Sälja telefon via Mytrendyphone

Diskussion i 'Allmänt' startad av DanielÖ, 19 jan 2021.

  1. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tänkte kolla här om någon testat att sälja sin telefon till Mytrendyphone. Såg via deras hemsida att det ändå går få okej betalt för sin telefon.

    Är det någon som testat det tidigare och kan dela med sig av hur det fungerat?

    Mod får gärna flytta tråden då jag inte riktigt visste var jag skulle placera den.
     
  2. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 979
    Mottagna gillanden:
    1 036
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Länkar är alltid bra :)
     
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 272
    Mottagna gillanden:
    2 389

    MINA ENHETER

  4. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Var i kontakt med dom för något år sedan då jag tyckte dom gav ganska bra också men efter att skrivit med chatten så verkade det lite osäkert med värderingen då det delvis baserades på hur gammal telefonen var. Så som jag förstod det så spelade det ingen roll om telefonen legat orörd i 1 år, den räknades ändå som över 1 år gammal och därmed lägre värde.
     
  5. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Ja jag såg det sen också. Min telefon är i så gott som nyskick men pga att den är äldre än 6 månader skulle jag få tusen kr mindre och då är det inte längre bra betalt.
    Då tickar jag ändå i alla andra kriterier för att få högsta värderingen.
     
    BrearedsDea gillar detta.
  6. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Ja jag hade precis samma. Min var en utbytesenhet. Så helt ny. Men uppfyllde ändå inte alla krav för att vara ny då det inte är 1 års garanti osv. Så då hamnade den helt plötsligt några steg längre ner så jag valde blocket i det fallet.
     
    DanielÖ gillar detta.
  7. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Då är det ju smått värdelöst och ingen tjänst man vill använda. Chattar med dem just nu med frågan om åldern så får vi se vad de säger.

    Edit: Fick just svar i chatten att åldern som överstiger 6 månader drar ner priset. Då är det med andra ord ingen tjänst jag vill använda.
     
    Last edited: 19 jan 2021
    BrearedsDea gillar detta.
  8. BrearedsDea

    BrearedsDea Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2019
    Inlägg:
    1 115
    Mottagna gillanden:
    948
    Nej det var just så jag kände. Men kan vara en bra tjänst för andra. Kolla swappie och lägg sen upp här på köp och sälj och se intresset. Blocket brukar ge mer men är också en större risk tycker jag.
     
    DanielÖ och Rospigg gillar detta.
  9. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Kollade just Swappie men de byter bara in iPhone verkar det som så den var ju till och med ännu tråkigare [emoji41]
     
    BrearedsDea gillar detta.
  10. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tänkte uppdatera lite i ärendet här. Jag bestämde mig efter många om och men för att försöka sälja telefonen till dem och skickade in den till dem. I villkoren står det tydligt att det ska ta 3-7 arbetsdagar från det att de tagit emot telefonen.

    Detta var 8:e februari en måndag och paketet kom fram till dem på tisdagen i Solna. Därifrån skickades den sedan vidare till Danmark där deras tekniker jobbar med att gå igenom telefoner (detta steg stod det ingenting om i villkoren och det fick jag fram av kundtjänst när jag ringde några dagar senare för att kolla läget). Då sa de dessutom att det skulle ta 10-14 arbetsdagar från det att danskarna tagit emot telefonen.

    Jag hör ingenting ifrån dem och ringer idag igen, arbetsdag 12 från det att de tagit emot telefonen i Solna. Fortfarande har man inte gjort något med telefonen i Danmark, de från kundtjänst kan inte ens se om den kommit fram till Danmark. Senaste budet är att de ska ringa och kolla med Danskarna för att se vad de säger om saken. Väntar med spänning på att se om de hör av sig denna gång, eller om de återigen ber mig vänta "några" dagar till.
     
    frpl, eastbound, stelex och 3 andra gillar detta.
  11. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 430
    Mottagna gillanden:
    4 712
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    När jag läste din beskrivning här fick jag en flashback till när jag skickade in en mobil till dem för reparation. Minns inte detaljerna nu då Det är en del år sedan men det tog väldigt mycket längre tid än utlovat (typ ett par veckor i stället för ett par dagar?), Obefintlig statusuppdatering och kundtjänst som inte hade något att komma med när de väl svarade.
     
    DanielÖ, BrearedsDea, eastbound och 1 annan gillar detta.
  12. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Tråkig beskrivning men du verkar åtminstone ha fått något tillbaka från dem trots långa ledtider. Har surnat till rätt rejält på dem och det senaste de sa var att de bett teknikerna prioritera mitt ärende.

    Hoppas att de gör det kan man ju alltid göra (även om jag mest tror att det är tomma ord just nu) :)
     
  13. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Uppdatering:
    Idag fick jag till slut pengarna från MyTrendyPhone som köpte in min telefon efter en del tjat.
    I måndags, på dagen tre veckor efter det att jag skickade iväg telefonen med posten fick jag besked från deras kundtjänst att de köper in telefonen i "Bra" skick. Det var precis vad jag hade väntat mig då min lur kunde ticka i alla boxar för en högre värdering, förutom att den var äldre än 6 månader. Inga större konstigheter med värderingen med andra ord, den var vad jag hade fått på hemsidan.

    Jag ska inte säga att det var en smidig process på något sätt, det krävdes x antal sura telefonsamtal och mail innan någon ens tog tag i det. Däremot när man väl fått kontakt och någon faktiskt tagit på sig ärendet var de smidiga att ha med att göra.

    Kommer jag anlita dem igen? Nja, möjligen om det precis som nu visade sig omöjligt att sälja telefonen på antingen Swedroid eller Facebook.
    Kommer det vara mitt första sätt som jag försöker nästa gång jag ska sälja en telefon? Oh hell no!

    Hoppas det kan hjälpa någon som är i samma sits eller som funderar på att sälja sin telefon till dem.
     
    BrearedsDea och Kristy gillar detta.
  14. stelex

    stelex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2012
    Inlägg:
    1 979
    Mottagna gillanden:
    1 036
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Pixel 8 Pro & Pixel Buds Pro
    Viktigaste av allt: Vad var det för telefon och hur mycket fick du?
     
    BrearedsDea gillar detta.
  15. DanielÖ

    DanielÖ Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2013
    Inlägg:
    960
    Mottagna gillanden:
    786
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Sålde min OnePlus 8 Pro i mint condition (inkl. helt sprillans ny skärm) men äldre än 6 månader och fick 4739kr.
    Hade den varit yngre än 6 månader kunde jag fått en tusing till.
     
    BrearedsDea och stelex gillar detta.