Problem: Minnet fylls av ingenting?

Diskussion i 'Allmänt' startad av nutshell, 7 mar 2021.

Taggar:
  1. nutshell

    nutshell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej.

    Jag har problem med att minnet på telefonen samt minneskortet fylls. Men när jag går på inställningar för minne och lagring så står det att bland annat minnes kortet enbart har filer som tar mellan 2-3 GB, men ändå står det att 12 av 14 GB är upptaget. Har formaterat minnes kortet ett par gånger men det tar någon månad så blir det samma skit igen.

    Har märkt att när jag spelar in en video med telefonen så kan det stå att jag har till exempel 49.35 minuter kvar att spela in innan minnet är slut. Klippet kan var 4 minuter, men när jag rader det klippet och spelar in på nytt då står det att jag bara har 45.35 minuter kvar. Precis som att den borttagna filen lagras någonstans på minnet?

    Har försökt kolla igenom telefonen samt googlat på problemet men hittar ingenting. Kanske finns någon klok människa här som har haft samma bekymmer eller förstår sig på var felet är?
     
  2. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    När du tar bort en fil så hamnar den i papperskorgen (en speciell mapp) och innan den är tömd så frigörs inte minnet.
     
    chraist och Kristy gillar detta.
  3. nutshell

    nutshell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    5
    Det var något sånt jag också tänkte, har dock försökt hitta papperskorgen men hittar inte den. -.- Måste försöka kolla bättre då. Tack för svar.
     
  4. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    2 975
    Mottagna gillanden:
    2 099
    Du har inte angivit vad du har för mobil och vilken version av Android (om det nu är Android) du har.
     
    chraist gillar detta.
  5. nutshell

    nutshell Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2021
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    5
    Har en samsung A8. Hittade var man tömmer den. Gick in på galleri sen på "menyn" i högra hörnet, där fanns papperskorgen.
     
    chraist, RuffyMan, BrearedsDea och 2 andra gillar detta.