Diskussion: Mi True Wireless Earphones 2 Basic

Diskussion i 'Hörlurar' startad av Millwad, 2 dec 2020.

  1. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    index-1-1.jpg
    Jag vet, världens längsta namn på ett par hörlurar men tänkte att dessa är värda att diskutera.
    Har ett par Sudio Tolv och ett par Redmi Airdots sedan innan så har inte testat några "high end"-hörlurar som är trådlösa och jag tyckte att både Tolv och Airdots var ganska kassa och hade massa buggar och var allmänt mediokra.

    Köpte hem ett par Mi True Wireless Earphones 2 Basic under BF för ynka 90 kr och måste säga att dessa kör över Sudio Tolv som ändå kostade över 1000 kr när jag köpte de förra året. Ljudkvaliten är i mitt tycke fullt godkänd, riktigt bekväma och att koppla ihop till mobilen var busenkel och uppskattar speciellt att ljudet stängs av när man plockar ut en hörlur ur örat. Hade jag vetat att de varit så här bra (ja, allt är så klart relativt, jag tänker på prisvärdhet och funktionalitet) så hade jag definitivt köpt ett par för fullt pris för ynka 449 kr. Köpte ett par till sambon med och hon tyckte de var riktigt trevliga med.

    Någon annan som har ett par och vad är er upplevelse?
     
    Last edited by a moderator: 2 dec 2020
    Yoko666 gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Låter som det är rätt mycket hörlurar för pengarna, men hur är mikrofonen? Nöjd med den också?

    De verkar ligga på 439 kr på Prisjakt just nu. Var hittade du dem för 90 kr på BF?

    Prisjakt: Xiaomi Mi True Wireless 2 Basic (Hörlurar)
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    MiStore hade dom. Jag får mina idag. Skulle nog ha beställt fler än 1 st.
     
    Millwad och bernard gillar detta.
  4. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Berätta gärna sen vad du tycker om hörlurarna, så att det inte blir så att jag hyllar medan alla andra tycker tvärtemot. ;)
     
    bernard gillar detta.
  5. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Precis som @Timpppa@Timpppa skrev ovan så såldes de ut av Mi-store under BF, nästintill orimligt billigt.
    Återkommer gällande mikrofonen, inte hunnit testa de utomhus än.
     
    bernard gillar detta.
  6. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
  7. Ansiktskräm

    Ansiktskräm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2020
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    5
    Tror jag missade den dealen med 10 minuter :cry:
     
    bernard gillar detta.
  8. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 114
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Ska försöka hinna med och testa ikväll :)
     
    Millwad och bernard gillar detta.
  9. Intedennitror

    Intedennitror Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2020
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag köpte även ett par på Black Friday.
    Mikrofonen är faktiskt förvånansvärt bra! I de flesta miljöer slår de mina Jabra Elite 75t som kostade runt 2000:-. Det är i alla fall enligt feedback jag fått från de jag pratat med.
    Sitter jag i ett tyst rum så vinner Jabra. Ska jag promenera i stadsmiljö, om det blåser eller om jag ska hålla på med grejer som låter (meka, diska, etc.) så vinner dessa Mi Basic.
    Kan även tillägga att det känns aldrig som att de sitter särskilt bra. Känns som de är på väg att falla ur öret jämt. Hittills har det dock inte hänt utan de har suttit kvar även på längre promenader utan jag behövt justera dom.
     
  10. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Köpte ett par till en kompis också förutom de två jag köpte till mig själv och sambon. För mig och min sambo fungerade de utmärkt trots att jag är över 190 cm lång och har ett betydligt större huvud/öron än min sambo. Däremot sa min kompis att de inte fungerar alls för hans öron.
     
  11. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Fortfarande nöjd med dessa? Behöver ett par öppna hörlurar att använda i jobbet för videosamtal. Har funderat på att skaffa Huawei Freebuds 3 eller MS Surface Earbuds. Hade nog lite oreflekterat avskrivit dessa som budgetskräp innan jag läste den här tråden. Lite märkligt då jag är något av en Xiaomi-fanboy i övrigt :) Duger mikrofonen bra till samtal?
     
  12. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Använder de dagligen faktiskt, nu köpte jag de för löjliga låga 90 kr när Xiaomi hade sin BF-rea men tycker att de är riktigt prisvärda även om man bara går på originalpriset. Köpte ett par Redmi airdots förra vintern och tyckte att de var kassa så var väldigt skeptisk när jag köpte dessa. Måste säga att jag är positivt överraskad.

