Diskussion: Apple AirPods Max [2020]

Diskussion i 'AirPods' startad av gneken, 8 dec 2020.

  1. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 294

    MINA ENHETER

  2. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Jag har haft mina i 2 dagar nu och upplever problem. Så pass irriterande att jag skickar tillbaka dessa. Vet inte om det är doa eller om någon har samma problem.

    De har under dessa 2 dagar kopplat från telefonen 3 ggr. Först slutar ljudet, sedan blir det som ett kabintryck och höger och vänster sida är olika i tryck och ljud. På högersidan finns brusreducering som vanligt men på vänster sida är den typ hälften. Vilket gör att den släpper igenom ljud. Resultat är att jag måste reseta de.

    Lyssnar jag på musik så låter det helt enkelt för djävligt.

    Var tvungen att testa med bose 700, och har kört de i 6h nu konstant och inga som helst problem med något...förutom appen som krånglar och inte vill visa rätt info [emoji23]

    Någon mer som har problem?
     
  3. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Hade problem med att dem kopplade ur sig samt ojämn NC då och då, men det var första dagen innan firmware update. Fortfarande lite buggigt däremot...
     
    2crueal4u gillar detta.
  4. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    När kom update? Vilken version
     
  5. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Bra fråga hmm... 2c nånting tror jag den började på.
     
    2crueal4u gillar detta.
  6. 2crueal4u

    2crueal4u Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    413
    Mottagna gillanden:
    376

    MINA ENHETER

    Det är alltså uppdatering på airpodsen du menar? Inte iphonen? Har du sp du kan skicka bild på hur det ser ut. Är ju värt att testa. För det går inte att ens beskriva kvalitetskillnad mellan de och bose 700 [emoji23]
    Men bosen fungerar klockrent [emoji28]
     
  7. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Exakt! Är tyvärr inte hemma men ska kolla med min extremt high tech kunnige (NOT) tjej ifall hon kan kolla upp det [emoji16]

    Det som stör mig allra mest är att auto switch mellan iphone o mac funkar knappt alls medans på nc 700 funkar det bra...
     
    2crueal4u gillar detta.
  8. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Tycker nu efter testat en del att smart caset fyller nästan ingen funktion alls. Alla tester visade att jag inte sparade värst mycket batteri ändå. Rätt så urselt designat rent mjukvarumässigt tycker jag.
     
  9. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Trodde Apple hade lärt sig men nej... NC mycket försämrat efter firmware update.
    Auto switch på Big Sur är även väldigt buggigt, skrivs mycket om problemen på bl a Reddit. Inte så bra. [emoji29]
     
  10. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Nu fegade jag ur och avbokade mina. Tankarna började komma på vilken fin ny Dac/amp jag kan få för pengarna. Misstänker dock att jag köper APM till slut ändå.
     
    bernard gillar detta.
  11. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Det gick sådär... :P Telia missade tydligen min avbokning och igår dök hörlurarna upp hos ombudet. Så jag hämtade dem igår och har just packat upp lurarna för första lyssningen.

    Första intrycken - byggkvalitet är absolut i toppen, jämfört med i princip allt annat förutom extrem-highend typ Abyss. Vikten är påtaglig, men allt handlar om hur de sitter på mitt huvud, lätta hörlurar kan vara väldigt obekväma och tunga tvärt om - allt sitter i hur de passar ett individuellt huvud. Ljudet får jag återkomma till, men kan på fem minuters lyssning lugnt höra att de är åtminstone på minst samma nivå som resterande gäng i familjen "closed back noice cancelling bluetooth headphones".

    Jag beställde just från Telia då de tillåter retur av hörlurar - och deras 100% räntefria avbetalning gör att jag kan slå ut kostnaden på ett par månader.

    Det är ett litet tips till er som inte vet - Telia är en av väldigt få (den enda?) återförsäljaren som erbjuder delbetalning utan en enda extra kostnad. Priset delat på hur ofta du vill betala. Ingen uppläggningsavgift, ingen aviavgift, 100% räntefritt. Dessutom kan man enkelt sköta extrainbetalningar i appen Telia Pay. Haken då? Du måste vara Teliakund.

    Men jag har väldigt svårt att se att jag lämnar tillbaka dessa faktiskt, trots den höga prislappen.
     
    Last edited: 28 jan 2021
    BrearedsDea gillar detta.
  12. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    En av de svåraste produkter att bestämma mig för någonsin. Ambivalensen är total. Jag har lyssnat närmare åtta timmar idag. Slutade med att jag till slut packade ned dem och bestämde mig för retur.

    Men nu kan jag inte låta bli att tänka på hur bra de lät för vad de är. Jag får nog ta en lyssningsomgång till tror jag.

