Fråga: Flyttar och behöver råd för nya lgh

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av Salvion, 7 mar 2021.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej på er

    Jag har aldrig riktigt satt mig ner och funderat på hur jag kan eller skall bygga mitt enkla smarta hem (väldigt basic...)
    Bor nu i en tillfällig lgh med 4 Google Assistent enheter, 2st Nest Audio och 2st Nest Hub
    Till det har jag 3 st lampor från Philips hue som legat i malpåse i 1 år.

    Min önskan är att få allt att fungera bra i nya bostaden och den lösa inte färdiga planen är att i den öppna planlösningen (2:a) där v.rum och kök är ett rum med utgång till uteplats ha följande.

    Tv och stereo receiver med högtalare som har Spotify Connect till hemnätverk (har haft så tidigare)
    En Nest Hub i hallen vid ytterdörren som infodel när man kommer hem och går.
    En Nest Hub i Sovrummet vid sängen

    Dom 2 Nest Audio vet jag inte riktigt, vad jag förstår så kan jag inte "få ihop" dom med min stereo så att jag kan styra all från antingen telefon eller padda/PC?
    Och då kanske jag ställer dom utspridda i V.rummet och blir något komplement för tex P1 radio och när jag vill lyssna på musik använda stereon?

    Min huvudfråga kommer här, det speciella med lägenheten är att den har en hyfsat stort badrum med en inre bastu och där skulle jag vilja ha in ljud, minst i badrummet men en bonus vore ju också bastu men tror att det blir svårt<omöjligt?

    Tänker att då själva badrummet är så stort med bara dusch och tvättmaskin blir det så lite fukt att jag nog kan använda vilken produkt med Assistent som helst?

    Sedan kommer jag ansluta mer Hue belysning lita var stans.

    Förslag och idéer?
     
    bernard gillar detta.
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 765
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tex JBL har väl högtalare som har IP-klassning med Google Cast-stöd, men batteriet lär väl inte gilla temperaturen i bastun kanske, fast det blir nog inte så varmt om man inte har den i taket.

    Annars har ju Bose också IP-klassat: Bose SoundLink Revolve (Mobilhögtalare)
     
    Kristy gillar detta.
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 640
    Mottagna gillanden:
    1 096
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @bernard@bernard
    Tack för tipset! det är dom jag också googlat mig fram till, hoppas att någon här har testat och har erfarenhet av någon och kan ge omdöme.