Överföra sms och mms från Galaxy 7s till iPhone 12?

Diskussion i 'Allmänt' startad av JennyLz, 11 jan 2021.

  1. JennyLz

    JennyLz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Försöker få över mina sms från en Samsung S7 till en iPhone 12. Appen "Flytta till iOS" fungerar inte för sms eller memo. Sms-en förs över huller om buller, flera år gamla sms kan ligga överst, och de ligger inte i trådar, samt osökbara. Så jag slängde ut alltihop och återställde iponen till startläge igen. När jag googlar på detta så finns en app som heter SMS Backup & Restore som rekommenderas även när iphone är inblandad, men den finns tyvärr inte att ladda ner från App store. Jag har nu låtit den appen säkerhetskopiera mina sms på Samsungen till Google drive. Men hur sjutton överför jag från Google Drive till iphone? Vet nån? Eller om det finns något annat sätt att göra det på?
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 361
    Mottagna gillanden:
    1 720

    MINA ENHETER

    Lät du verkligen "Flytta till IOS" göra färdigt sitt jobb? Avbröt du innan den var färdig?
     
  3. JennyLz

    JennyLz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2018
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja. Jag ringde till Apple-supporten, som bekräftade att det var ett bekant fel för iPhone 12. ”Våra ingenjörer jobbar för högtryck sen i mitten av december för att lösa det, var hans svar. När jag frågade om det finns något alternativet sätt att göra det på så svarade han undvikande. Uppdatera ofta, var hans enda råd.
     
  4. PhR34k

    PhR34k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 mar 2010
    Inlägg:
    721
    Mottagna gillanden:
    220

    MINA ENHETER

    Bytte från Samsung S20 till iPhone 12Pro och har samma problem alla sms ligger huller om buller. Tror det var samma sak sist jag gick över från Note 9 till iPhone X
     
    JennyLz gillar detta.