Diskussion: Batteritråden Galaxy S21

Diskussion i 'Galaxy S21' startad av Swedroid, 23 jan 2021.

  1. giggelingbear

    giggelingbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2015
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    81
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S21 Phantom White 128 Gb
    Kör med 4g och stängt av platsläge. Får väl försöka med en fabriksåterställnig men vill verkligen inte..
     

    Bifogade filer:

  2. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Hoppas det kommer en uppdatering snart som löser det. Jag orkar inte försöka mig på en återställning. :(

    Screenshot_20210208-183346_Device care.jpg
    Screenshot_20210208-183613_AccuBattery.jpg

    Fick ut mycket mer på P30 Pro men den har ju lite större batteri med. Men känns som det är något rejält fel. Jobbar vid datorn på dagarna så gör det mesta där då och kollar aldrig film eller spelar på telefonen.
     
  3. mostling

    mostling Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2018
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    27
    Så där, sammanställning av dagen...
     

    Bifogade filer:

  4. marr

    marr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 nov 2010
    Inlägg:
    930
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Nord
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    S9
    Platta:
    M5
    Platta 2:
    Nexus 7
    Sambons s21 har eventuellt fått sämre batteritid efter senaste patchen.
    Lite oklara uppgifter i nuläget. Hennes är dock återställd i flera steg bakåt tror jag. Oklart när hon senast gjorde en full reset. Är nog många telefoner sen
     
  5. SunEr

    SunEr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2017
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Ringde Samsung, sitter o prövar säkerläge.

    Började 1730 med 74%
    Nu är det 2147 med 63%

    Ca 4h 10%

    Mjo det är säkert ngt fel med os:et

    [mention]giggelingbear [/mention]innan du fabrikåterställer, uteslut först om det är apparna eller mjukvaran. Gör som jag och testa natten?

    Håll in power, sen tryck och håll in ”stäng av” tills den blir grön med text ”säkert läge”, klicka på den och testa natten.

    Bara samsungs orginal funktioner/ förinstallerade appar kmr funka. Som ex google och netflix mm.
     
  6. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 120
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Tänk bara på att INTE använda smart switch om du återställer, problemet kan vara förknippat med det.
     
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 316
    Mottagna gillanden:
    17 796
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag har beställt en S21 som finns nu o hämta på ombudet (kommer hämtas under helgen) och nu börjar jag bli orolig för hur batteritiden kommer vara :( med tanke på de senaste rapporterna här :(
     
    bernard gillar detta.
  8. Lövet!

    Lövet! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Har två st S21 här hemma och har samma risiga batteritid som flera andra här.

    Upplever att problemen började efter februari uppdateringen.
     
    ThunderBear och bernard gillar detta.
  9. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Eftersom så många har samma problem och att de är så extrema tyder ju på att det bör gå att lösa med en uppdatering från Samsung.
     
  10. Doppsko

    Doppsko Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2019
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    12
    Tycker att min telefon fått markant bättre batteri efter några dagars användning. Det känns som en stor skillnad mot första dagarna. Enligt CPU monitor låg alla 8 CPUer på i pricnip max hela tiden första dagarna. Nu håller de sig till mer måttliga frekvenser vid lätt användning. Man får nästan känslan att telefonen körde nån programvara i bakgrunden i början som krävde hög CPU. Har inte installerat februari uppdateringen.
     
    Last edited: 9 feb 2021
  11. SunEr

    SunEr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2017
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla

    Update:

    Sen igår 2147 tills nu 840 har den droppat till 57% == 6% skillnad. Orört, så acceptabelt ändå?
     
  12. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    I säkert läge?
     
  13. SunEr

    SunEr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2017
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Yes, i säkert läge. Haft den på från kl 1730 igår.

    Med tanken på att 1730-2150 igår fortfarande hade 10% drop (4h)
    och nu 2150-0840 6% drop. Kan det vara så att telefonen behöver arbeta sig in i batteriet så att den lär sig ett mönster för bearbeta optimeringen?

    Läste ngt sånt i reddit efter att en snubbe med Ultra streamat 12h netflix (SoT 13h) men ändå klarat sig 17h nere på 10%.

    Källa: Reddit
    upload_2021-2-9_8-58-44.png
     
  14. Lövet!

    Lövet! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Chattade med Samsung om den dåliga batteritiden och fick till svar att 120hz drar mer batteri [emoji1787]. Om den drar mer batteri efter uppdatering så rekommenderar dom alltid fabriksåterställning.

    Inte så oväntade svar, men får väl testa det .
     
  15. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Screenshot_20210209-124041_Device care.jpg Screenshot_20210209-124106_Device care.jpg
     
    Doppsko gillar detta.
  16. Ugga

    Ugga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2018
    Inlägg:
    1 072
    Mottagna gillanden:
    1 465
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    50% på fem timmar med 42 minuter SOT.. Visst jag har kört lite pod i bakgrunden en stund men det drog inte i närheten på P30 Pro:n.
     
  17. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 691
    Mottagna gillanden:
    44 672
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, det måste vara något tokigt från Samsungs sida. Det är ju knappt två timmar SoT totalt sett över 10h aktiv tid, vilket vore katastrofalt.
     
  18. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 120
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Jag gjorde en återställning igår och det har inte verkat hjälpa.
    Ingen överföring med smart switch, dock gjorde jag en återställning från Samsung kontot på inställningar, appar mm. och sedan synkning på både samsung och googlekontot.

    Känns mer och mer som det är något med senaste uppdateringen som spökar.
     
    Lövet! gillar detta.
  19. Watson

    Watson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2012
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag känner också att jag har riktigt usel batteriprestanda efter februariuppdateringen..

    43% med lite drygt en timme SOT och mobilen nästan ej använd under dagen (är inne på femte laddningen).
     
  20. Lövet!

    Lövet! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2013
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Känns rätt onödigt att återställa, verkar inte spela nån roll. Bara hoppas att Samsung känner till problemet och kommer med en uppdatering. Blir nog många returer annars [emoji854].
     
    ThunderBear gillar detta.