Skärmen slutar fungera i låsskärmsläge

Diskussion i 'LG Allmänt' startad av Oates83, 7 jan 2021.

  1. Oates83

    Oates83 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har en LG G8X (tror inte att modellen spelar någon större roll dock). Jag bytte skärm för en tid sen och efter att jag fick tillbaka den så har jag haft problemet att när skärmen är i låsskärmsläge och det är mörkt i rummet så får jag upp en text ovanför fingeravtrycksavkännaren där det står "Fingeravtrycksåtgärden avbröts" ("Fingerprint operation cancelled" på engelska) och efter en stund så försvinner allt som finns på Always on display (när skärmen uppdaterar om ni fattar) och skärmen blir helt svart. Därefter så måste jag antingen gå någonstans där det är ljust eller trycka på powerknappen två gånger för att aktivera telefonen.

    Problemet verkar kvarstå oavsett vilken låsfunktion man har, om någon alls, så det verkar inte ha något direkt med fingeravtryck att göra, det är bara det tydligaste symptomet.

    Det jag däremot har upptäckt är att om man håller för front/selfie-kameran så uppkommer problemet på en gång.

    Jag har provat att ominstallera telefonen, det hjälpte inte ett dugg.

    Vad tusan kan det vara som orsakar detta och hur löser jag det? Att skicka in den på lagning igen är inte ett alternativ.

    Uppdatering: Det kan ha något att göra med "proximity sensor", efter att ha blåst lite så verkar den fungera lite bättre iaf, men jag kan inte hitta var man stänger av sensorn.
     
    Last edited: 7 jan 2021