Diskussion: Köptråd "Specialfärger" Galaxy S21 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av Emptiness, 28 jan 2021.

  1. Buddis

    Buddis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Det hörde jag flera gånger för två veckor sedan, samt förra veckan. Exakt dom orden.
    Ringde nu på lunchen där det nu är nya rön... dom nu påstår att telefonen blivit skadad på lagret och att jag kommer behöva göra en ny beställning... Tyckte jag läste något om det tidigare också, känslan är väll att det inte riktigt stämmer.
    Jag skulle få någon kompensation som hon inte kunde svara på vad det var utan det skulle stå i ett mail... :eek:
     
  2. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Ja det låter som att de bara säger så för att bli av med problemet. Tycker det är konstigt att DU ska behöva göra en ny beställning när det är dem som skadat telefonen. Frågade du dem varför du måste göra en ny beställning och varför de inte bara skickar en navy 512gb när de har en på lager?
     
  3. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Min står kvar på Customizing sedan 3 Mars, 6 veckor sedan beställning nu på Torsdag. Lite lockande att trycka på annulera beställning för att se vad som händer :\
     
    Johan A gillar detta.
  4. Buddis

    Buddis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    De känns nu som de försökte kringå konsumentköplagen... Då jag som kund inte har rätt till kompensation om jag frångår avtalet... Något mail med kompensation dök inte upp under dagen, kollade inkorgen och skräppost, inklusive en annan mail som jag haft registrerad.

    Det hen jag pratade med på eftermiddagen påstod är att de ligger en begäran om att få den skickad sedan i måndags 8/3... Medans man på dagen påstod att ordern skulle annuleras automatiskt om jag inte gjorde något...

    Häpnadsväckande då vi pratar om ett av världens största företag!
     
  5. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Börjar bli riktigt nyfiken på orsaken till att vi är så många som inte fått våra telefoner. Är det bara logistiken som är katastrof eller är det något dem vill dölja? Och vad skulle det kunna vara i så fall?
     
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 304
    Mottagna gillanden:
    8 162
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Samsung borde förklara för sina kunder varför är dessa anpassade färgerna så försenade. Det är otroligt dåligt när de inte hör av sig och berättar sanningen. Det finns många kunder i andra länder som har redan för flera veckor tillbaka fått sina beställningar så det känns som Sverige är tyvärr nedprioriterad ..
     
    Johan A och Kristy gillar detta.
  7. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Sen leverans av vara | Hallå konsument – Konsumentverket

    Här finns information om vilka rättigheter du har vid sen leverans.
     
    Kristy gillar detta.
  8. Buddis

    Buddis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Efter ytterligare påtryckning så dök kompensation upp på mailen,
    "Tyvärr har produkten Galaxy S21 Ultra 512 GB i din order skadats på vårt lager. Eftersom produkten är en specialdesignad färg som tillverkas på beställning hade vi inte möjlighet att skapa en ersättningsorder för denna. Vi beklagar detta djupt.


    Produkten har makulerats ur din beställning och vi rekommenderar att du lägger ett nytt köp.


    Vi har dessutom tagit fram en voucherkod till dig som kompensation för detta."

    Vouchern gick inte att använda genom upgrade+ utan var tvungen att handla något från deras shop.

    Det går inte att beställa special färgerna just nu står kommer senare... Ringer upp där de säger att de inte finns i lager och kommer att komma senare i veckan. Man säger alltså att de lagerför dessa ändå?

    Här ger jag upp hoppet på special färgen och beställer istället en vanlig hederlig skit tråkig svart Samsung ultra. Efter att ha skickat kvitto på det köpet så får jag efter ytterligare samtal en voucher för pods och tag på mailen.
     
  9. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Ska göra ett försök imorgon också för att se vad dom säger.
    En annan sak som suger med Samsung och upgrade+ är att dom var förbannat sega att lägga upp Ultran, den låg i shoppen med gick inte att beställa förrän 4:e Feb vilket gjorde att man inte fick förhandsbokningserbjudandet med buds och tag...
     
    Johan A gillar detta.
  10. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Det här är SJUKT! Nu kan man ju inte lita på att de kommer in på lager i veckan men jag kommer chansa och vänta. Ska försöka hålla ut till nästa vecka sen gör jag nog som dig och tar en svart.
     
