Vill skaffa en 8T kommer jag bli nöjd/missnöjd?

Diskussion i 'OnePlus 8T' startad av Droid166, 8 dec 2020.

  1. Droid166

    Droid166 Guest

    Vill skaffa en ny lur och inte så förtjust att betala över 10.000:-

    Verkar vara ett vettigt pris för denna telefonen men en fråga till er som har den.

    Är ni nöjda?
     
  2. ravenshield

    ravenshield Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    221
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Bara haft den i tre dagar men jag är grymt nöjd än så länge. Grym batteritid, snabb, bra skärm. Kameran bra vad jag hunnit testa men det är lite så det vet nog andra bättre.
     
    pest46 gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är mycket telefon för pengarna. Det är väl mest en fråga om du trivs med storleken och gillar Oxygen OS. Inte bäst i klassen på nattfoto dock, men annars blir det rätt rekorderliga bilder med.
     
    pest46 och AndliN gillar detta.
  4. Riddler

    Riddler Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Haft min i 7 dagar nu.. beror ju på vad du kommer ifrån om du blir nöjd.
    Kom från oneplus 5 jag och från den vart de ett lyft på alla nivåer med 8T.
     
    herrober82 och pest46 gillar detta.
  5. tonpaa

    tonpaa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2019
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är grymt nöjd med min 8T.
     
    AndliN gillar detta.
  6. pest46

    pest46 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2019
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Comviq och Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V, Motorola G62 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Halebop
    Telefon:
    Sony Xperia 10 V, Motorola G62 5G
    Platta:
    Lenovo P11 Plus, Galaxy Tab S6
    Du har kanske köpt en 8T, när jag först nu kommenterar inlägget... ?
    Hur som helst så kan man säga och förhoppningsvis till nytta och vägledning för andra intressenter, och som tidigare redan konstaterats här i tråden, att generellt är det bra byggkvalitet och hyfsat mycket telefon för pengarna. Samtidigt, är du en användare som är kräsen och vill ha möjlighet att förfoga över mycket inställningar, finns det en risk att OnePlus gör dig besviken. Jag har tidigare skrivit om mina erfarenheter av den föregående versionen, OP 8 och 8 Pro, där OnePlus hade för sig att stänga av möjligheten att anpassa enkla och grundläggande aviseringsfunktioner. Det handlade om telefonappen och hur den kunde avisera i olika situationer (aviseringskategorier), t ex vid inkommande samtal, missade samtal, pågående samtal (de inställningar som är appspecifika). Inställningsmöjligheterna för respektive situation var inte åtkomliga utan hade gjorts grå. Jag har idag ingen 8T och kan svara på om det fortfarande är på det sättet men det kan vara värt att kolla före köpet och för den, liksom jag, som vill kunna anpassa sin telefon mer än standard.
     
  7. Millicom

    Millicom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2020
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    72
    Mycket nöjd med min. Är man sugen att testa på OnePlus men aldrig gjort det förut är denna perfekt att börja med. Nästa telefon blir garanterat OnePlus det med som det känns nu.

    Allt känns så snabbt och enkelt att göra. Helt annat flow än andra telefoner . Hade Samsung länge vilket jag blev väldigt less på.

    Kameran är något sämre än många andra i samma prisklass men den är ingen katastrof som endel säger.
     
    pest46 gillar detta.
  8. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    sugen på att köpa en 8t då jag kört med min nokia 7 plus i många år nu ... vill ha en telefon jag även kan spela spel på samt ta bra bilder och filma en del.. nattfota är lite sisådär kan man leva med.. räknar inte med nån telefon ta riktigt bra kort på natten iaf så det känns inte som en dealbreaker.

    är det någon som spelar mycker på sin mobil som har en åsikt om prestanda?... det blir väl en del pubg, fortnite osv.... har fastnat lite i de där spelen trots min ålder :D
     
  9. Millicom

    Millicom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2020
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    72

    Spelat en heldel krävande spel på min 8T och de fungerar utmärkt. Mycket bra prestanda och skärm för de. Är ju Snapdragon 865 o är ju förra årets toppchipp.