Ni som ägt XZ Premium sedan releasen (ungefär)

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Heuristik, 6 jan 2019.

  1. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Såhär en bra tid senare, så har jag fortfarande min mobil kvar. Blämman på skärmen är kvar, den fortsätter att fungerar minst så bra som jag behöver, och jag har fortfarande inte hittat någon mobil att ersätta den med. Eller kanske en X1 mk3 när den kommer, men nej det är inte direkt något som är jätteakut att lösa så att säga. Svårt att minnas när jag köpte mobilen nu, men det känns som om den börjar närma sig 4 års sträcket faktiskt - det är rätt lång tid, både för en mobil som sådan, men framförallt för mig - ingen mobil tidigare har varit med mig såhäääääär länge. Kanske är ett rätt bra betyg trots allt?
     
    Avarell_Dalton gillar detta.
  2. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Dags för senaste updaten, verkar vara lagom en gång om året *garv*

    Nu tappar batteriet kapacitetn löjligt snabbt. Med mitt gamla användarmönster som inte direkt ändrats bara för att jag blivit ett år äldre och närmar mig 55 med raska steg. Så är det max en dag, det gick i ungefär fyra dagar när den var ny, sedan vart det tre och för ett år sedan typ två dagar. Men nu, nu går det inte riktigt att lita på batteriet, och microfonen verkar vara dålig och ja skärmen har fortfarande sin blämma osv. Kanske dags att slå till på en ny mobil....

    ...om jag bara kunde bestämma för vilken: Xperia 5 mk3, Xperia Pro-I eller Samsung Z Fold 3. i-lands problem....
     
  3. poipen

    poipen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    2 272
    Mottagna gillanden:
    1 257

    MINA ENHETER

    Jag använder xz premium som extra telefon och när jag väl använder den så är jag alltid orolig över batteriet.

    Om du är sugen på Z Fold 3 så har jag en som jag tänkt sälja så bara att hojta till.
     
  4. Bamsefar

    Bamsefar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2010
    Inlägg:
    384
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Falskt alarm faktiskt....

    Vad som troligen hänt, jag vet bara inte exakt vilken, är att en eller flera appar hängde sig och sög ut batteriet. Men det som sedan hände, var att hela mobilen hängde sig och det enda sättet jag kom på att få den att fungera, var att mata in fel kod tio gånger så att den nollställde sig själv helt enkelt. Så efter en hård reset via felaktiga koder, så har jag nu installerat om exakt allt. Pust vilket jobb - hade nog varit enklare att ta en ny mobil för detta var ungefär samma sak - men nu är allt som jag vet fungerade innan de sista apparna installerades, och ja nu är batteritiden tillbaka på ungefär tre dygn - dvs där den egentligen befunnit sig senaste tiden innan apparna åkte på...

    Så vilka appar var det? Ja visste jag vilken så skulle jag feedbacka det till utvecklarna, men okej Protonmail appen ligger risigt till, postnord appen och sedan ett par andra.