Problem: Nyköpta JBL Reflect mini 2 hörlurar beter sig skitskumt

Diskussion i 'Hörlurar' startad av torsktunga, 27 maj 2018.

  1. torsktunga

    torsktunga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jun 2012
    Inlägg:
    464
    Mottagna gillanden:
    2 200
    Telefon:
    Nothing Phone 1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nothing Phone 1
    Hej!

    Har precis (idag för några timmar sedan) köpt ett par sprillans nya JBL Reflect mini 2 Bluetooth hörlurar. Provade dom lite på väg hem och allt verkar frid och fröjd. Helt plötsligt efter 20min testande så vandrar det vänstra ljudet i den vänstra hörluren mjukt (på typ 5 sek) bort till att bara höras i höger hörlur! Hade bara en lur i örat då jag lyssnade på en podcast så trodde först att typ volymknappen hade tryckts ner i fickan eller något, men till min förvåning var allt ljud plötsligt i höger öra. Provade att starta om och till och med dess interna pipande och hörlurarnas röst var på bara höger sida! Jävla skräp! Tänkte att jag provar att ladda upp dem... Kanske det sitter två separata batterier i varsin lur. Så gjorde det när jag kom hem. Lät de ladda tills indikatorljuset försvann. Så där, nu bör det vara fixat...? Provar att lyssna... .... Ljudet låg nu plöstligt HALVT till höger. Som om jag hade ett par dåliga "true wireless" lurar där de måste synkronisera! Efter 5min spelande så krööööp ljudet än en gång heeeelt till höger!! D:< Vad fan är detta för fasoner på ett par helt nya lurar man köpt?!

    Ursäkta, men måste skriva av mig då jag fan inte hittar ett skit om andra med samma problem som detta. Det är alltså dessa nyligen släppta lura:

    JBL Reflect Mini 2 BT (Hörlurar)

    Hoppas kjell o company är snälla då jag fan vill ha pengarna tillbaka imorgon. Använt den förra generationen och var super nöjd med dem.

    Någon annan som haft liknande problem med andra trådade "trådlösa" lurar? Tackar på förhand för tips och input :)
    Trevlig sommar
     
  2. Eriksson15

    Eriksson15 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 dec 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    Kanske lite sent svar men idag har även jag stött på detta problemet.. Exakt samma symtom i vänstra luren.
    Finns det någon lösning på problemet eller fick du nya lurar?
     
  3. Nilsan

    Nilsan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Sånt jävla skräp! Betalade 999kr igår för dessa hörlurar som fungerade fint igår, dag 1. Dag 2! Jag sätter på mina nya jbl reflect mini2 iväntan på en tågtur på 8h, hörlurarna lyser blått men går ej att finna, försöker stänga av (har power knappen ihållande tills min tumme får kramp) dem lyser fort blått. Köp inte denna skiten bara punkt slut! Lägg hellre några extra pengar på ett märke ni litar på.
     
  4. peamad

    peamad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Stötte på samma problem med ljudet is stort sett bara i en kanal hos mina JBL Reflect 2. Haft dem i snart ett år. Frugan har den gamla modellen men den fungerar perfekt och hon lyssnar dessutom tre gr så mkt. Vad ska man göra? Oerhört strörrande.
     
  5. gualm

    gualm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    1 463
    Mottagna gillanden:
    565
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22
    Hej, någon av er som har kvar hörlurarna och kan använda dom med android 11? Jag har en OnePlus 8 Pro