Fyndtipstråden Amazon.se - Leverans & Diskussionstråden

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Swedroid, 4 aug 2020.

  1. Kolonial

    Kolonial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2020
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    347
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Visst fanns solkrämen som postades i fredags i lager? Måste ju varit så eftersom den inte säljs av Amazon. Min order står som öppen och att jag får mail när varan finns tillgänglig.
     
  2. andybandy

    andybandy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Jo den fanns i lager, har ena beställningen som förbereder, och andra väntar på leveransdatum

    Min scullcandy order ligger öppen och inget har hänt, ska va leverans på onsdag... Stor chans
     
  3. Grönvallen

    Grönvallen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2021
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    651
    [​IMG]

    Vad förvånad jag blir. Eller nej vänta, tvärt om.
    Det är helt jävla sjukt. Jag bor i ett helt vanligt lägenhetshus, med porttelefon där man enkelt väljer mitt namn. Mitt telefonnummer står på paketet, det vet jag.
    Men ändå så KAN de inte leverera. Det går helt enkelt inte. Snubben som kör min slinga är på riktigt hjärnskadad.

    Nu blir det telefonkö 40 minuter vid minst ett tillfälle för att försöka få mitt paket levererat.
    Fyfan vad jag hatar UPS.
     
    muSPK, frpl, stelex och 4 andra gillar detta.
  4. Droid112

    Droid112 Guest

    Verkar skilja markant, jag har en 25 årig tjej som levererar mina saker med UPS. Fungerar alltid och är jag inte hemma så står det vid dörren när jag kommer hem. Bor förvisso i villa men det har fungerat väldigt bra med UPS hittils.
     
    Grönvallen gillar detta.
  5. Grönvallen

    Grönvallen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2021
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    651
    Jag är väldigt avundsjuk! :(
    Såg till att klaga specifikt på min UPS-snubbe den här gången också. Har vid ett tidigare tillfälle varit en annan som kört ut, och då har det inte varit några problem. Det är bara när den här specifika snubben har slingan... (Har sett honom sitta och chilla i bilen på trotoaren utanför, med mitt paket i, och sen bara köra iväg utan att ens lämna bilen och markera som "gick inte att leverera")
     
    EricG, Kolonial och nexus^6 gillar detta.
  6. andybandy

    andybandy Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    191
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Ja jag beställde 24 hörlurar så beror nog på det så
     
  7. hurrai

    hurrai Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2021
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    300
    Telefon:
    Oneplus 6T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 6T
    Hatar också UPS, har vanlig port med kod, det har blivit bättre nu när bostadsrättsföreningen bytte till en modernare portdosa. Förut behövdes det trycka # och sedan nummer och sluta med stjärna * men det var tydligen för komplicerat för UPS. Nu är det bara siffror

    Paketet däremot var lämnar utanför dörren, ska kika om bordet är helt
     

    Bifogade filer:

    EricG och Droid_269 gillar detta.
  8. Yurinho

    Yurinho Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2020
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    57
    Mina lämnades på grusgången precis innanför tomtgränsen i regnet. De flesta budfirmor brukar åtminstone gå 10-15 meter och ställa/lägga saker vid ytterdörren som är under tak. Tur sambon såg det från fönstret för fick inte notifikation att det var lämnat förrän 1 timme senare.

    Definitift stabilare än Linnmon/Adils!
     
    EricG gillar detta.
  9. Nlisa

    Nlisa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2021
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1
    Har alla andra fått sina biaoxyanhörlurar?
     
  10. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Biaoxywhat?
     
    stelex och EricG gillar detta.
  11. hansdj

    hansdj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2012
    Inlägg:
    356
    Mottagna gillanden:
    301
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Mina bord är fortfarande "ute för leverans". Får se när de kommer. Ibland har jag fått leverans typ kl 20 på kvällen och ibland har de gått till ombud utan att försöka leverera till mig. Dock bor jag bara ett par kilometer från UPS-terminalen, för dessa borde de ju inte köra till ombud.
     
  12. Nlisa

    Nlisa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2021
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1
    Hörlurar från The big online store. Verkar som att flera fick förra veckan men jag har inte fått någonting :(
     
    Droid_269 gillar detta.
  13. RilfK

    RilfK Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2021
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har också en det enstaka artiklar beställda från The big online store men har inte hört något.
     
  14. Nlisa

    Nlisa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2021
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    1
    Ja, jag har bara beställt 2 par hörlurar så hoppas att de kommer!
     
  15. Mrcerpet

    Mrcerpet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2021
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Ups måste vara sämst. Mitt bord har blivit levererat till en adress 3mil från min. Ringde Ups kundtjänst och dom måste kolla om det ens har kommit till Sverige wtf.:eek:
    Jätte luddiga i kundtjänsten.
    Känns som chaffören bara lämpat av det i skogen.
    Drygt att man ska få en ny telefon levererad av dom imorgon. :ehm:
     
    EricG, nexus^6 och Kolonial gillar detta.
  16. victorl

    victorl Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2021
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    134
    Har precis samma erfarenhet, nästan så jag tror att det sker systematiskt. Har haft flera leveranser till villa och aldrig haft problem, ringer på dörren, mobilen och försöker tre gånger samt erbjuder att ställa in den någonstans! Sen har jag beställt till flera olika lägenhetsadresser och inte en enda gång har det kommit fram, står alltid gick inte att leverera och går alltid till ombud. Vissa gånger kör de inte ens förbi.
     
  17. Kolonial

    Kolonial Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2020
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    347
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    Jo UPS har svårt för att läsa också. Känner flera som fått någon annans UPS-paket dumpat utanför dörren. Gatunummer har stämt men inte själva gatunamnet.
     
    muSPK gillar detta.
  18. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Jag beställde 2 st. Inte fått. Står i Mina beställningar att de ska levereras 30 april - 1,5 månad efter beställning [emoji23]
     
  19. Winkull

    Winkull Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2021
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    60
    Jag bor i parhus, så nästan villa, i Linköping. UPS-föraren har historiskt sett inte ens försök att leverera, utan bara klickat i att man inte varit hemma och åkt till ombudet istället vid 12-13-tiden. Då jag har hemmakontor så är det rätt lätt att veta att de ljuger om att de varit här.

    Efter att jag rejält tröttnat på detta och pratade med föraren så erkände han helt öppet att han gör så för att han enligt egen utsago inte hinner annars. Men han skulle komma ihåg min adress och köra ut i fortsättningen. Det hände såklart inte. Detta pågick i flera år, men tror faktiskt de körde ut senast när det var en annan förare.

    Så ni kan vara 100% säkra på att UPS sätter det i system. Och vem ska klaga? Kom ihåg att vi som tar emot paketen inte är kunden, utan det är avsändaren...
     
    muSPK, EricG och Magic gillar detta.
  20. Magic

    Magic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 nov 2010
    Inlägg:
    187
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Om tillräckligt många klagar på UPS till Amazon så kan det förhoppningsvis göra skillnad.

    Amazon är troligen en rätt stor kund och jag vet av egen erfarenhet att när stora kunder börjar klaga så brukar det snabbt eskaleras högre upp.