Fråga: Förhindra skärmpåslag vid avbruten laddning

Diskussion i 'Allmänt' startad av VresiBerba, 21 jan 2021.

  1. VresiBerba

    VresiBerba Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det nån som vet om man kan stänga av att skärmen slås på när man drar ur laddaren eller lyfter mobilen från trådlös laddning? Otroligt irriterande eftersom 100% av alla gånger man gör det har man telefonen i handen och oavsiktligt antingen startar eller avslutar något. Det är ju trots allt en touch screen!

    Samsung S10
     
  2. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 391
    Mottagna gillanden:
    1 740

    MINA ENHETER

    Tror tyvärr inte det. Samma på min Pixel. Kolla under utvecklaralternativ, om du vet hur man får upp den menyn, där fanns det någon inställning som rörde att skärmen tänds vid laddning för flera år sedan, vet inte om det finns kvar eller hjälper rörande just detta.

    Men har du skärmlås på? Det förhindrar ju att man oavsiktligt råkar peta på något viktigt, då låsskärmen stoppar det.
    Skärmlås bör man ha på av rena säkerhetsskäl, och jag har själv sedan 1-2 år tillbaka tagit bort så att notifikationer inte syns direkt på låsskärmen ens. Oerhört skönt, och känns också som en fördel säkerhetsmässigt om man tappar sin telefon. Notifikationer såsom email och sms kan avslöja rätt mycket, om det vill sig illa, om tjuven ser dessa. Om du är rädd för att råka peta på någon av notifikationerna på låsskärmen eller swipa bort någon sådan när du tar ur laddaren, så hjälper det också om du dolt dem.