    Några reflektioner:

    • Bekväma, jag har inga problem med vikten. Det är väldigt klämmiga lurar dock, men det brukar ge sig efter ett tag, plus att det bidrar till NC, a och o med helt tätt. I övrigt samma som alla andra slutna lurar, det blir varmt om öronen efter några timmar.
    • Smidigheten - det är inget nytt för någon som är van vid Apples ekosystem och Airpods. Jag äger en Macbook Pro, en Ipad, Iphone och Apple Watch. Det är så sömlöst och fint för det mesta - där det fallerar ibland är samma som med mina Airpods Pro, när Macen är inblandad. Ibland kopplar lurarna inte över direkt. Mellan alla Ios-enheter är det klockrent hela tiden.
    • Reglagen - här har Apple gjort alla rätt. Jag hittar direkt knappen för att växla mellan lägena, och digital crown fungerar klanderfritt som volym. Ja, jag önskar att jag kunde stänga av lurarna - det är den enda missen gällande reglage.
    • Smart Case:t - vad finns det att säga? Det är kass, fult och krångligt att manövrera in lurarna med en hand (med två också faktiskt). Hemma behöver jag inget fodral till mina lurar, men på resa - det får bli ett billigt från Amazon om jag behåller lurarna.
    • Ljudet då - det viktigaste:

      Jag har inte bestämt mig om jag tycker det håller för prislappen. Ganska V-formad EQ, men inte för överdrivet - jag förstår var Apple vill uppnå. Basen är tajt och ren, mellanregister detaljerat men lite tillbakadraget, diskant är mer framträdande men inte "sibilant" eller "s"-igt.

      Klart de bästa bluetooth-hörlurar jag har hört - så här mycket detalj och soundstage har jag inte hört tidigare i trådlösa lurar (jag har förvisso inte hört alla - men många).

      Jag lyssnar mest på EDM i sådana här hörlurar, och den V-formade kurvan passar ju väldigt fint till det. Klassiskt/akustiskt/sång lider lite av det tillbakadragna mellanregistret.
    Samtidigt slåss dessa lurar lite om utrymmet med mina älskade Airpods Pro - som så klart inte är i närheten av ljudet från Airpods Max, men har all bekvämlighet i världen och låter väldigt bra för att vara trådlösa in-ears. Behöver jag verkligen Max också?

    Priset/pengarna är egentligen inget problem - jag har råd. Men jag tänker på en ny Schiit-stack och kanske Sennheiser HD6XX som jag får för samma peng.

    Återkommer! ;)
     
    bpl gillar detta.
  13. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Jag behåller dessa. Nu har jag lyssnat runt 30 timmar totalt, och jag kan inte se hur jag skulle få en bättre totallösning trådlöst.

    Vidhåller det jag skrivit ovan gällande ljudet. Trots att jag lyssnar på EDM så vill jag inte ha för mycket bas. Tycker att APM ligger precis innan övre gränsen. Samma gäller diskanten, precis innan gränsen för vad jag fixar innan det blir för vasst. Fördelen är ju mer detaljer däruppe. Mellanregistret är lite mindre framträdande, och det är generellt ok för de musikgenrer jag lyssnar på (EDM, metal, rap) oftast i trådlösa lurar. När jag vill höra klassiskt, akustiskt, alternativt, singer/songwriter så sitter jag vid datorn och finlyssnar med annan utrustning.

    Vete tusan hur Apple lyckas få fram så mycket detaljer i trådlöst med 256 AAC. Är på samma nivå (ibland bättre ibland sämre) som LDAC, men förvånansvärt ofta bättre. Detaljer som jag inte trodde var möjliga finns där. Kul!

    Största nackdelen? Det tror jag är inlåsningen. Dessa lurar kräver Apple-produkter för att vara bra. Jag räknar med att ha dessa lurar i många år, men vill jag byta till Android igen så blir det att sälja dem.

    Återkommer igen med en mer detaljerad ljudrecension när jag lyssnat in mig ordentligt.
     
    bpl, BrearedsDea och livinl0ud gillar detta.
  14. Thecrap

    Thecrap Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Bra hörlurar, framförallt för en som är etablerad i Apples ekosystem. Jobbar däremot på en PC och jag tycker det även funkar väldigt smidigt med denna. Lurarna flyter mellan enheterna, inte sömnlöst men över all förväntan.

    Undrar dock om det är någon som vet hur eller om det ens är möjligt, att få lurarna att lira med PS4? Har testat med sladd och bluetooth utan framgång.
     
  15. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Har du också problem med auto switch mellan ios och mac?

    Från Mac till iphone funkar men tillbaka till mac gör inte det...
     
  16. doolar

    doolar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2013
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    359
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    En skrytblå Iphone 13 Pro
    Platta:
    Ipad Pro 11 2018
    Ja det är lite hackigt när Macen är inblandad. Samma med Airpods Pro.
     
  17. Mulle4

    Mulle4 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2020
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 / IPhone XR Red Edition

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 / IPhone XR Red Edition
    Samma här! Någon lösning?
     
  18. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Fick ett par som födelsedagspresent. Fungerar bra tycker jag, det är tunga när jag direkt jämför med mina Bose 700 men om man inte jämför så är det ändå komfortabla. Har endast testat stillasittande.

    Ljudet går inte att klaga på. körde ett youtube klipp samtidigt som jag hade spotify igång med musik, kunde utan problem fokusera på det ena eller det andra och höra allt - det kan jag t.ex inte med mina Bose.

    Kör just nu Mac mini M1 där har växlingen mellan telefonen och Mac:en fungerat bra... får hoppas på att det står sig och att inte någon uppdatering sabbar det.

    Overall är jag riktigt nöjd, men som sagt jag fick de som present så tar inte hänsyn till priset.
     
  19. Honda

    Honda Ninja Moderator

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Här funkar inte auto switch alls mellan mac och iphone. Från mac till iphone funkar men tillbaks till iphone sker inte automatiskt. Där funkar mina Bose mycket bättre. :/
     
  20. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Låter inte bra :( Testade scenariot, än så länge lirar det men jag vet av tidigare erfarenhet med Airpods pro att varje uppdatering kan sabba det ena och det andra.