Här kommer en liten uppdatering:
Klockan 12.57 pratade jag med kundtjänsten som hävdade att butikschefen satt i möte och var helt omöjlig att få tag i. Klockan 13.10 så har hon i kundtjänst svarat via mail att "dom" håller på att undersöker enheten fortfarande och att citat:
"dom misstänker att det är eventuellt är själva koppling till ditt nintendo switch som är orsaken. Vad använder du för sladd/adapter?"
Att hon i kundtjänst lyckas få tag i butikschefen som var så himla upptagen, samt knåpa ihop ett mail och skicka iväg på 11-13 minuter efter vårt samtal var en aning överraskande. Att en kundtjänst använder sig av "dom" och meningar som "är eventuellt är själva koppling" samt "nintendo switch" utan versaler ökar ju inte synen på deras professionalism direkt.
Jag hade med mig TV:n med samtliga tillbehör, samt mitt Nintendo för att visa dem i butiken vad som var problemet. Detta fick jag absolut inte visa, de var inte alls intresserade av att ta del av mitt problem på plats. De sa även att det inte är någon garanti att deras produkter är kompatibla med andra företags komponenter, men det är väl inte för mycket begärt att förvänta sig att det ska gå att koppla in ett Nintendo Switch till sin nyinköpta TV?
Ptja, vad ska man säga. På vägen hem därifrån svängde jag förbi Elgiganten och köpte en Samsung QLED 43" 2021 och ångrar mig inte en sekund. Barnen ska inte få lida för andras inkompetens, och då räknar jag även in mig själv i det facket då jag självmant valde att handla av Mi Store från början.
Kan posta en återkoppling när ärendet är avslutat, men vi alla vet nog hur utgången kommer att se ut
Click to expand...