Irriterande vibrationer när jag lägger ifrån mig motorolan

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av MrKarisma, 27 mar 2021.

  1. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej,
    Är äntligen tillbaka hos Motorola med en Moto G 5G Plus efter en kort mellanlandning hos Samsung, ett misstag jag aldrig gör om..

    Nu har jag ett irriterande problem, telefonen vibrerar när jag lägger den ifrån mig! Varför? Det är otroligt irriterande och stressande och det försvinner inte ens när jag har stängt av vibration och bara kör på ljudlös.. så WEIRD!

    Någon som vet hur man får detta att försvinna?

    Tack på förhand!
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    [emoji848]

    Du råkar inte bara komma åt fingeravtrycksläsaren när du lägger ifrån dig den med ett finger som inte är registrerat?
     
  3. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Hej, nej men nu har jag stängt av haptisk feedback och då försvann det.. konstigt..
     
  4. slarre

    slarre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2012
    Inlägg:
    642
    Mottagna gillanden:
    2 474
    Telefon:
    Motorola Moto G84

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola Moto G84
    Telefon 2:
    uleFone Note 16 Pro
    Platta:
    Apple iPad Mini (Gen 5)
    Vild gissning: Lägger du den med skärmen nedåt aktiveras stör ej läget vilket bekräftas med en vibration.
     
  5. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tack, Jo det har jag förstått, men som sagt, när jag la ifrån mig skärmlåst telefon med skärmen uppåt så berodde det på haptisk feedback på tangentbordet som jag nu stängt av och är inget jag saknar. Problem solved
     
  6. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    He he!! Jag gjorde ett liknande misstag. Hadde aldrig trott att det skulle göra en så stor negativ skillnad.:P
    Har precis införskaffat en Moto G30. En trevlig Android 11 telefon utan bloatware, 5000 mAh batteri och 4/128GB minne för 1990:- (NetOnNet).
    Nästa lur törs jag inte köpa annat än Motorola om inte något helt dramatiskt händer på mobilfronten. Lite tung dock, och tredjeknappen, Assistant, kunde jag lätt klara mig utan.
     
    MrKarisma gillar detta.
  7. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Amen precis! Upptäckte redan första natten att min Motorola drar 1% i flygplansläge under en hel natt medans min förra Damsung A71 drog 15-20% vilket är helt sjukt. Upptäckte även idag när jag gick till kontoret att Motorolan fungerar utmärkt med vantar på vilket INGEN annan telefon jag haft har klarat, SJUKT BRA!
    2990 på Netonnet för 6gb ram och 128gb minne 5000mAh + medföljande silikon skal.. Helt fantastiskt! Tack Lenovo!
     
    geobjork gillar detta.
  8. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Har upptäckt en bugg! När telefonen varit i flygplansläge på natten och jag lyfter den på morgonen för att kolla klockan så visar den fel! Otroligt allvarligt, vad händer om jag sätter ett alarm på kvällen, kommer det också ringa vid fel tid? Klockan visade ca 40 min tidigare än vad den faktiskt var.. Hm..
     
  9. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 002
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Varför sätter du den i flyplansläge?

    Är det inte bättre att använda Stör ej så att inga ringsignaler eller vibrationer görs (förutom larmet som du själv har satt)?
     
  10. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    För att då drar den bara 1% på hela natten
     
    Kristy gillar detta.
  11. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Kanske dum fråga :) men det var inte sommartiden som ställde till det?
     
  12. geobjork

    geobjork Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    1 106

    MINA ENHETER

    Kan vara en bugg...? Jag har båda mina lurar i flygplansläge ofta, (Moto G6 alltid), och varken G6 eller G30 ändrar klockan.
    I inställningar för tiden är det ett alternativ, "Automatic date & time, Use network-provided time" som jag har aktiverat, (det har väl du också?).
    Btw, har alltid WiFi ansluten på båda, vet ej om det är det som gör susen...? Kan testa, men det tar ju lite tid.
     
  13. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Efter 1.5 dygn sen förra laddningen har nu min Moto G 5G Plus 68% kvar.. jag kommer inte behöva ladda på hela dagen imorgon heller och tack vare att den endast drar 1% på natten i flygplansläge så kommer jag troligtvis ladda nästa gång i övermorgon på morgonen när jag kommer till kontoret.
    Det blir 3 dygns batteritid MINST med mitt sätt att använda telefonen.. HELT F*UCKING AMAZING!
     
  14. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Tänkte på det jag med, men eftersom det var ca 40min fel och inte en hel timme så blir jag tveksam om det hänger ihop.. konstigt iaf, får kolla imorgonbitti igen.. Tänker att det kan hänga ihop med att den där moto-väckningsfunktionen för skärmen (skärmen tänds och visar klockan när man rör telefonen) att det var den som visade fel fastän telefonen säkerligen fortfarande hade rätt tid i sitt system.
     
  15. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jo, får väl se om det dyker upp igen eller om det va nåt tillfälligt.
     
  16. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Blev likadant imorse o_O
     
  17. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 002
    Mottagna gillanden:
    2 112
    Då är det sannolikt att den har en usel lösning för klockan och Motorola förlitar sig på regelbundna uppdateringar från nätet.

    Men jag förstår inte din enorma glädje över att du klarar dig tre dygn med mobilen om det inte vore för att du siktar på att vara flera dygn i sträck ute i naturen men då är väl tiden inte så viktig...
     
  18. MrKarisma

    MrKarisma Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Ingen katastrof om man inte har tillgång till en laddare när man rest bort? Slippa tänka på att ladda mobilen 1-3 ggr om dagen? Kunna luta sig tillbaka med en film eller två på mobilen utan att behöva planera för när man kan ladda nästa gång på tex tåget, flyget eller helgen i stugan utan el? Förstår inte din frågeställning alls faktiskt..?
     
    Ekman gillar detta.
  19. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 737
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Misstänker att det är som du är inne på, "moto-väckningsfunktionen" som spökar. Testat med alarm och se om det får igång som det ska? Gissar på att det kommer funka fint.
     
    MrKarisma gillar detta.