Vad tycker ni ägare om S10e nu?

Diskussion i 'Galaxy S10E' startad av bonehead, 5 okt 2020.

  1. bonehead

    bonehead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2015
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    54

    MINA ENHETER

    Hösten 2020, och mängder med nya lurar ute. Men få som faktiskt tilltalar mig, vilket fått mig att kika lite på S10e. Mest på grund av storleken. Men så var det ju detta med Exynos.

    Tycker ni som fortfarande kör den att luren fungerar bra än? Skulle ni anse den vara värd de 5500 kr den kostar ny i butik? Och känns det som att Exynos 9820 lider lika mycket av överhettningsproblem och sämre prestanda i spel som exempelvis Exynos 990? Att appar kanske tar någon smula längre tid på sig att öppna kan jag absolut leva med, men om den fortfarande håller på att överhetta och leverera en överlag sämre upplevelse än motsvarande SD 855, så vetekatten...

    Rappt OS, bra bilder och bra ljud är viktigt. Streamar mycket och spelar en del.

    Att den är liten och lätt är ett stort plus.
     
  2. msandstedt

    msandstedt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2014
    Inlägg:
    3 368
    Mottagna gillanden:
    5 127
    Telefon:
    Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 13 Pro
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Info:
    Reserv
    Telefon 3:
    Iphone SE gen2
    Info:
    Arbetstelefon
    Platta:
    iPad Pro 11” M1
    Platta 2:
    Lenovo Yoga Tablet 3 Plus
    ROM:
    Android 7.1
    Övrigt:
    Chromecast 3st, Nest Mini, Nest Audio, Google Tv
    Jag hade en S10e under 3 månader förra året, tyvärr var batteritiden riktigt dålig på den, annars gillade jag den. Storleken var perfekt. Då det inte fanns någon annan vettig Android i mindre format förra året slutade det med att jag köpte en iphone 11 pro som jag fortfarande har kvar och är riktigt nöjd. Skulle jag köpa telefon idag skulle jag försöka importera en Pixel 4a som verkar riktigt bra. Vill du ha bättre prestande finns ju Pixel 5 men då springer priset iväg.
     
    Anders_Lundquist gillar detta.
  3. slaskish

    slaskish Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2014
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    143
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi POCO X3 NFC
    ROM:
    Android 10
    Info:
    MIUI Global 12.0.8
    Telefon 2:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    UMIDIGI Plus E
    ROM:
    Standard
    Info:
    Feta spec för bra peng på sin tid!
    Platta:
    Lenovo TB2-X30F
    ROM:
    Lineage OS 14
    Info:
    Gammal HW. Funkar bra men segt
    Platta 2:
    Huawei T5 10,1", 4/64Gb
    ROM:
    Standard
    Info:
    Olycka även här, reservd. på g!
    Övrigt:
    scrcpy till en tele utan skärm
    Raspberrys, blandat i Hyper-V
    Kör en S10e i dagsläget och upplever inga problem förutom att batteriet käkas upp ganska snabbt när man använder sig mycket utav kameran.
    Jag spelar inte men kan tänka mig att samma sak gäller där, kanske även överhettningsproblemen, för några sådana har jag i alla fall inte märkt av :)
     
    Anders_Lundquist gillar detta.
  4. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Jag gillar, de uppdaterar den med hög frekvens, en trevlig form och bra skärm. Lite udda placerad fingeravtrycksläsare jämfört med framförallt nyare modeller bara.

    Batteritiden har jag inget att säga om, använder man den drar den batteri. Så är det med alla telefoner. Ute och körde Ingress med den i helgen och den gick ned i batteri i samma takt som medspelarens sprillans nya S20.
     
  5. ezgenesis

    ezgenesis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mycket nöjt efter ett år med den, kommer få hänga med ett år till om inget händer med den. Batteriet är inte dåligt men medel. Kameran är helt ok, saknar en telefoto lins men överlever. Enda jag saknat är stöd för aptx med blåtand på exynos modellen. Men kan köra över LDAC när jag inte vill ha mina kompaktare lurar...
     
  6. PaO

    PaO Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2015
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    79

    MINA ENHETER

    Jag har haft min S10e i ca 6 månader som tjänstelur och den funkar mycket bra tycker jag. Privat har jag Note 10 plus och tycker batteritiden är bra på båda. Nu har jag stängt ned mycket på S10e så det kan bero på det
     
  7. iTigers

    iTigers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    118
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag gillade den där lilla telefonen. Väldigt bra formfaktor! Batteritiden var kanske inte den bästa men absolut inte anmärkningsvärt dålig. Från början var det väldigt svajigt med mycket buggar som bland annat påverkade batteritiden men Samsung uppdaterade bort sånt och på slutet flöt det på ganska smärtfritt.

    Jag tyckte den tog kassa bilder, särskilt med selfie-kameran. Det var som det var något slags filter som gjorde att ansikten såg insmorda ut med skofett. Sen tycker jag Samsung är otroligt störande med sitt sätt att trycka in sina appar överallt. "Nej tack, jag vill fortfarande inte använda Bixby!". Jag kör nog gärna Android igen men aldrig mer Samsung. Men däremot en "ren" Android lockar ibland.

    Sen är ju frågan hur länge Samsung tänker uppdatera modellen?
     
  8. Tomaro

    Tomaro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    129
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10e
    Om jag minns rätt har det sagt till Android v12 som vi ännu har en tid till. Dvs att de ökat det från två generationer av operativsystemet till tre. Vilket är trevligt, telefoner håller länge idag.
    Prestandan är såpass bra att de kan klara sig i ganska många år utan problem.
    Batteriet är det som kan ge med sig men med rätt batteriekonomi kan det kanske räcka hela tiden.

    ja se, en länk som bekräftar det jag sagt.
    Here's Samsung Android 12 Devices Update List (2020)
     
  9. Anders_Lundquist

    Anders_Lundquist Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2019
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Samsung S20FE

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20FE
    Håller med ovan, telefonen har ett bra format och jag upplever inte den som seg.
    Blir varm vid hårdare belastning och batteriet är telefonens största svaghet.
    Batteriet klara normalt en hel dag, men vissa dagar så får man toppa upp på kvällen.

    Har haft telefonen i drygt 1år och batterihälsa är 90%.
     
  10. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Köpte en begagnad för 2500, ser ut som ny, nöjd än så länge
     
  11. Jungmar

    Jungmar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2013
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Lenovo P12 12,7"
    Gillar storleken. Kameran är ok, har svårigheter i mörker jämfört med min tidigare telefon (Pixel 3a), batteriet behövs ofta stödladdas på eftermiddagen för att klara hela dagen

    Blir varm och startar om sig, ställer in Samsungs luncher som standard med jämna mellanrum, ställer även in Smsungs telefonapparater som standard någon gång i månaden. Långsamma uppdateringar, har decembers säkerhetsuppdateringar och Android 10.