Säkerhetsuppdateringar från sticka?

Diskussion i 'Allmänt' startad av jasså, 4 mar 2021.

  1. jasså

    jasså Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    70
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Finns ju usbstickor direkt för mobilen. Går det att göra säkerhetskopia på sådan att uppdatera ifrån efter systemåterställning.
    Om olyckan är framme på resande fot och man måste fabriksåterställa kan ju det vara en utväg att hyfsat snabbt vara på banan igen.
    Ifall man gör en systemkopia med aktuell konfiguration före avresa borde ju den gå att rekonstruera från stickan. Nån som vet?
     
  2. tobias84

    tobias84 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    149
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google pixel 6 pro
    Platta:
    Samsung galaxy tab s7
    Övrigt:
    Samsung Galaxy watch 5 pro
    Du kan ju göra en säkerhetskopia direkt i Google drive och återställa den sen, du ställer själv in om du vill att den ska ska sparas online.
     
  3. pitrus-

    pitrus- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2011
    Inlägg:
    1 011
    Mottagna gillanden:
    762
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Det är inte givet att du kommer kunna återställa allt rakt av. Sen så finns det ingen inbyggd funktion för att säkerhetskopiera annat än till Google cloud.

    Däremot så använder jag mig utav detta programmet som är både snyggt och funktionellt samt låter dig göra backup på allt möjligt antingen mot interna lagringen, extern enhet såsom SD-kort, USB-sticks men även mot Dropbox, Webdav, Nextcloud eller Google Drive. Sen får du ju räkna med att BankID måste återinstalleras då detta känner av att det inte återställs till samma telefon som innan då telefonen får ett nytt ID i och med återställning. Jag har köpt Premium-version vilket är värt varenda öre. [emoji4]

    https://play.google.com/store/apps/details?id=org.swiftapps.swiftbackup