Klockan släpar, osync??

Diskussion i 'Galaxy S' startad av jolerius, 6 okt 2010.

  1. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hej, jag har ett problem.

    Imorse när jag skulle gå upp och hade satt ett alarm med hjälp av gentlealarm. Då ringde inte klockan, låg och vänta och vänta och vänta. Jag var redan vaken och visste vad klockan var. Larmet va satt på 06,55. När klockan var 07,08 tröttnade jag på att vänta och tände upp telefonen. Det första som händer att är att telefonen visar 6,54 för att sedan ställa om till 07,08 och sätta igång larmet.

    Kan tillägga att det inte är första gången det händer. Har numer dubbla alarm bara för att vara säker på att jag kommer upp. Varför segar klockan så när telefonen "sover" och hur kan man lösa det?

    Provade även idag att mitt på dan starta om telefonen och sätta släcka telefonen. När jag startade den så diffade den på nästan 15 minuter. Har även testat att stänga av automatisk tid. Hoppas någon har ett bra svar?

    //Jocke
     
  2. Droidboy

    Droidboy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har också ett liknande problem, men då med kalendertiderna som går 2 timmar fel.
    Om jag skapar en ny händelse i kalendern i datorn på tex kl.12:00, och sedan synkroniserar den med telefonen, så är händelsen plötsligt förskjuten till kl.10:00 i telefonen.
    Det skulle vara intressant att veta hur många som har upplevt samma problem med osynkad tid.
     
  3. strangnet

    strangnet Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det rätt tidszon inställt i telefonen, alternativt i kalendern (google.com/calendar)?
     
  4. grasfer

    grasfer Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har oxå samma problem ibland, inte alla dagar men vissa. Kör JM7.
     
  5. spiken

    spiken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Troligvis kör du GMT på datorn och GMT +2 (sommartid) på telefonen, då uppstår det där problemet.
     
  6. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om klockan drar sig/strular, sätt "Automatisk/Använd nätverksvärden" som ej bockad under datum och tid i inställningarna. Just den funktionen verkar buggig.
     
  7. Jakay

    Jakay Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    150
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Låter som att alarmet i sig orsakade problemet. Appen kanske den inte har rätt behörighet att starta alarmet? Avinstallera gentlealarm och använd telefonens egna alarm! :)
     
  8. jolerius

    jolerius Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    asså problemet e att den bara gör det ibland så det verkar inte vara larmet som e problemet.. har provat att stänga av automatisk tid me, men det hjälper liksom inte. Och me tanke på att problemet kommer sporadiskt så vet jag inte va det kan vara.. nån annan som har en idé?