Samsung Upgrade+: uppgradera telefon var 12:e månad

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av art0101, 5 aug 2019.

  1. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Är precis i processen att ta mig ur. Enligt personen på Samsung så har det anställt betydligt fler människor till supporten så det ska fungera bättre nu. Upp till bevis! Återkommen om hur min process gick.
     
  2. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Någon som kan sammanfatta om Upgrade+ är värt det? Låter ju inte riktigt så. :D
     
  3. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Byter du varje år så tycker iaf jag att det är en bra deal....speciellt med 3 familj obegränsad data för 99 kronor... Betalar för mobil Note 20 Ultra och obegränsad surf 615 kronor per månad
     
  4. zyrien

    zyrien Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2015
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    38
    Har fello för 145kr i månaden just nu, så är nog en bra deal med en telefon för 359kr i månaden.
    Varför är det så drygt att ta sig ur detta? Måste man betala någon kostnad?
     
  5. SirHejsan

    SirHejsan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    744
    Mottagna gillanden:
    438

    MINA ENHETER

    Efter 12-23 inbetalningar kan du avsluta och skicka tillbaka den om den i bra skick. Är displayen kass eller annat kan du använda försäkringen om du inte använt den 2 ggr tidigare och bara betala en självrisk.

    Det är bara om du vill behålla luren som du behöver betala de 25 procent som du fick i rabatt på månadskostnaden.

    Vad som är drygt att ta sig ur förstår jag inte...
     
  6. cjb

    cjb Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    2 120
    Mottagna gillanden:
    1 056
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy S23+ ; Galaxy S10e
    Det borde inte vara drygt att ta sig ur, MEN som ni kan läsa lite tidigare i denna tråden är det ett antal som hållit på i månader innan du fått allt klart.
     
    RuffyMan och bernard gillar detta.
  7. SePtr

    SePtr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2021
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    9
    Äntligen kom nya telefonen men ingen returanvisning eller kartong till gamla telefonen. Dock en retursedel om man ångrar den nya telefonen. Hur tänkte samsung nu?
     
    bernard gillar detta.
  8. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 535
    Mottagna gillanden:
    2 804

    MINA ENHETER

    Det är nog bara ett mänskligt fel som har gjorts, trotts allt människor som arbetar med det. Hör av dig till dom så lär(ska) det vara snabblöst.
     
    Last edited: 23 mar 2021
    demonen och Kristy gillar detta.
  9. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Hur har det gått för dig?
     
  10. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Ringde Samsung för över 2 veckor sedan. Skulle få bekräftelsemail på uppsägning och sen emballage för retur skickat till mig. Givetvis har inget av detta hänt.
     
  11. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Herregud.. Hade hoppats på att de bättrat sig. Ser nog ut att bli en utmaning för mig också när det blir dags om cirka sex månader då.
     
  12. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Tänkte utnyttja uppgrade+ idag, men stöter på felmeddelande, efter jag loggat in med BankId, tror att det är i slutskedet när jag ska signera igen.
    "The documents are not available
    The documents you requested are no longer available. This may happen if you used a link from an old E-mail, or if the documents are already processed. If you think you should have access to these documents, you should contact customer service."
    Ringde kundservice, som tog lite uppgifter och så fick jag skicka in en skärmdump på felmeddelandet (samma felmeddelande på 4 olika enheter), tyvärr så kan det ta ett par dagar... Hade hoppats på en smidig resa.
    --------------
    Edit: Och nu ett par timmar senare så är uppgraderingen beställd... fungerar nu som det ska hittills.
     
    Last edited: 29 mar 2021
  13. mbs

    mbs Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2010
    Inlägg:
    1 455
    Mottagna gillanden:
    403

    MINA ENHETER

    Hur gick det för dig?

    Samma sak hände mig nu, ringde och pratade med någon som jag tror jag väckte eller på annat sätt störde. Men "hen" sa att Brightstar är lite sena på att skicka ut returanvisning och emballage och att Samsung är medvetna om det. Jag påpekade att det står i mailet att jag måste skicka tillbaka telefonen inom 5 dagar för att slippa förseningsavgift/dubbel månadsavgift. "Hen" skulle notera att jag ringt så det står i mitt ärende (undra bara hur det vet vem jag är, då jag inte uppgav några uppgifter än mitt förnamn?). Givetvis kunde jag själv ringa brightstar och fråga dem.... öhh, jaha... jo.

    Men vore tryggt att veta om det kommer något "returkit" inom någon dag.
     
  14. eastbound

    eastbound Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    2 535
    Mottagna gillanden:
    2 804

    MINA ENHETER

    Det var förmodligen rent skitsnack . Ring dom igen asap
     
  15. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Samsung har varit dysfunktionella i detta under så lång tid att de borde vara stamkunder hos ARN. Jag måste ringa igen för att försöka komma ur avtalet... Det är som tidigare nämnt i tråden ovärdigt ett företag i Samsungs storlek och de borde rimligtvis inte få fortsätta med sitt upgrade+ program då det är en fälla som kräver för mycket av konsumenten att ta sig ur.
     
    bernard, demonen, 10cent och 2 andra gillar detta.
  16. demonen

    demonen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2019
    Inlägg:
    640
    Mottagna gillanden:
    925
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Iphone 13 pro max
    Platta:
    Ipad Pro 2018
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra
    Jag fick hem en avi till min gamla telefon eftersom jag plockat bort autogiro till den. Detta var nu i mars och jag bytte upp mig i februari så min sista betalning för den gamla telefonen gjordes i februari. Ringde sevenday och dom inväntade på bekräftelse från samsung. Jag ringer samsung och dom inväntar bekräftelse från brightstar. Detta var alltså en månad efter jag skickat in den gamla telefonen. Jag ringer samsung igen och som tur var sparade jag postnord kollinummret på paketet som skickades till brightstar. Jag gav det till samsung och jag bad dom kolla upp kollinummret. Japp, hon i supporten såg att brightstar haft telefonen i en månad. Hon sa att dom skulle kontakta sevenday och veckan efter fick jag mejl från sevenday att det inte längre fanns en skuld kvar på den gamla telefonen.

    Lite positivt händer ändå, men som tidigare sagt, Samsung måste bli bättre på detta. Ett sådant stort företag kan inte ha det så här skit. Nästa år blir det en ny telefon, oneplus eller iphone.
     
    bernard gillar detta.
  17. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    Tänk dig detta förfarande för en mindre insatt person som inte kanske har ex inte har språkliga förutsättningar, tålamod eller kompetens att driva ett ärende. Inte okej.
     
    demonen och bernard gillar detta.
  18. psp123

    psp123 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    4 210
    Mottagna gillanden:
    5 035

    MINA ENHETER

    Sanslöst att det bara fortsätter. Försöker de ens få till några rutiner?
     
    bernard gillar detta.
  19. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 694
    Mottagna gillanden:
    44 675
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är ju bra märkligt att Sevenday och Brightstar tillåts ansvara för tjänsten trots att de inte klarar av att kommunicera med varken varandra eller med Samsungs kunder på ett tillfredställande sätt.

    I slutändan kan det väl kvitta för både Brightstar och Sevenday. All badwill faller på Samsung, varför det är så svårt att begripa att inget görs åt att fixa tjänsten.
     
    reiman gillar detta.
  20. Hessi

    Hessi Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 189
    Mottagna gillanden:
    349

    MINA ENHETER

    Kan vi inte på nåt sätt skicka den här tråden till Samsung? Finns ju gott om material att gå igenom för någon som jobbar på Samsung och inte är helt trött på livet.
     
    demonen gillar detta.