Urbanista London

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Rickard92, 6 jul 2020.

  1. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Hej!

    Inte blivit riktigt nöjd med mina Airpods Pro pga passform och är på jakt efter ett par andra hörlurar med ANC. Har kollat på Urbanista London och tänkte höra om det är någon här som hunnit testa ett par? Är det bra ljud? Fungerar ANC bra?

    Länk till produkten: London

    Med vänliga hälsningar
     
  2. Mane_k

    Mane_k Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    59

    MINA ENHETER

    Hej,
    Jag är också nyfiken på samma hörlurar.
    Också nyfiken om någon provat dessa: HUAWEI FreeBuds 3i
     
  3. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 821
    Mottagna gillanden:
    5 637
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Kan vara värt att testa denna lösning ifall du är missnöjd med passformen på dina AirPods Pro. Mina sitter som en smäck i öronen :)

    Apple AirPods Pro (2019)


    View: https://youtu.be/iuWCrMU4cm8
     
  4. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Tack men det hjälpte dessvärre inte. Har testat att beställa ett par pluppar helt i memory foam men dessa har tyvärr inte kommit än.
     
  5. livinl0ud

    livinl0ud Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    4 feb 2016
    Inlägg:
    3 821
    Mottagna gillanden:
    5 637
    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop & Comviq
    Telefon:
    Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
    Platta:
    Apple iPad Air M1 256GB WiFi
    Platta 2:
    Apple iPad Mini 6 256GB WiFi + 5G
    Övrigt:
    Apple Watch Ultra 2
    Apple AirPods Pro 2
    Apple TV 4K A2843
    Synd att det inte hjälpte :ehm:. Vad är det för memory foam som du beställt till dina AirPods Pro?
     
  6. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    hittade något på Wish haha. Det var innan jag såg att comply skulle lansera till pro.
     
    bernard och livinl0ud gillar detta.
  7. MEE

    MEE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det finns en test av dom här
    View: https://youtu.be/scnGwGiaTPc
     
    bernard gillar detta.
  8. Jimmy A

    Jimmy A Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2020
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    5
    Hej, har precis köpt ett par och testat. Har även ett par Bose trådade och vanliga air pods som jag jämför ljud, funktionalitet och ANC (Bose) med.
    Min slutsats blir följande:
    1. Ljudet är mediokert utan ANC aktiverat (som 49:- mackhörlurar) med ANC blir det ett betydligt omfångsrikare ljud, i klass med Bose. Skulle ändå säga att den är något onödigt vass i nånstans 10-12 KHz. Inte mycket men det märks tycker jag.

    2. Passformen satt bra på mig när jag bytte till de minsta plopparna (man får 4 par med), de stör inte och jag blev inte trött i öronen efter att cyklat ( får väl räknas som motion/aktivitet) o sen haft på mig dem i 3 h i sträck. Produkten är tilltalande i sitt utförande och känns bra i material.

    3. Handhavande: Mitt headset har problem med att det droppar anslutningen och ska tyvärr lämnas tillbaka (vi får väl se hur det går), men jag tycker att kontrollerna genom knapptryckningar är svåra att få till, framför allt så är play/pause den funktion jag normalt uppskattar mest på air podsen men får trycka flera gånger för att få till den, den har även en liten störig fördröjning som gör att jag blir osäker på om jag lyckats stänga av ljudet.. Såhär fungerar knapparna:

    På vänster lur: dubbeltryck (lätt tappande) Play/pause. Enkeltryck sänker volymen ett snäpp. Ett långt tryck aktiverar ambient mode som ska förstärka röster (har bara testat detta en gång men tyckte inte att det fungerade utan spelade bara upp musiken med en annan eq som gjorde att röster ev hördes tydligare, kort sagt inte imponerad och inget jag skulle använda för ANC slås av verkar det som och då är vi tillbaka till uselt ljud)

    På höger lur: Enkeltryck volym upp ett snäpp, långt tryck aktiverar ANC. Det har hänt ett par gånger när jag tar lurarna ur laddboxen att jag blivit osäker på om ANC var aktiverat eller ej. Men säkert bara en inkörningsgrej.

    Så för att summera, bra ljud, klumpiga kontroller (men det finns möjlighet till volym, även om det är ett snäpp i taget) och mitt exemplar droppar ljudet en sekund då och då. Har Iphone XS. Ingen hörlur för de som vill lyssna på starka volymer, men för ett normalt lyssnande räcker det alldeles utmärkt.
     
    bernard, nza och Page03 gillar detta.
  9. Cubiz

    Cubiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2015
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    35
    Hej,

    Har köpt ett par från en medlem här på forumet. Dock har jag ett problem att endast vänster lur funkar om lurarna har legat i laddnings-caset några timmar. Då måste jag resetta ett par gånger innan jag får båda att fungera. Har följt denna guiden: LONDON, verkar dock inte som de fungerar som det skall. Kan någon hjälpa mig eller ge tips hur man kan synca lurarna på annat sätt?