Cubot Note 7 "Failed to obtain QR-code" varför?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Kloppstock, 15 feb 2021.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag försöker överföra data mellan gammal (Lenovo) & ny telefon (Cubot 7 note) via
    Lenovos-app SYNCit (Android)

    Där har jag valt funktionen "change phone"

    -->this is a old phone
    Screenshot_2021-02-15-19-15-45.png

    Öppnar samma app på nya telefonen
    men den klarar inte av att få tag i denna kod innan jag ens kunnat försöka scanna av skärmen med skärmen

    -->this is a new phone
    Screenshot_20210215-183942.png
    Och det hjälper ju knappast att jag försöker förstå hur man scannar av min kod manuellt utanför det här programmet
    QR Code Scanner for Cubot Note Plus - free download APK file for Note Plus
    det är ju i programmet som det måste funka automatiskt

    Jag tvivlar på att min Cubolt manual kan förklara det här
    CUBOT FILE DOWNLOAD
    Det ska väl vara ifall? det finns någon telefoninställning som måste aktiveras?
     
  2. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Är det ens meningen att man ska kunna synca data till en icke-lenovo med den där appen? o_O
     
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Bra poäng, jag har själv tänkt den tvivlande tanken, men sedan har jag för mig! att jag slarvigt läste nånstans att det var för "all android systems" men den texten kan jag inte återfinna, nu avinstallerar jag skiten.

    Frågan är om det är möjligt? att överföra appar/klona telefoner så att även appdatan
    följer med till nya enheten?

    För det är ju helt meningslöst att skicka en tom app som jag lika gärna kan nerladda från nån play-butik. Exempelvis skulle jag gärna skicka/klona Poweramp till nya telefonen så så att spellistorna och inställningarna laddas inuti spelaren, så jag slipper hålla på & manuellt importera jobbigheter från grunden.
    Är det så att det inte går? har jag inget behov av att överföra gamla appar.
     
  4. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Aka hur gjorde du själv, har du överfört appar mellan telefoner? och fått med data
     
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Fan vad trött man blir på folk som säger A men inte B och försvinner från trådar