    Bör även nämnas att jag utöver Sudio:n har ett par Jabra Elite 65t som ligger och dammar efter att dessa införskaffades, ljudkvalitén är snäppet vassare på 65t vilket borde vara ganska uppenbart men dessa passar mina öron betydligt bättre. Ingen har klagat när jag har pratat i telefon men vågar inte kommentera på hur bra/dåliga samtalskvalitén är. Har aldrig riktigt varit min prio med hörlurar. Har f.ö aldrig haft problem med att BT-kopplingen strular eller hackar vilket jag har haft med både Sudio-hörlurarna samt de från Jabra.

    Såg att de kostar 350 kr på Amazon med fri frakt och ett snittbetyg på 4.3 och med fler än 1500 betyg totalt så jag är nog inte ensam med att vara nöjd. Xiaomis lite dyrare TWS-hörlurar är ju också lågt prissatta så kanske värt att kika där med?

    https://www.amazon.se/Xiaomi-BHR408...611092932&sprefix=mi+true+wire,aps,181&sr=8-8
     
    flipp gillar detta.
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tack för snabb feedback. Då blir det att beställa dessa. Fattar inte hur jag kunde avskriva dem tidigare då Freebuds 3 är minst tre gånger så dyra och jag har ju inget behov av ANC utan behöver bara acceptabelt ljud och en bra mikrofon för samtal.
     
  14. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Måste dock flika in med att jag tycker att du ska kika på de andra dyrare Xiaomi-hörlurarna med, lite recensioner och så. Tror att du har betydligt "känsligare" öron än vad jag har och att dina Sonos-vana öron kontra mina HK Onyx-vana öron skiljer sig, haha.
     
    flipp gillar detta.
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Haha, jag tror ljudkvaliteten på dessa kommer duga bra. Sedan är de så pass billiga att det inte är någon big deal om jag blir missnöjd. Passformen är ju svårt att veta på förhand. I bästa fall skulle jag kunna använda dem när jag springer men ser det mer som en bonus då det i första hand är för jobbet jag behöver dem.
     
    Millwad gillar detta.
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har använt dessa några veckor för zoom-möten, telefonsamtal och podcastslyssnande. Mikrofonen är riktigt bra och detsamma är passformen, samtalsljudet och batteritiden. Dock låter musik ganska burkigt. Nog bland de sämsta hörlurar jag haft för musiklyssnande. Trots att jag inte är speciellt kräsen använder jag andra hörlurar för musik. Misstänker att musik låter bättre på den dyrare varianten av dessa lurar. För alla andra ändamål är dessa lurar dock smått fantastiska sett till priset (200-300 kr).
     
    Krille1869 gillar detta.
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Har precis fått hem den dyrare varianten av Mi True Wireless 2 nu. Ljudkvaliteten när man lyssnar på musik är dramatiskt bättre på den. Nästan så jag tror att jag fick ett måndagsexemplar av mina basic då det inte borde vara så stor skillnad. Dock har vissa recensenter klagat på burkigt ljud i basic och det var precis vad jag upplevde så kanske stämmer det. I så fall är det en no brainer att lägga till några hundralappar för den dyrare varianten (åtminstone om man ska lyssna på musik). I utseende och form är det väldigt subtila skillnader (knappt märkbara). Laddasken är dock lite mindre på W2 jämfört med W2 Basic och den har även en lampa som pulserar rött vid laddning. En fördel med basic är dock att dessa har ett större batteri i laddaren.
     
    Millwad gillar detta.
  18. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 832
    Mottagna gillanden:
    1 916
    Telefon:
    Pixel 6A

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6A
    Åh fan, har också upplevt att de är lite burkiga när jag har behövt spela musik på hög volym när man jobbar hemifrån och det renoveras hos grannen. Var köpte du den dyrare varianten? Låter lovande då jag är supernöjd med anslutningen och allt annat med hörlurarna.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Beställde från tyska amazon då jag hade en värdecheck där sedan tidigare. Dock finns de för ungefär samma pris på svenska:
    Xiaomi Mi True Wireless Earphones 2, trådlös, Bluetooth 5.0, Double Tap, Audio Codec SBC, AAC, LHDC, kompatibel med iOS och Android-enheter: Amazon.se: Electronics
     
    Millwad gillar detta.
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 425
    Mottagna gillanden:
    8 360
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Väldigt synd att batteriet är mindre på den dyrare varianten dock.