Diskussion: Samsung Galaxy Watch Active 2

Diskussion i 'Samsung (Tizen)' startad av Swericsson, 7 aug 2019.

  1. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Fråga:

    Jag får rätt många samtal varje dag från nummer jag inte har i min telefonbok så Truecaller och 180.no är guld värda på min telefon då jag när det ringer visas vem det är som ringer innan jag svarar.

    Finns denna funktion att få på klockan på något sätt tro? Eller är det så att det inte funkar på Tizen? Funkar det på Wear OS annars tro?
     
  2. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Ni som har en Active 2 BT versionen, funkar Samsung pay här i Sverige?
     
  3. soundrunner

    soundrunner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2020
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5
    En fråga om att prata i telefon, när man bara har sin smartwatch med sig.

    Vilka bluetooth-hörlurar med mikrofon har ni som använder e-sim i er smartwatch?

    Skulle vilja ha ett par bra lurar för löpning när jag enbart har klockan med mig. Helst med sladd så att man startar samtalet med en knapp på sladden.
     
  4. larsen6

    larsen6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Pixel 7Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7Pro
    Telefon 2:
    iPhone
    Hej. Fler som har problem med Active 2 som kopplar bort sig från telefonen hela tiden? Verkar vara vanligt problem men har inte kunnat lösa det ännu. Har en Xiaomi mi 10 ultra.
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Antar att du testat allt det vanliga och sett till att Samsung-apparna/tjänsterna för klockan är "icke-optimerade" under inställningarna för energisparläge osv? Det brukar finnas 2-3 platser där man kan undanta från energisparläget i MIUI tror jag.

    I 9/10 fall brukar ju sådana problem bero på att särskilt Xioami brukar vara lite väl angelägna om att stänga av tjänster när de inte används/placera dem i energisparläg, för att optimera batteritiden.
     
    larsen6 gillar detta.
  6. larsen6

    larsen6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Pixel 7Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7Pro
    Telefon 2:
    iPhone
     
  7. larsen6

    larsen6 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    22
    Telefon:
    Pixel 7Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7Pro
    Telefon 2:
    iPhone
    Ja, precis. Jag gick in och ändrade detta manuellt. Egentligen ör väl inte detta ett jätteproblem för den brukar koppla ihop sig igen, men lite störande är det ju!
     
  8. davidhellmyrs

    davidhellmyrs Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 sept 2010
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.

    Hade CSC inställd som XAR. Men ville ändra tillbaka till NEE idag.
    Hade Tizen 5.5 innan.

    Hittade den här killens guide som jag följde.

    How To Change Region On Samsung Galaxy Watch Active 2? Get ECG Blood Pressure And Samsung PAY 2021 - YouTube

    Följde guiden strikt. Men i kort.

    - SM-R820 Combination Firmware 5.5 (Use If your watch is running on Tizen 5.5x) instllerades med NetOdin.
    - Ändrade till NEE med SDBTOOL
    - Installerade "Download Link For SM-R820 Stock Firmware"

    Han skriver;

    "Download Link For SM-R820 Stock Firmware 5.5? You can use stock firmware 4.xx after changing CSC on you're Tizen 5.5 Watch so this will revert back your watch to Tizen 4.xx and you'll get all the updates to the latest version Over The Air"

    Tyvärr så funkar det inte.

    Klockan funkar, Wifi funkar [läst att vissa brickat Wifi totalt].
    Men är nu på Program: R820XXU1ASHF
    Tizen: 4.0.0.6

    Får inga OTA uppdateringar. Står att jag har den nyaste.

    Några tips?

    Mvh/D


    EDIT: Verkar kommit längre nu. Hittade en annan "stock" version på nätet. Och installerade denna med NetOdin. Då fick jag upp en uppgradering i Samsungs officiela program, som jag nu håller på installera OTA. Kanske är att den version som killen har på Youtube aldrig "fanns med NEE" version, och därför blir inkosekvent. NEE versionen kanske släpptes "först senare".
     
    Last edited: 20 nov 2021
  9. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Måste man ha en Samsung telefon för att uppdatera klockan, sambons klocka vägra uppdatera. På telefonen står det att den håller på att skicka uppdateringen till klockan men efter ett tag står det att det inte gick. Har provat att återställa klockan.
     
  10. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    814
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Är det någon som har kopplat in E-Sim i klockan. Hittade en tråd på redit som jag nu inte hittar igen att det skulle vara möjligt att aktivera debugmode och på så sett använda vilket E-sim som helst och att man inte behöver ha ett abo + klock sim utan kan köra vilket esim som helst. Det skulle ju innebära att man kan ha ett kontantkort nu när Comviq erbjuder kontaktkort på Esim
     
  11. CmeC

    CmeC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2010
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att aviseringar från Truecaller inte skickas som de ska från mobilen till klockan. Jag har BT-versionen av Galaxy watch active 2 och en Samsung Galaxy S20+ (snapdragon).
    Telefonsamtal vidarebefordras som de ska till klockan och jag kan besvara dem från klockan, men när jag får sms eller chattmeddelanden i Truecaller kan jag inte få dem att synas i klockan trots att jag tillåtit alla aviseringar från truecaller i wear-appen på telefonen.

    Har någon ett förslag på lösning, antingen genom att få truecaller-aviseringarna att funka eller tips på annan app med spamfilter och automatisk sökning på numret när det ringer?