Tips Nice lock + problem med quickstar

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av TigerSoul, 18 feb 2021.

  1. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Ett tips är helt klart att ladda ned "Nice lock" och "Nick lock companion" för att få tillgång till Good lock modulerna som ger en stor mängd möjligheter att konfigurera saker som normalt brukar finnas i custom roms. Nice lock finns på play store.

    Jag har dock ett problem med quickstar. När jag startar om luren så applicerar den inte vissa inställningar. Den ändrar inte antalet ikoner när man drar ned statusraden och den glömmer dessutom bort inställningen jag satt för var gränsen går för att dra ned notiser eller snabbinställningarna. Är det här något som även ni andra upplever? Misstänker att det är någon bugg i quickstar men vet ej då jag bara har en samsung lur.

    Ps: installera även "good lock" via companion appen, det fixar åtminstone att quickstar inte startar vid omstart. Men en del problem kvarstår som sagt.
     
    Emptiness, snej81, MrTobbe81 och 1 annan gillar detta.
  2. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Har kört Nice Lock sedan det kom ut men har inte installerat Good Lock modulen via companion just p.g.a att det har stått en liten text med varning under att inställningar försvinner vid omstart men nu när jag uppdaterade Theme Park såg jag att den texten är borta.
    Det kan inte vara länge sedan den togs bort för jag minns att varningen fanns där senast jag uppdaterade en modul.
    Skulle det vara åtgärdat nu alltså men det funkar inte för dig?
     
  3. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    "Fixes some modules issues" står det nu på good lock modulen i companion app och mycket riktigt så fixade den så att quickstar nu startar på boot men den glömmer ändå en inställning och applicerar inte allt förrän man startar den en gång efter boot.

    Skulle good lock modulen tidigare ORSAKA problem istället alltså? *förvirrad*
     
  4. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Varning löd väl mer i stil med att det "kunde hända" därav skippade jag då jag aldrig haft några problem ändå.
     
  5. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Alltså jag har fått ner nice lock, men vart hittar ni companion? Jag letar runt på länken till APK-mirror men hittar den inte?

    Vet inte om man får länka till den sidan här så skicka gärna PM.
     
  6. MrTobbe81

    MrTobbe81 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2015
    Inlägg:
    136
    Mottagna gillanden:
    116

    MINA ENHETER

    Inne i Nice Lock så klickar du på 3 prickarna uppe till höger & där kan du välja "open xda support thread" sen finns allt du behöver där.
     
    Albin N7 gillar detta.
  7. TigerSoul

    TigerSoul Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    462
    Mottagna gillanden:
    227

    MINA ENHETER

    Vad märkligt att gå från det ena till det motsatta rådet om companion. Men tja... quickstart startades inte ens vid boot utan companion och med gör den iaf det. Frågan är vad man gör åt det sista problemet. Får väl se om någon mer dyker upp här som installerat nice lock och quickstar kan kommentera hur det blev för dem. Det här kan ju vara någon s21 ultra specifik bugg som utvecklarna inte vet om.