Problem: Bluetooth samtal problem OP6T

Diskussion i 'OnePlus 6T - Allmänt' startad av bamse88, 5 jan 2021.

  1. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Har ett problem med mina Jays-F5 lurar. Kan lyssna på musik/media utan problem och koppla lurarna funkar också problemfritt. Men att ringa med lurarna funkar inte. Kan funka första gången man kopplar, men sen slutar det fungera. Kan inte heller välja/byta till lurarna när jag är i ett samtal från högtalare/telefon. Lurarna syns i listan men går inte att aktivera. Funkar felfritt på huawei-plattan samt tjejens iPhone.

    Så min slutsats är att det måste vara min telefon (OP6T) som inte riktigt lirar med dessa lurar i dagsläget.

    Mitt gamla headset funkar felfritt (SBH20)

    Har testa rensa cache i både bluetooth samt telefonen. Reset av lurar samt bluetooth/wifi inställningar. Aktiverat olika bluetooth-versioner i utvecklar inställningarna och allt annat man kan göra där med bluetooth. Ja i stort sett allt man kan finna när man googlar men utan resultat

    Det enda jag inte testat är en factory reset eller installera en custom rom, men känner det är sista utvägen, då jag måste installera om allt. Väldigt surt om det inte gör någon skillnad. Haha man har ju allt i mobilen idag

    Någon som har något tips vad man kan göra? Eller någon som löst liknande problem med en custom rom?
     
  2. Cuby

    Cuby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Platta:
    Microsoft Surface Go
    Jag hade en del liknande problem med mina Jabra elite 75t, men tror att det mesta har löst sig efter jag gjorde en fabriksåterställning. Telefonen känns även piggare nu än innan så kanske värt att prova ändå :)
     
  3. bamse88

    bamse88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2009
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Japp får väl bita i det sura äpplet så att säga och prova en fabriksåterställning :P tack för svar :)
     
  4. Cuby

    Cuby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2017
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    18
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 5G
    Platta:
    Microsoft Surface Go
    Får hoppas det löser sig