Diskussion: Kommer Exynos/AMD chipset göra så att Exynos 2100 blir bortglömt?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Belz, 25 jan 2021.

  1. Belz

    Belz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2021
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    278
    Såg precis en video i youtube där det presenterades siffror på hur bra nya exynos amd x chipset kommer prestera.
    Enligt dom siffrorna så kommer nya chipset krossa A14 chipset när det kommer till spel prestanda (och möjligtvis på alla andra plan också).
    Frågan som oroar mig är inte bara om nya amd chipset kommer vara överlägset nya exynos 2100, för det ser jag som en självklarhet.
    Frågan som oroar mig är om detta nya samarbetet mellan exynos och amd kommer göra så att det sista "riktiga" exynos chip (vilket är exynos 2100) blir bortglömt och kommer inte hållas uppdaterad på ett bra sätt och att all fokus kommer hamna på deras nya skapelse.

    Vad tror ni?

    Sen det andra är att det ryktas att det nya chipset redan kommer finnas i Samsungs produkter från och med andra halvan av 2021? Om detta är sant så känner man sig nästan lite lurad med S21 att detta annonserades efter förhandsbokningarna rullade ut och det hela känns lite som en marknadsstrategi från Samsungs sida för att snygga till siffrorna för året innan deras stora nya flagship kommer på marknaden.

    Länk till videon:
    Samsung x AMD DESTROYS Apple A14 - YouTube
     
  2. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Händer ju varje år att nya telefonmodeller med nya chip ersätter de gamla. Tror inte XEETECHCARE har någon konkret information utan postar bara skräp för att locka tittare.
     
  3. Belz

    Belz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2021
    Inlägg:
    297
    Mottagna gillanden:
    278
    Tydligen kommer hans information från två stycken välkända insiders som ofta har korrekt information.
    Kommer inte ihåg deras namn. Men den ena heter något i stil med Ice.

    Skillnaden dock från tidigare år att Exynos har haft hand om sitt chip helt och hållet.
    Med andra ord, det har varit exynos efter exynos efter exynos.
    Ny blir det en ny skapelse exynos/amd. Så då blir det direkt att dom måste sammarbeta med amd för det nya chipsets underhåll och framtida uppdateringar.
     
  4. Toss3

    Toss3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2018
    Inlägg:
    367
    Mottagna gillanden:
    287
    Skulle nog inte lita på Ice Universe heller - har oftare fel än rätt. Tror inte någon vet exakt hur Samsung + AMD kommer prestera för tillfället.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är väl också oklart om det ens handlar om ett telefonchipp som jag förstår det. I alla fall inledningsvis.
     
    night77 gillar detta.
  6. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Luren är gammal samma dag som du börjar använda den. Nytt är redan på gång. Så här är det när du än slår till. Förra gången var det 990 chipet. 2100 klarar alla spel på höga inställningar. Vad saknas egentligen? De flesta byter mobil med åtminstone 2-3 års mellanrum. Under tiden tiden kommer alla spel att funka finfint. Tycker snarare att s21 ultra ligger på en ovanligt bra nivå med ovanligt genomgående gott betyg.
     
    6150, EricG och Kristy gillar detta.