Problem: problem med laddkontakt till poco F2 pro

Diskussion i 'Poco / Pocophone' startad av Rusthoi, 1 apr 2021.

  1. Rusthoi

    Rusthoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2018
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    köpte en poco F2 pro på banggood i juni förra året och nu vill den helt plötsligt inte ladda. Var ner till 4 mobilreperatörer i stan varav 2 sa direkt att de inte kunde laga märket. två av dem sa att man var tvungen att byta ut modulen varav 1 sa att de inte fanns och få tag på i någon av deras återförsäljare i europa och att han skulle kunna beställa från kina och då skulle kosta 600 och ta 2-4 veckor för leverens av reservdelar den sista kunde återkomma på tisdag hurvida de skulle kunna åtgärda det eller inte.
    Undrar om ni vet någon som troligen skulle kunna laga den snabbare än 3 veckor. Annars ser jag 3 alternativ och undrar vilken ni skulle rekommendera.
    1. Försöka reklamera den hos banggood.com där jag köpte den om de nu har garanti på över 9 månader då det är en kinabutik
    2. beställa service av den som kunde fixa på 2-4 månader
    3. Köpa ny telefon
     
  2. Oscar den allsmäktige

    Oscar den allsmäktige Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2018
    Inlägg:
    1 209
    Mottagna gillanden:
    1 193

    MINA ENHETER

    Börja rensa uttaget med nål om du inte gjort det. Brukar samlas mycket ludd.
     
  3. Rusthoi

    Rusthoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2018
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    3 av de som kollade på telefonen försökte rensa den med diverse verktyg innan och en sa att den inte såg skadad ut och inte kunde hitta någon förklaring på felet. Efter snabb googling så verkar det som ett relativt vanligt problem att laddkontakterna på f2 pro lägger av.
    Men om jag reklamerar varan genom en kinabutik som i det här fallet banggood kommer de kräva att man skickar varan till kina? När jag köpte varan så hade de den i ett av deras lager i spanien
     
  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    bör kunna skickas till deras EU lager,dock kommer frakten att gå på 3-600kr då det krävs kolli id
    frågan är om det är värt?

    prova skapa en reklamation,kan vara så att du får en ny enhet :-)
     
  5. Rusthoi

    Rusthoi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2018
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    8
    Överväger att köpa ny telefon och skicka den nuvarande på lagning och sen sälja vidare. Anser ni att andrahandsvärdet är tillräckligt högt på den telefon att det är lönt? kostar ca 600 att laga. Eller är det bättre att bara lämna in när man köper ny telefon alternativt sälja den i nuvarande skick
     
    Boten_Anna gillar detta.
  6. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag har fått det här problemet nu med min Poco f2. Var fick du prisuppgiften för lagning och vet du var man kan lämna in den?
     
  7. Boten_Anna

    Boten_Anna Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2017
    Inlägg:
    53
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag skapade en egen tråd
    Poco f2 PRO laga laddkontakt

    Jag har alltså lyckats få igång laddningen nu genom att trycka hårt på baksidan och sedan vända den och "trycka ihop den" hårt från båda sidor. Laddar fint nu. Men vet inte hur pålitligt detta fix är.