Diskussion: Microsoft Surface Headphones 2

Diskussion i 'Hörlurar' startad av flipp, 22 mar 2021.

  1. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kan varmt rekommendera dessa till er som är ute efter over-ear hörlurar.

    Jag har testat lite olika hörlurar senaste åren såsom Bose 700 och 1000XM3 etc. Dock har jag inte riktigt känt att de varit tillräckligt bekväma. Ofta trycker de lite för hårt mot huvudet (i synnerhet Bose 700) På sonys brudreducerande lurar har jag även haft problem med att det genereras svett på stället de trycker mot huden. Efter mycket testande och letande tror jag dock att jag hittat rätt i Surface Headphones 2. Mest bekväma lurarna jag testat hittills. Sitter mycket mjukt och skönt på huvudet. Sedan är de väldigt praktiska där man kontrollerar volymen genom att vrida på ett runt reglage som sitter på den enda kåpan. På den andra kåpan reglerar man ANC på samma sätt. Känns väldigt enkelt och intuitivt. Nästa stora fördel är att mikrofonen är utmärkt för samtal, något som t.ex. Sony brukar ha problem med på sina lurar. En kompis köpte 1000XM4 och det var rent ut sagt en bedrövligt dålig mikrofon på dessa. Sista saken jag skulle vilja lyfta fram är man kan vara uppkopplad till två enheter samtidigt. Rätt praktiskt om man under dagen behöver vara uppkopplad mot dator och telefon utan att behöva koppla om hela tiden. På minussidan är ANC inte lika bra som på flaggskeppen från Bose och Sony. Dock är det "bra nog" för mina ändamål. Underskattade hörlurar då priset är konkurrenskraftigt (runt 2000 kr). Ljudmässigt tycker jag de är kanon för både musik och samtal. Dock råder jag er att läsa mer om detta på andra sidor då jag inte är någon audiofil.

    Har själv den svarta versionen vilket är riktigt snygg. Dock hade jag kanske hellre tagit den grå som jag tror är ännu läckrare. Dock brukar den vara några hundralappar dyrare.
     
    Last edited: 22 mar 2021
    PeterEss gillar detta.
  2. PeterEss

    PeterEss Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2015
    Inlägg:
    532
    Mottagna gillanden:
    409
    Jag har haft dessa Surface Headphones 2 sedan release och håller med dig.
    APTX codec är bra. Allt fungerar som det ska och är bekväma både för videomöten och musiklyssning.
    Två enheter parkopplads samtligt, den som spelar ljud tar över kontrollen fungerar fint
    4,5 av 5 stjärnor enlig mig
     
    flipp och bernard gillar detta.
  3. paycheck

    paycheck Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    152
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23


    Jag har haft dem på span under ett tag men inte tagit steget. Har nu ett par Jabra Evolve 80 jag fått via jobbet, men efter 4h videomöten får jag ont i huvudet pga att de trycker på ovanifrån. Och då är det ändå 4h kvar av arbetsdagen. Jabran har ok ljud, men framförallt bra mikrofon vilket kollegorna uppskattar. Det märks tydligt om någon som inte har jobbets Jabra kommer in i samtalet, bortsett från någon som kör någon bättre Steel Series-variant. Båda har då en utstickande mikrofon vilket kanske ger en mikrofonboost.
    Hur är Headphones 2? Tror ni mikrofonen kan mäta sig med Jabran, eller finns det risk att den tar upp mycket runtomkringljud när mikrofonen är inbyggt? Men framförallt - hur sitter de på huvudet?
     
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vet inte hur den står sig mot jabran. Sitter mycket bra på mitt huvud (som jag beskrev ovan) och jag har varit känslig för det tidigare då jag varken gillat passformen på Bose 700 eller Sony 1000XM3. Dock har man ju olika form på huvudet så tror det är svårt att säkert vilka hörlurar som kommer kännas bra innan man har testat. Finns nog inga som sitter riktigt bekvämt på allas huvuden. Om du ska köpa privat kan du utnyttja distansköplagen och skicka tillbaka om mikrofonen och ljudet inte är bra nog. Med sagt var skön passform och bra mikrofon en återkommande slutsats från olika recensioner jag läste innan jag köpte dessa hörlurar.