SmartThings och viloläge funkar inte.

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av DanSwe, 5 feb 2021.

  1. DanSwe

    DanSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    89
    Testade SmartThings med Tag på min S21U och la sedan in appen i viloläge att den inte ska köras i bakgrunden. Något förvånad får jag nu notifikationer trots att jag inte startat den sedan omstart av mobilen, och enligt beskrivningen varken ska få köras i bakgrunden eller avisera mig...o_O

    upload_2021-2-5_8-52-41.png

    upload_2021-2-5_8-52-54.png

    Någon som vet vad det rent praktiskt innebär att lägga till appar i "Appar i viloläge"? Uppenbarligen stämmer inte beskrivningen.
     
    bernard gillar detta.
  2. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Det finns två nivåer av viloläge. Det finns även ett djupt läge. Vet ej vad det heter i den svenska versionen (har allt på engelska). Det jag vet är att det enklare läget tillåter vissa saker att gå fram till appen. Sedan är det här en Samsung app som säkert har en massa rättigheter och undantag för att fungera korrekt.
     
    bernard och DanSwe gillar detta.
  3. DanSwe

    DanSwe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2018
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    89
    Ok, det kanske är "Appar i Dvala" som är det djupare läget då, står "Appar i dvala körs aldrig i bakgrunden. De fungerar bara när du öppnar dem." på den. Testar. :)
     
    bernard gillar detta.
  4. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    476
    Mottagna gillanden:
    233

    MINA ENHETER

    Precis, det måste vara läget jag söker. Sabla svenska. Man förstår ju inget :P
     
    DanSwe gillar detta.