Diskussion: Köptråd "Specialfärger" Galaxy S21 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av Emptiness, 28 jan 2021.

  1. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har snackat med dom via deras chatt å dom vet ännu inte när den kan tänkas komma. Dom ska göra ett nytt ärende på de här för att forska å se när den kanske kommer. Sen ska de där 4-5 veckor gälla från den 29e januari å inte från 17e när jag beställde den. Jag kan logga in på min Samsung sida men kommer inte fram å kan se hur processen går. Den funktionen slutade fungera för typ 2 veckor sen. Men på fredag har de gått 5 veckor sen den 29e så vi får väl se hur de blir med de här helt enkelt.
     
  2. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Beställden en 256GB Titan 4 Feb, i natt fick jag mail om "En Galaxy S21 Ultra 5G skapad för dig"
    Och status ändrades till Customizing. Blir intressant att se vad som händer sen med tanke på folks erfarenheter.. Passerar ju ändå 4 veckor från beställning...
     
  3. Kirlu

    Kirlu Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde min Phantom Brown 512GB den 15/1 och den kom den 16/2... otroligt att det är så olika för alla.....
     
    Da_star gillar detta.
  4. Sipponen

    Sipponen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2013
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6 LTE
    Ja, exakt samma för mig, Galaxy Fold i rubriken. Fick min Phantom Navy efter fyra veckor och fem dagar.
     
    Johan A gillar detta.
  5. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Vad skönt att inte vara ensam! Ingen uppdatering än om när den ska komma. 4 veckor, 1 dag har jag väntat hittills. Första och sista gången jag köper från Samsung om de inte gör en stor förändring på deras support.
     
  6. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    5 Veckor imorgon, inte hört något mer än status ändrades till customizing for en vecka sedan..
    256GB Titan... Stod dock inget om fold i mitt mail..
     
  7. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har nu fått ny info om min beställning. Brukar skriva till dom i chatten med några dagars mellanrum om hur de går å när den kommer. Men får alltid till svar att den borde komma snart å dom vet inget exakt datum. Nu idag fick jag veta att mobilen gått sönder på deras lager och jag behöver beställa en ny och då vänta ytterligare 4-5 veckor. Jag skulle få en kompensation på 500 kr, men jag tyckte dom minst kunde dubbla de. 800kr var de dom kunde sträcka sig till. Så nu blir de att beställa på nytt å börja vänta. Men dom kunde inte svara på vilken dag den hade gått sönder å varför dom inte meddelat mig detta, så jag kunde göra en ny beställning. För dom kunde inte bara göra en ny mobil direkt när den första gick sönder.
     
  8. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Helt sjukt ju!
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 251
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    WHAT?? lol .. alltså vilka dåliga ursäkter!!! Anpassar de telefonen i en liten verkstad i deras lager eller?

    Jag har en retur (S21 Ultra) som de hade redan fått sen 1:a Mars, har ringt de 3 gånger o varje gång de drev med mig och bad mig avvakta, ringde de idag o gissa vad, de startar en utredning eftersom de verkar inte hitta luren?!! Alltså vafan håller på med?? Jag blev riktigt vansinnig och bevisade att PostNord appen intygar att telefonen är lämnad till de och det var till o med ett namn på vem som tog emot luren.. så jag får se hur detta kommer o sluta, kommer ALDRIG att beställa något från Samsung, de är sämsta webbutiken jag har varit med om.
     
  10. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Imorgon har det gått 5 arbetsveckor (på söndag 5 hela veckor) sedan jag beställde min navy 256gb. Inte hört ett skit från Samsung sen den 3 mars då jag fick ett mail om att den gått till steget customizing. Den 25 februari fick jag svar från ett mail jag skickade den 8 februari när jag beställde telefonen där jag frågade om en kampanjkod som inte fungerade. De skrev då att de bad om ursäkt för ett så sent svar och att de hade eskalerat mitt ärende och att de skulle höra av sig till mig så snart som möjligt, vilket de inte har gjort. Har skickat mail i dagarna och frågat vart min telefon är men har inte fått något svar.
     
