Diskussion: Fortsätta med spotify eller byta till apple music?

Diskussion i 'Off Topic' startad av mange76, 19 jan 2020.

  1. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Som att tycka att bil som drar lite soppa är viktigt och köra runt i en gammal jänkare. :)

    Om tjänsten ska baseras på ljudkvalitet så går väl spotify/am/ym osv bort utan då får du kika på tex tidal och dess likar.

    Om inte vilket inte verkar vara fallet då du använder airpods :) så kan ju ym vara något att kika närmare på kanske då man antingen får med eller för några extra kronor i månaden får reklamfri youtube osv vilket kan vara värt. Finns ju familjegrej där också.
     
  2. bertone_x19

    bertone_x19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag kör Spotify både på min Android och min iPhone (jobb-tel) - Apples buggiga iTunes har fått mig att helt ge upp deras mjukvaror, och även om de blivit bättre så är de borta från min karta. När det gäller ljudkvalitet så lyssnas det från vinyl över en Yamaha-stärkare - men då sitter jag tillbakalutad i min lyssningsfåtölj... mums!
     
  3. iTigers

    iTigers Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2019
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Jag kör Spotify på Android men är helt galet missnöjd! Hur länge som helst pausades musiken så fort skärmen slocknade. Det problemet verkar vara åtgärdat. Anledningen till att jag är missnöjd är hur uselt Spotify-appen fungerar på min Samsung Active 2. Besvärlig app som vanligtvis inte fungerar. Jag har appen installerad (på klockan alltså) men i praktiken används den aldrig.

    Tyvärr är Apple Music ett dåligt alternativ på Android så det är heller inget jag skulle rekommendera.
     
  4. fwgwwwwwwgw

    fwgwwwwwwgw Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2021
    Inlägg:
    0
    Mottagna gillanden:
    0
    I like Spotify more than Apple Music. I like the interface of Spotify and I think there is no difference between the music quality. And I think downloading Spotify music to MP3 is very easy and convenient for me because I use a Spotify to MP3 converter
     
  5. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 452
    Mottagna gillanden:
    1 118
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Har kört Deezer i flera år, tycker det är skrämmande att mediokra spotify har blivit synonymt med musik streaming.
    Kan garantera att minst 75 procent av alla därute tror att Spotify är enda alternativet.
     
    andol gillar detta.
  6. dermike

    dermike Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2012
    Inlägg:
    697
    Mottagna gillanden:
    325
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 15 Pro
    Bytte till Apple Music för några år sedan då Spotify mest verkar intresserat av att utnyttja användarnas beteende-data för reklam ("Corporate surveillance"). Upplever större utbud för min musiksmak på Apple music då det i princip är hela iTunes Music. Sen kan man tycka vad man vill om apparna, men man vänjer sig.
     
  7. Ponben59

    Ponben59 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    12
    Riktigt nöjd med spotify. Tycker det funkar kanon för poddlyssnande, speciellt nu när de uppdaterat alternativen för uppselningshasigheter. Billigt när man är en hel familj som delar också.