Cyberpunk 2077

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av Dadde, 10 dec 2020.

  1. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 980
    Mottagna gillanden:
    8 447
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Önskar jag hade tiden att få sätta mig och spela ett maraton, jag har kört guiden och precis gått utanför lägenheten *skrattar* Men som sagt ser fram emot många timmars skoj framöver :-)
     
    bernard, kirkx10, milky81 och 2 andra gillar detta.
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Patch 1.06 ska vara släppt till Stadia nu. En del irriterande buggar som blivit fixade verkar det som :)
     
    Dadde gillar detta.
  3. krpes

    krpes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2020
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    418

    MINA ENHETER

    Övrigt:
    NVidia Shield Pro, Google Nest (Google Assistant)
    Hotfix 1.06 - frång changelogen:
    --
    Stadia-specific
    • Improved driving mechanics for story NPCs while V's a passenger.
    • Fixed rare crashes upon loading near end-game saves, and repaired some of the previously broken saves.
    • Weapons should no longer get stuck when using gadgets (such as grenades) or shooting in quick succession.
    • V should no longer randomly get stuck in a Strong Attack position.
    • V should no longer randomly switch to a sprint while crouching forward.
    • Fixed the inability to reload weapons or use grenades and consumables
    --

    Har bara lite fastnat i Dead by Daylight + jobb tar tid: undras när man hinner prova CP2077?-)
     
    BrorSnor, bernard, kirkx10 och 1 annan gillar detta.
  4. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Helvete va gött! Har stört mig på flertalet av dessa buggar. Har fortfarande inte tröttnat på spelet. Löjligt egentligen hur bra jag tycker det är.
     
    Gumo, BrorSnor, bernard och 2 andra gillar detta.
  5. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Har sökt lite videos på YT men inte hittat något direkt svar. Är detta liknande GTA att man kan glida runt på stan och sno bilar och köra lite småuppdrag och bli jagad av polis m.m? Eller är det inte alls likt GTA på det viset? Finns säkert ett namn på en särskild genre men ni förstår ju vad jag menar :)

    Är lite småsugen på att köpa det men är lite mer casual gamer och lallar gärna runt i spelet mer :)
     
  6. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Man kan glida runt och utföra små sidouppdrag, tex. hjälpa polisen genom att skjuta ihjäl gängmedlemmar. Tyvärr känns inte staden så levande och rolig att köra runt i även om det finns en del att utforska. Det är inte direkt ett sandlådespel som GTA.
     
    bernard och BrearedsDea gillar detta.
  7. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Ok förstår. Är väl ungefär det jag känt på de YT-videos jag hittat. Inte samma känsla som GTA som att gå in å råna en sportaffär för att få pengar eller köra lite stunt-jumps osv...

    Får nog hålla mig en stund till.
     
  8. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    När man kommer till "point of no return". Bör man då hugga tag i det berg av side missions man har då? Finns dessa kvar att göra efter att man har gått förbi denna punkt? Råkade tyvärr klicka bort informationen som kom upp.
     
  9. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Efter du klarat storyn kommer du kunna fortsätta innan den punkten. Sista uppdraget kommer alltså räknas bort.

    Skadar inte att göra en extra manuell sparfil säkerhets skull :)
     
    bernard och kirkx10 gillar detta.
  10. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Tack! :) Hugger ta i några extra side quests ifall att. Har även sparat precis innan.
    Konstigt. Trodde nog att main story skulle vara något längre. Typ i stil med GTA V. Har försökt köra lite side missions emellanåt men inser att jag har rätt många kvar
     
    kirkx10 gillar detta.
  11. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Huvudstoryn är förvånansvärt kort. Går nog att köra igenom på 12-13 timmar om man är snabb.
     
    bernard, kirkx10 och Dadde gillar detta.
  12. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Ja. Om man bara räknar huvudstoryn så är det nog ca 15 h för mig så här långt (en gissning, vet iofs inte hur långt jag har kvar) . Hittills har jag gillat en side mission story mer. Den med Panam och hennes nomads var riktigt bra :)
     
    tekken, kirkx10 och psp123 gillar detta.
  13. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    När du klarar spelet kommer du börja från den savefilen du hade senast innan du valde att påbörja "slutspelet". Jag visste det på förhand så maxade min karaktär inför eventuellt kommande DLC. Du kommer dock låsa upp lite smått och gott som kommer kunna användas på din "gamla" save.
     