  11. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 251
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Lite off-topic men bra att veta..

    En uppdatering på min returärende, efter 5 samtal (under 10 dagar) med kundtjänsten där jag sist pressade de hårt och bad att ge mig ett klart & tydligt besked om var min retur har hamnat och förklara varför PostNord appen visar att den var mottagen av Samsung (morgonen den 1:a Mars), kundtjänsten startade en utredning med högsta prioritet och de verkar ha hittat den idag eftersom jag fick precis ett mejl med en kommande återbetalning, det tog alltså 11 dagar att hantera min retur, hade jag inte haft så mycket press på de hade jag säkert hamnat i ett annat läge och väntat ännu längre tid!!

    Mitt tips till er som väntar på era "färgade" telefoner och inte orkar vänta längre att pressa Samsung hårt och be om kompensation, eventuellt få köpa en annan "standard" färg till rabatterad pris.
     
    Last edited: 11 mar 2021
    Johan A gillar detta.
  12. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 251
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Mejl svarar de på efter 1-2 veckor, ibland 3 veckor, bäst att ringa o prata med de. Be de att ge klart besked om leverans av telefonen, samtidigt att du kräver de på kompensation.
     
    Johan A gillar detta.
  13. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Uppdatering gällande mitt ärende:
    Tog kontakt med supporten via deras chat. Tog lång tid att få svar men de sa efter att ha kollat på min order att den är försenad. Telefonen ska finnas på deras lager i Sverige och ska skickas så snart som möjligt. De säger att den bör komma nästa vecka.

    Frågade om man kunde få någon kompensation då de inte kunde leverera i tid och för att de inte informerade mig om att leveransen var försenad, så var deras svar att de inte kommer kommer att erbjuda mig någon kompensation.
     
  14. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 251
    Mottagna gillanden:
    8 097
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Trist
     
  15. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Ja nu väntar jag tills nästa vecka och hoppas på att den kommer. Har den inte gjort det så ska jag försöka kräva kompensation och går inte det så får jag nog tyvärr avbryta min order. Vill helst slippa det då jag verkligen vill ha telefonen i färgen navy.

    Till er som inte är så noga med färgen på telefonen. Köp inte specialfärgerna! Och köp inte från Samsungs webshop. Deras support här i Sverige är ett skämt och du vet inte när du får dina beställningar.
     
    night77 gillar detta.
  16. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Beställde 6 februari S21ultra 512 gb titanium. Fick mail 3 mars om customizing, men hajade till då det såg ut som jag beställt en fold2. Idag 12 mars fortfarande customizing....det hinner väl släppas en ny toppmodell innan jag fått s21an.
     
    Johan A och bernard gillar detta.
  17. Buddis

    Buddis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Hej alla

    Jag tror nog att jag slår alla rekord här... Jag har väntat på min telefon i nio veckor nu! (s21 ultra phantom navy 512gb) stod preparing for dispatch flera veckor. Förra veckan så har min order nu backat till steget "Processing" vilket är ett eller flera steg före tidigare status!

    Det är helt jävla sjukt va kass Samsung shop är. Jag mår dåligt över hur dålig logistik de har på Samsung...
     
    night77 och bernard gillar detta.
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jösses, ja, det är nog rekord. Nej, man kan verkligen inte beskylla logistiken för att fungera särskilt bra.
     
  19. pjm1891

    pjm1891 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    907
    Mottagna gillanden:
    763
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Funderar på att hugga en sådan här eller en OP9P, blir det Samsung så blir det ingen av specialfärgerna iaf.
     
    Johan A gillar detta.
  20. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Lider med dig! 5 veckor 1 dag för mig hittills. Min order har också hoppat bakåt från customizing till processing. Skrev nyss med supporten i deras chatt. De försökte verkligen hjälpa mig men enda svaret de kunde ge mig är:
    -Telefonen finns i Sverige men inte på deras lager. Vart exakt den är vet de inte men de säger att de ska få in den på lagret denna veckan.
    -Den bör komma till mig denna veckan.
    -De kan inte skynda på processen.