"Cubot Note 7 recognize SD-card"

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Kloppstock, 3 mar 2021.

  1. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Den nya idiottelefonen (Cubot Note 7) klarar såklart inte detektera insatt SD-kort ens, men så fort jag sätter tillbaka SD i gamla telefonen detekteras korten automatiskt, så nej jag tänker inte wipa mitt SD-kort rent bara för säkerhets skull för att utesluta att detta är ett problem, utan jag frågar er istället vad det verkliga felet är? av min dump nedan attdöma, så är väl kortet insatt rätt väg? och det är inskjutet så långt det bara går hävdar jag.

    Jag hittar själv inga settings inuti telefonen om SD kortets inläsning, finns bara simkorts inställningar.
    Manual finns att skåda här för er att dubbelkolla mig CUBOT FILE DOWNLOAD

    IMG_20100101_010149.jpg
     
  2. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Man är helt utlämnad till sig själv, varken ni eller Cubot-support mail har svarat ännu :)
     
  3. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Nu har jag blivit lurad av internet artiklar att formatera om SD-kortet i hopp om att den skulle igenkänna kortet efteråt, såklart gjorde det ingen skillnad. Cubot har däremot alltid hittat Sim-kortet, och nu har jag stoppat tillbaka SD-kortet i backup-telefonen som igenkänner det ny-wipade minnet

    On your Android phone, go to Settings> Storage, find SD card section. If it shows “Mount SD card” or “Unmount SD card” option, perform these operations to fix the problem. This solution has been proved to be able to solve some SD card not recognized problems.

    Det finns ingen sådan settings öh på min telefon, kolla själv i manualen här
    CUBOT FILE DOWNLOAD
    hittar ingen sådan meny inuti själva telefonen heller :)


    Har kontaktat supporten, men Kineserna är så arrogant trötta (nästan mer än Indierna :)) på sitt arbete att dom läst fel i mitt mail eftersom dom utgår ifrån att det istället är Sim-kortet som inte igenkänns, deras matnyttiga råd var att jag skulle
    reinsert the card, ungefär det första man testar själv innan man kontaktar supporten
     

    Bifogade filer:

    • den2.jpg
      den2.jpg
      Filstorlek:
      543,6 KB
      Visningar:
      116
    Last edited: 3 apr 2021
  4. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Vad tror ni? skulle det kunna vara så att denna Kina-telefon enbart accepterar TF-kort insatta??
    ovanstående SD-kort funkar ju trots allt i min Indiska telefon [​IMG]
    På Cubots nätsupport när man ska ifylla "Return Merchandise Authorization (RMA) så är axiomet
    att ifylla "PCB—TF card unrecognized"

    Detta får mig att överväga att den här telefonen i framkant inte tar ett gammalt SDCS-kort, detta får mig att överväga att inte heller köpa ett nytt SD-kort & pröva i telefonen, utan beställa ett TF-kort från Wish för 26 kr för att vara på den säkraste sidan???

    Skillnaden i TF-kort och SD-kort & hur man ändrar TF-kort till SD-kort | | OS-STORE BLOGG
    vad snackar dom för goja ;)

    "TF kort är mindre än SD-kort. Generellt kan man lägga till en adapter förändring TF-kort till SD-kort."

    Dom är väl inte alls mindre vad jag kan se, men vad vet jag, jag fattar ingenting om hur
    jag skulle kunna trycka in en adapter inuti min Cubot ;)
     
  5. Kloppstock

    Kloppstock Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2014
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    6
    Inte för att ni bryr er ;) men jag köpte ett nytt SD-kort för 56 kr, som inte funkade i Cubot men i gamla telefonen, problemet är att det är inte trovärdigt bedömer jag....att den enskilda enheten har en maskinskada som gör att den inte upptäcker enbart SD-kort, det är troligare att det är den mänskliga faktorn som utgörs av mig...som spelar mig nått jävla spratt, skickar jag den till Belgien kommer den bergis fungera direkt och behöver inte repareras, å jag får inte veta vad jag gör för fel

    Jag tänker fråga ut varenda jävla internationella android forum vad dom tror innan jag sänder bort enheten