Fråga: Tips på vad jag skall säga för kontroll av volym på flera enheter?

Diskussion i 'Google Assistant' startad av Salvion, 27 jan 2021.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 091
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Skum rubrik :P

    Jag uppdaterade min mycket basic smartahem setup igår med 2st Nest Audio till redan befintliga 2st Nest Hub, alla i varsitt rum.
    När jag tex städar eller bara donar vill jag gärna ha musik på via Spotify i alla rum, så jag skapade en Grupp med dessa 4 enheter, normalfallet när jag använder Assistenten för väder frågor eller kolla kalender så är 40% volym funkis och det är vad jag har på alla enheter, men när jag vill lyssna på musik vill man ju ofta dra på lite så tex 60% volym, och om jag då säger "OK Google volym 60%" så verkar det funka att den höjer på alla (jag har nu manuellt start allt från oftast PC med desktop spotify och valt Gruppen)

    Och nu kommer kruxet att ofta stänger jag bara av musiken och gör något annat och sänker inte volymen så nästa gång är den för hög...

    Kan jag ställa volymen på alla enheter på något enklare sätt än jag nu gör? Vi Home appen reglaget för gruppen är lite meckigt, kan jag säga något röstkommande? jag har försökt säga gruppnamnet och volym 40% men får det inte att fungera..

    Fattar någon vad jag babblar om? :o