Diskussion: Köptråd "Specialfärger" Galaxy S21 Ultra

Diskussion i 'Galaxy S21 Ultra' startad av Emptiness, 28 jan 2021.

  1. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Här är nog källan till problemet med att det tar sån tid för oss att få våra telefoner. Fan va irriterad jag blir över att Samsung inte gått ut med detta på sin hemsida. Artikeln lades ut i förrgår.
    Halvledarbrist slår hårt mot Samsung: "Allvarlig obalans"
     
    Kristy och Emptiness gillar detta.
  2. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vet inte om någon redan påpekat de, men nu går de ju inte att beställa special färg längre. Dom har stoppat den försäljningen. Men som sagt, får jag inte min innan den 12e april så är de bara för dom att ordna med en kompensation IGEN.
     
    Johan A gillar detta.
  3. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Om du kollar någon sida eller två bakåt så finns print från en konversation där man försökte köpa en med specialfärg.
     
  4. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Uppdatering igen
     

    Bifogade filer:

    Da_star gillar detta.
  5. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Uppdatering för mig, ändrad status till "Klar att skickas" i natt..
    Får hålla tummarna nu då
    Edit: Med tanke på hur fort allt gått så lär det väl ta 2-3 veckor för dom att packa luren också ;)
     
    Last edited: 19 mar 2021
    night77 och Johan A gillar detta.
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Samsungs kundtjänst har noll samarbete med andra funktioner på företaget, framförallt noll dialog med lagret. Beställer du nåt och du vill ändra eller stoppa genom hemsidan men inte går och du behöver kontakta kundtjänsten så räkna ofta med att ingenting händer, du får bara tomma löften. Ofta får du ändå varan skickad o du får göra retur på det.
     
    Johan A gillar detta.
  7. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Fick notis i postnord appen att telefonen lämnat Veddesta nu och beräknas vara framme på måndag. Har du fått någon notis?
     
    night77 gillar detta.
  8. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Jo fick ett SMS nyss om att DHL Express ska köra ut den mellan 8-17 på Måndag...
    Också skumt att vissa kommer med DHL och vissa postnord?
     
    Johan A gillar detta.
  9. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Jag valde att få den skickad till ombud och har för mig att det stod att postnord skickar den då.
     
  10. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Ahh.. ok, fick inget sådant val tror jag (upgrade+)
    Däremot fick jag valet att hämta den hos DHL-ombud...

    Den ligger tydligen på Arlanda nu iaf
     
    Johan A gillar detta.
  11. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Najs. Då håller vi tummarna för att paketen inte försvinner! Postnord är ju inte direkt kända för att leverera haha
     
    SemiImbecille gillar detta.
  12. Da_star

    Da_star Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag fick en vocuher skickad till mig på mail där jag kunde beställa en buds pro å smart tag till 99kr. Har ni andra som blev tvungna att göra en ny beställning för att er mobil "gått sönder" fått nåt liknade? För ni ska ju inte missa de erbjudandet för att ni blev tvungna att göra en ny beställning.
     
    Johan A gillar detta.
  13. SemiImbecille

    SemiImbecille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2016
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    10
    Sådär då, lite mer än 6 veckor efter beställning
     

    Bifogade filer:

    night77, Da_star och Johan A gillar detta.
  14. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Fan va gött! Snygg var den också! Ska hämta min ikväll efter jobbet. Hoppas det inte är något fel på den nu. Vill inte ha någon mer kontakt med supporten
     
    SemiImbecille gillar detta.
  15. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Het uppdatering: Verkar komma idag :D.
     
    night77 och Johan A gillar detta.
  16. Johan A

    Johan A Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    19
    Nu har jag fått hem telefonen och kommer att lämna den här tråden. Tack alla som kommit med tips, råd och info!

    Summering:
    -Vid beställning stod det att det kan ta upp till 4-5 veckor att få hem telefonen. Det tog 6 veckor.

    -Supporten är den absolut sämsta jag haft att göra med i Sverige. De har ingen information om sina varor och de har ingen koll på status på konsumenternas beställningar. De meddelar dig inte om det hänt något med din beställning (försenad, skadad, slut på lager etc.). Jag fick reda på att min beställning var försenad först när jag själv kontaktade supporten och frågade vart min telefon var den femte veckan. De sa bara att den var försenad men kunde inte säga när den väntas komma. De ger ingen som helst kompensation för att de inte kan leverera i tid. Och var lite försiktig när du tar kontakt med supporten. Det verkar som att om du är för på så tröttnar de på dig och din vara som du har beställt kan då "plötsligt" vara "trasig" och du måste göra en ny beställning.

    -Är det värt att köpa direkt från Samsung? Beror på. Nu ville jag ha just färgen phantom navy och kolfiber på kamerahuset. Och nu när jag fått den så ja, då känner jag att det var värt väntan för jag tycker den är otroligt snygg! Men hade jag vetat från första början och kollat samsungs shopens recensioner hade jag övervägt att köpa den någon annanstans med vanlig färg. Tycker du att någon av de vanliga färgerna är nice så rekommenderar jag dig att köpa det, då kan du göra det direkt från butik eller hos din operatör. Att köpa från Samsung är för osäkert och omständigt. Hade det dröjt en vecka till utan någon info om när den ska komma så hade jag avbrutit min beställning och köpt den svarta direkt på typ netonnet istället.

    -Detta var första och sista gången jag handlar direkt från Samsung. Min känsla är att jag hade tur denna gången och fick den "bara" en vecka för sent. Nästa gång jag är sugen på att köpa en ny samsungtele så kommer jag att köpa de som finns i lager i seriösa butiker.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 23 mar 2021
    Da_star och night77 gillar detta.
  17. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Lite off topic men tycker PostNord har funkat ypperligt för mig de senaste två åren, aldrig råkat för försening eller förlorad paket, samma sak när jag skickat själv paket. De har skärpt sig ordentligt. DHL har varit sisådär då de vill inte leverera hem till mig när jag beställer från Samsung trots att de levererar från andra butiker hem till mig utan problem.
     
    Nihliuz, jnsson och Johan A gillar detta.