Sony Xperia 10 - allmänt

Diskussion i 'Xperia 10 / 10 Plus' startad av Swedroid, 25 feb 2019.

  1. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jepp.
     
  2. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Får känslan av att du inte har en aning faktiskt
     
  3. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Och nu vet jag att du inte har en susning.
    NC stöds inte på X10
    Snälla ytra dig inte om saker du inte har koll på, det bara förstör för andra.
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Jag skulle aldrig säga något om jag inte hade vetat, vilket jag gör, alltså försökte jag hjälpa dig. Att vara oförskämd hjälper inte dig det minsta. faktum är att jag är beläst om de flesta funktioner och specifikation i flertalet mobiler. Och sanningen är, att den senaste luren som SONY ens nämner har brusreducering är Sony Xperia XZ1, Samt XZ1 compact, samt SOny Xperia XZ Premium. Efter det, nämns inte ens funktionen.

    Men självklart kan jag missa saker precis som alla. Jag missade exempelvis att Xperia 10 och 10 plus saknar gyro, vilket är användbart vid exempelvis VR. Eftersom min gamla Xperia X compact hade den funktionen, trodde man ju att Xperia 10 självklart hade den funktionen, så kollade aldrig upp det. När det gäller just brusreducering, verkar SONY som sagt inte nämna det på någon lur efter XZ och XZ1 serien. Så inte ens Sony Xperia 1 och Sony Xperia 5 har inbyggd brusreducering. Och Sony Xperia 10 har inte heller inbyggt.

    SONY har flyttat ut brusreduceringen till själva hörlurarna, vilket gör det möjligt att använda vilken mobil som helst, även dom som saknar inbyggt stöd för brusreduceringsstöd. Man installerar appen headphones På valfri mobil, så kan du få Brusreducering i lurar som inte har mjukvaran för detta. Så jag står fortfarande bakom mitt svar att du kan ha använda lurar med brusreducering i en SONY XPERIA 10 och detta eftersom stödet numera finns i hörlurarna och inte i mobilerna. Du måste däremot använda SONYS egna för att det skall funka gentemot deras app, men det funkar då även i andra märken ex Samsung, Huawei o s v. Skulle du köpt Philips Lurar, så vet jag att dessa har en liknande lösning, med app som man installerar, så kan tänka mig att SONY inte är ensamma om att flyttat själva brusreduceringen till hörlurarna för att liksom SONY fungera i flertalet mobiler.
     
    neddie gillar detta.
  5. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag frågade om en sak, du svarade utan att veta utan bara gissade.
    Du verkare inte ens veta vilka hörlururar eller funktion jag pratar om av döma av ditt svar, så snälla sluta nu!

    Det var allt!
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Så mitt svar vart alltså fel enligt dig. Fanns ingen som helst gissning i det svar jag gav dig. Svaret vart helt korrekt. Xperia 10 är kompatibelt med hörlurar med brusreducering. Svaret till dig kvarstår ock är lika korrekt som då du trodde jag gissade. Har jag gissat, hade jag inte varit så kortfattat utan sagt att jag varit osäker. Så din fråga vart om jag inte minns fel om xperia 10 har stöd för nc och jag sa kort och konsistens. JEPP. I mina ögon är inte en gissning.

    Nc som uttryck vart för mig första gången jag hörde. Brukar alltid säga brusreducering. Så därför frågade jag dig om det var saken du talade om. Sedan sade du din sagt inget märke, utan utgick ifrån märket Sony.
     
    Last edited: 14 mar 2020
  7. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Vet inte om du spelar dum eller bara trollar.
    En del av Sonys mobiler har "INBYGGT" stöd för brusredusering, jag hade tex an Sony X kombinerat med ett par NC750 sony MDR-NC750 High-Resolution Digital Noise Cancellation Audio Earphone-black | eBay
    Sony 10 har INTE inbyggd brusredusering som tex NC750 fungerar med.

    Du verkar svamla om alla andra brusreduserande hörlurar som ALLA mobiler fungerar med då den tekniken sitter i hörlurarna och inte i mobilen!

    Så du har alltså FEL, punkt, lägg ned nu och sluta spela allan med dina gissningar, du hade fel helt enkelt, svälj pillret och tänkt dig för i framtiden så du inte lurar fler personer!
     
  8. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM

    Ok, för det första. JAG GISSADE INTE. Och ja, jag hade fel. Är du nöjd nu? Jag hade inte fått memot ifrån SONY som sade "Att från och med 2018 så slutar vi med att bygga in mjukvara för brusreducering i våra enheter". Tänkte inte ens på det när jag kollat i specifikationerna på SONYS hemsida. Sedan 2018 finns digital brusreducering inte på några av SONYS lurar. Jag lade ju då ihop 1+1 lika med 2, och vart ju då helt säker på att det numera är så standard, att man helt enkelt inte skriver ut detta längre.

    Självklart kan jag tänka mig för. I och med din förfrågan, så vet jag nu att SONY flyttat ut brusreducering till blåtandslurarna med funktionen istället. Men jag ber om ursäkt att jag missat memot att man tagit bort funktionen. Inte direkt en nyhet som har funnits på Xperiabloggen heller. Har sökt på nätet, så inget säger något om att brusreducering har tagits bort. SÅ nu vet du att SONY har inte NÅGON lur med funktionen och har inte haft sedan 2018. XZ1-serien var den sista.
     
  9. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte tvunget att synas, tvunget att svara på en fråga man inte vet något om.
    Varför kände du behovet att skriva något överhuvudtaget?
    Varför måste just din åsikt vara så viktig, speciellt när du saknar kunskaper i ämnet?
    Märkligt beteende.
    Kan du ens förstå att det finns konsekvenser för allt man påstår?
    Snälla svara inte utan begrunda bara!
     
  10. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ok, skulle ju kunna ge dig samma fråga. Så ge dig nu. Du vet varför jag svarade. Kallas för hjälpsamhet. Om du inte vill ha hjälp fråga inte då. Ja, jag hade fel. Alla kan ha fel och missat något. Upplys bara att jag hade fel och jag ber om ursäkt. Men nej du måste påtala min intelligens eller att jag på något sätt måste synas. Hade du gjort det, skulle vi inte ha denna diskussion just nu. Jag svarade på frågan för jag var säker på svaret. Kan garantera dig att hade det varit så att jag vart osäker så hade jag inte skrivit något.

    Och vad har detta inneburit. Jo jag har lärt mig något nytt. Något jag missat. Alla kan ha fel. Men antar herr Johnnymann aldrig har fel men är helt säker på hur något förhåller sig.

    Nu har jag slutat diskussionen. Och du behöver inte säga ett skit till mig överhuvudtaget. Hoppas du får ett bra liv och inte beteer dig som en skitstövel mot andra som du gjort mot mig. Adjö.
     
  11. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Men snälla, sluta nu!
    Du hade fel.
    Du behövde inte svara när du inte vet något om ämnet.
    Punkt.
    Gå vidare nu.
     
  12. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
  13. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Har också äntligen fått android 10. Dök upp i morse. Flyter på bra just nu iallafall. Vi får se hur länge det håller? :-)
     
    Micke_A gillar detta.
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Är det bara jag som uppfattar videoinspelning i 4K som mycket mer stabilt efter uppdateringen till Android 10?
     
  15. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Xperia 1 familjen ny uppdatering idag
    Xperia 10 Dual (I4113) - Customized NOBA 53.1.A.3.105-R3C på 368MB
    _20210222_105615.JPG
     
    Last edited: 22 feb 2021
  16. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Idag kom 53.1.A.5.13 på 54,3 MB
    Google play system update! 2022-01-01 Q