Svart skärm efter batteribyte + USB-portbyte

Diskussion i 'HTC U11' startad av malkus, 17 mar 2021.

Taggar:
  1. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det var dags att byta usb-porten – för andra gången – och jag passade även på att byta det trötta batteriet.
    Telefonen går igång och ligger och piper till vid aviseringar men skärmen är helt svart. Däremot lyser de kapacitiva nav-knapparna. Vad kan det vara? Fick jag inte ditt skärmkontakten ordentligt (nav-knapparna lyser ju dock), Är skärmen plötsligt kaputt? Not mjukvaruaktigt pga nya hårdvara som lagts till?

    Rådvill..
     
  2. malkus

    malkus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2009
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Ok, det visade sig bara vara skit bakom spakarna helt enkelt... Snurrig i mössan när jag satte igång med allt inledde jag med att börja öppna skärmen istället för bakstycket (!?!?) och när jag öppnade den så måste det ha blivit något litet ryck eller så...
    [​IMG]

    Upptäckte det slut när jag tyckte att flatkabeln såg lite sladdrig ut där inunder kretskortet för laddporten...

    Nåja. Har nu nått fram till Acceptans efter att duktigt ha tagit mig igenom alla faserna: Förnekelse, Ilska, Förhandling och Depression. Nu är det bara till att leta skärmar på nätet eller kanske få tag på en brickad lur! Anyone? :)