Problem: Tappar kontakt med klocka och lurar via bluetooth

Diskussion i 'P30-serien' startad av manutd, 10 jan 2021.

  1. manutd

    manutd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    ROM:
    Stock
    Har haft det här problemet ett tag nu med min P30 Pro att telefonen tappar kontakt med klocka och hörlurar via bluetooth nu och då.

    Jag kör med Gear S3-klocka samt jabra-lurar och problemet är att när varit släckt ett tag så kan telefonen tappa kopplingen med klockan och jag får gå in i galaxy wear appen och ansluta klockan igen. Med lurarna så blir det störningar/hack i ljudet ibland när jag lyssnar på musik när skärmen är släckt/släcks.

    Jag har testat hörlurarna med min surfplatta och där fungerar ljudet utan anmärkning så jag misstänker att mobilens bluetooth spökar. Så länge jag har skärmen igång så fungerar det, men när skärmen släcks så kan det bli störningar.

    Likaså på morgonen så har klockan kopplats ifrån mobilen så jag få gå in i wearable-appen igång och trycka på anslut så blir enheterna uppkopplade igen.

    Jag har försökt hitta någon inställning för strömsparande i mobilen men jag kan inte hitta något misstänkt där.
    Telefonen/hörlurarna/klockan är nyligen återställda och uppdaterade till senaste firmware utifall det var det som spökade men det hjälpte inte.

    Finns det några tips man kan försöka för att kunna upprätthålla en bluetoothanslutning till mobilen hela tiden?

    Aldrig varit med om detta förut så jag är lite nollställd på vad man kan göra förutom att fabriksåterställa enheterna och uppdatera dem vilket jag har gjort.

    Alla tips/förslag mottages varmt!
     
  2. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    I första hand så se till att apparna som har kontakt med klockan och lurarna har tillgång till att alltid vara igång och inte strömsparas i bakgrunden.

    Inställningar - Batteri - Appstart - "Klock-appen"


    Här ska appen hanteras manuellt och ha tillgång till autostarta, sekundär start, kör i bakgrunden. Samma med hörlursappen.

    Jag har inte så mycket annat att komma med... Jag har garminklocka, JBL och Sony lurar som inte är något bekymmer med. Lurarna kör jag ofta utan app och det hackar inte.
     
  3. manutd

    manutd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2010
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 256GB
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
    ROM:
    Stock
    Tack för snabbt svar!
    Ska testa det och se vad som händer :)
     
  4. Jimnie

    Jimnie Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2012
    Inlägg:
    145
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Inga problem.
    Se till att den app som spelar musik också körs manuellt.