    Dadde och kirkx10 gillar detta.
  14. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 188
    Mottagna gillanden:
    5 006

    MINA ENHETER

    Judys och Rivers är fantastiska. Johnnys också. Mer personliga och nästan mer intressanta än huvudstoryn!
     
    Dadde och Albin N7 gillar detta.
  15. pacmeyer

    pacmeyer Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2014
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    623

    MINA ENHETER

    När jag var klar med huvudstoryn och hade gjort kanske 70% av alla sidequests som dykt upp (harde säkert kvar massor att hitta i staden) klockade jag in på 25h ungefär. Gillade spelet och var skonad från buggar allvarligare än bara rent grafiska. Dock tog det som slut lite väl plötsligt kan jag tycka så det blev som lite av ett antiklimax på slutet på något vis. Men allt som allt tyckte jag det var riktigt bra. Ska ta ett varv till nu när man lärt sig det. Tog säkert minst tio timmar innan jag kom in i det hyfsat och då har jag ändå spelat Witcher 3 väldigt mycket.
     
    Albin N7 gillar detta.
  16. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har kört fyra olika slut nu. Spelat drygt 100 timmar. Ofta brukar jag tröttna på spelen innan jag kommer till slutet men så har det verkligen inte varit i detta fallet. Är sugen på mer men ska nog spela annat ett tag och se om det kommer någon intressant DLC.
     
    Albin N7 och Dadde gillar detta.
  17. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Helt med dig! Brukar aldrig orka spela ett spel så här mycket. Det har något speciellt. Vågar man drömma om någon form av coop? Multiplayer lite? :)
     
    Dadde och kirkx10 gillar detta.
  18. krpes

    krpes Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2020
    Inlägg:
    245
    Mottagna gillanden:
    418

    MINA ENHETER

    Övrigt:
    NVidia Shield Pro, Google Nest (Google Assistant)
  19. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Stadia specific

    Tweaked default deadzone settings to be more responsive. Note: the change will not affect settings unless they’re set to default.

    Spännande!
     
  20. Dadde

    Dadde Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    1 096
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Universal Telecom
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Platta:
    Apple Ipad Air 16Gb
    Spelade klart Cyberpunk tidigare i veckan. Får ärligt säga att jag är lite kluven över hur bra jag tyckte att spelet var. Story-mässigt så tyckte jag att spelet höll. Välgjord story om än något tekniskt invecklad stundtals (vilket kanske inte är så konstigt).

    Inledningsvis när jag, efter att ha spelat igenom tutorial, klev ut i staden så kändes det verkligen som att det var en oerhört levande stad där i princip allt var möjligt. Blev verkligen bombarderad med sidouppdrag i en takt som gjorde det helt omöjligt att hålla reda på vem som var vem och vem man hade träffat var. Däremot så kändes den öppna världen och känslan av att man kan nästan göra nästan vad som helst mer och mer som en illusion ju längre jag spelade. Från att ha trott att de flesta NPCs hade dagliga rutiner, som det var sagt i någon trailer, så kändes det mer och mer som zombies som bara vandrade runt på gatorna. Människorna verkar ju knappt reagera på något alls utom att ducka om man börjar skjuta. Det verkar heller inte gå att prata men någon utan de slänger bara ut sig en mening.

    Personligen är jag inget stort fan av att hålla på med en massa dialogval. Framförallt inte efter ett tag när det kändes som att det inte spelar någon roll vad man väljer. Ett par gånger laddade jag om en sparfil för att välja annorlunda, men resultatet blev samma ändå. Har kollat på lite game play och andras upplevelse ser typ identisk ut med min. Enda gången det kändes som att det verkligen hade betydelse vad jag valde var i slutet.

    Nu låter det nog som att det mest var en negativ upplevelse som jag hade. Så var det inte utan jag har haft riktigt kul mestadels. Några av sidouppdrag en var riktigt bra och tycker även att huvudstoryn var bra. Borde nog ha gjort lite fler sidouppdrag längs vägen men hade trott att huvudstoryn var längre än var en var. Det var bara lite synd att staden känns så "död". Det mest liknade spel jag har kört var GTA V och den världen tycker jag kändes mycket mer intressant och levande (var visserligen några år sedan jag spelade det nu).

    Ser att vissa har spelat om och valt ett annat slut. Själv känner jag att jag valde ett bra slut och är rätt mätt just nu så får se när jag återvänder. Kör kanske något mer sidouppdrag emellanåt. Ser däremot fram emot kommande DLCs.
     
    tekken, kirkx10 och Albin N7 gillar detta.