Fråga: Nfc?

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Liveman, 11 feb 2021.

  1. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Min gamla mobil höll på att lägga av
    Köpte en oneplus 8 pro men där funkade funkade inte nfc ihop med min sensor (blodsocker) Sålde den o köpte en Samsung galaxy S20 + SD varianten o samma fenomen har uppkommit. Bara en fundering är det något med snapdragon?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Det finns såvitt jag förstår ett antal olika standarder kring NFC, ta reda på vilken standard (eller protokoll) som din blodsockersensor använder och undersök vilka mobiler som kan kommunicera med den standarden (eller det protokollet).
     
  3. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Tror dom vill hålla det hemligt hittar bara en kompalitetlistan o där finns det Samsung galaxy S6-S8 o några iphone modeller. Och en Huawei nexus 6 det är endast som finns. Ingen info om protokollet
     
  4. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Ursäkta, jag hittade en app som kunde skanna av o läsa av sensorn. La med en screenshot. Hoppas att någon kan hjälpa mig med utifrån denna info?
     

    Bifogade filer:

  5. Rocco420

    Rocco420 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    794
    Mottagna gillanden:
    603
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Fast kan du scanna NFC taggen med mobilen så har den ju stöd för den typen, är det nån "gammal" mätare?
    Jag tänkte på telefon modellerna det stod att den stödjer .. kan vara nå version problematik att själva mätaren inte är kompatibel på nå vis för taggen kan du ju uppenbarligen läsa.
    Går den att uppdatera på nå vis? Va heter den, modell?
     
  6. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Librelink o den går inte att uppdatera utan app tillverkaren kommer med update tyvärr
     
  7. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Det känns rent intuitivt när jag googlat den information som du gett @Liveman@Liveman att tillverkaren av appen till enheten inte har anpassat den till nyare versioner av Android.

    Vilken version av Android har den gamla mobilen som det fungerade med? Vad jag förstår av det du skrivit så har inte tillverkaren heller lagt upp någon ny version av appen men kan det finnas någon annan app som du kan använda istället?
     
  8. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Min gamla mobil va en Samsung galaxy S10 + o där hade jag android 11 innan displayen la av o funkade helt suveränt. Tyvärr så finns inga andra appar. Jag hade s10 prick 2 år. Skulle kosta en hel del att laga.
     
  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Har du kontaktat tillverkaren av blodsockersensorn och frågat dem? De borde veta vad som fungerar.
     
  10. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Ja, jag kontaktade dom. Det första jag fick veta av dom.Han frågade mig väldigt spydigt om det var när jag sa att jag köpt mig en oneplus 8 pro. "är det en kinestelefon i nästa andetag är det en Huawei. Du får kolla på kompalitetlistan tack o hej då ungefär"
     
  11. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 976
    Mottagna gillanden:
    2 102
    Bedrövligt...

    Finns det ingen annan sensor som du kan använda istället? Det är ju helt uppenbart att tillverkaren av din nuvarande sensor är totalt ointresserade av att lösa ditt problem...
     
  12. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Tyvärr dom är ensam på marknaden o skulle det finnas så får jag ta ur egen plånbok. Detta får jag som hjälpmedel för min hälsa
     
  13. Liveman

    Liveman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2019
    Inlägg:
    271
    Mottagna gillanden:
    67
    Har en fundering iom amerikanska marknaden som använder sensor har snapdragon varianten på Samsung o dom har inte lika mycket problem. Då undrar jag om jag kan flasha in en amerikansk variant istället för Hong Kong? Har snapdragon