  11. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Som Buddis skrev här ovanför. Det går inte ens att beställa med specialfärg nu. Varför kan inte supporten bara svara på vad som är felet/problemet med dessa färger?
     

    Bifogade filer:

    night77 gillar detta.
  12. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    En konversation med supporten där man ville köpa S21 Ultra med specialfärg:
    Inte direkt mycket till hjälp man fick...
     

    Bifogade filer:

    • kon 1.PNG
      kon 1.PNG
      Filstorlek:
      17,3 KB
      Visningar:
      161
    • kon 2.PNG
      kon 2.PNG
      Filstorlek:
      16,3 KB
      Visningar:
      157
    • kon 3.PNG
      kon 3.PNG
      Filstorlek:
      18,2 KB
      Visningar:
      157
    • kon 4.PNG
      kon 4.PNG
      Filstorlek:
      19,9 KB
      Visningar:
      150
    • kon 5.PNG
      kon 5.PNG
      Filstorlek:
      19,9 KB
      Visningar:
      154
    • kon 6.PNG
      kon 6.PNG
      Filstorlek:
      19,5 KB
      Visningar:
      160
    • kon 7.PNG
      kon 7.PNG
      Filstorlek:
      15,4 KB
      Visningar:
      154
    Last edited: 17 mar 2021
  13. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER


    Precis de där hände mig som du sett jag skrivit förut här. Men vad fick du för kompensation då? Dom gav mig 500 först men jag sa de där måste du minst dubbla. Då kom dom med 800 istället. Nu gjort ny beställning på något å 512 så får vi se hur de går. Men man är inte direkt hoppfull. Jag pressade dom på info om vilken dag den gått sönder å varför jag inte fått mail om de. Men de kunde dom inte svara på. Men jag kunde använda min rabatt till upgrade+ i alla fall.
     
    Johan A gillar detta.
  14. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Såg någonstans att detta kan ha att göra med den globala bristen just nu på komponenter och material.
    Saknas kisel bl.a. så komponenter till grafikkort (den numer legendariska bristen på 30-series grafikkort) och telefoner saknas så tillverkningen går extreeemt långsamt.

    Brasklapp om jag fattat fel, hittar inte källan nu.
     
    Johan A och Kristy gillar detta.
  15. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Lite kul med chatten, är det bara Vilma som jobbar där? Tror det är samma varje gång man chattat....

    Svaret idag (efter 6 veckor)
    "Det har tyvärr blivit en försening, den bör skickas under nästa vecka."
     
    Johan A gillar detta.
  16. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja den där Vilma har man snackat med flera gånger. Även Oliver brukar de bli. Men den där chatten är annars ett skämt.
     
    Johan A gillar detta.
  17. Buddis

    Buddis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2021
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    3
    Absolut det går att skriva in koden, men det blir ingen lägre månadskostnad 562kr i månaden före och efter rabbatkod. Kolla upp det så du inte blir blåst på koden.
     
    Johan A gillar detta.
  18. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    De är i alla fall olika kredit belopp. Men har inte hittat vad de blir för månadsbelopp. Ska ringa sevenday bank när jag kommer hem sen
     
    Johan A gillar detta.
  19. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Uppdatering:
    Nu efter 5 veckor och 5 dagar så har min order gått från "bearbetar" till "packas". Fick lite hopp nu faktiskt. Screenshot_20210319-065015_Chrome.jpg
     
    night77 gillar detta.
  20. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Jag tror tyvärr man måste gå lite försiktigt fram med supporten. Är man för på så tror jag de tröttnar och hittar på att din telefon har skadats för att köpa mer tid och för att få tyst på dig. Det låter för osannolikt att den skulle skadats som den ska ha gjort för två pers här i tråden. De kan ju inte svara på när den skadades och varför, så kan inte tro annat än att det är en ren lögn.
    Hela grejen med att man också ska på egen hand göra en ny beställning då är helt sjukt. Har företaget som säljer varan skadat din vara så är det deras ansvar att lösa problemet.
     
    Kristy gillar detta.