhuvudtaget.

    Så ta det i beaktande också när du funderar på saken :ehm:
     
    RuffyMan gillar detta.
  17. Sammun

    Sammun Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    För mig tog det väl typ 3 månader , minst , innan det löste sig och ändå hörde jag aldrig något från Samsung utan det var sevenday som hjälpte mig att lösa detta till slut. Kommer aldrig köpa Samsung igen efter detta, och är sjukt nöjd med min huawei mate xs istället nu :)
     
    riiiichard, kissidor och RuffyMan gillar detta.
  18. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jag tänkte fortsätta med Upgrade+ trots alla som skriver om strul. Jag har följt tråden och jag tror inte jag sett någon som skrivit att de ska uppgradera utan avsluta Upgrade+.

    Så här skriver ju Samsung om att uppgradera telefon,

    Hur uppgraderar jag?


    Du kan endast uppgradera med Upgrade+ när du gör köp online hos Samsung. Du kommer att få instruktioner i samband med uppgraderingen. När du uppgraderar till en ny mobil så behöver du inte fortsätta betala den gamla månadsavgiften utan betalar endast månadsavgift för din nya telefon via ditt nya avtal som gäller i 24 månader. Gå in på Upgrade-portalen och välj den mobil du vill uppgradera till.

    Så om jag börjar betala för den mobilen jag uppgraderar till efter jag beställt så bryr jag mig inte så mycket om att de är sega med att ta tillbaka mobilen jag använder nu. Så tänker jag.
     
    Bakken och demonen gillar detta.
  19. riiiichard

    riiiichard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Jag hade tänkt att uppgradera först till fold2. Ringde till dem om det efter 12 månader. Fick till svar flertal gånger att jag skulle invänta ett Mail hur jag skulle gå tillväga för att få ut en ny. Det kom aldrig. Dels så gick det att ta ut en ny fold2 direkt om man körde ett helt nytt upgrade ab. Vi som ville uppgradera skulle få vänta på vår möjlighet. Där fick jag nog och sa upp skiten.
     
    Taskman, RuffyMan och kissidor gillar detta.
  20. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    635
    Mottagna gillanden:
    922
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Galaxy S21 har ju nu visats upp, men de finns ingen telefon att välja i Upgrade Store:n. När kan den dyka upp?