Leasing av elsparkcyckel - augment.eco

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av kajsthlm18, 15 jun 2020.

  1. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Alltså jag tror dom använder någon dålig översättning.

    Låter mer som att det är appen till scootern, eller cookies på din dator dom åsyftar
     
  2. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    om man råkar få punktering måste man själv utföra bytet eller är det dom som sköter allting?.. folk här skriver att augment skickar slang via posten men jag vill verkligen inte byta slang själv då jag vet att det är ett helvete att byta slang till el scooter och händer lätt att man får håll i slangen igen
     
  3. TimTim

    TimTim Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2020
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    2
    Funkar punkteringsspray tro?
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    6 986
    Mottagna gillanden:
    1 938
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Jag har haft punka och dom skickade en ny scooter
    Har även haft en helt död scooter, fick en ny direkt

    MEN, det är rätt bökigt att hämta en så stor kartong och sedan packa ner den gamla för att återigen gå till posten. Hade gärna sett en servicetekniker i de större städerna som kunde komma ut
     
  5. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jätte bra tack för svar. Byta däck och slang själv är det sista jag vill göra. Jag äger en xiaomi m365 och det var fking det jobbigaste jag gjort i mitt liv när ja byta däck haha så det kommer vara mkt skönare att få det gjort av augment istället :)
     
  6. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Ja det skall vara meckigt att byta däck och slang på xiaomi har jag hört. Så pass att cykelverkstäder här i Malmö avböjer att göra det. Jag skulle se till att ha hjul som inte fick punka om jag behövde bry mig om sådant. Augment säger att du kan skicka in den för sånt så det skall gå bra. Det är meckigt att ta emot och frakta bort sin scooter om man inte har bil.
     
  7. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag vet att man kan fylla däcken med något för att göra så att det inte går att få punka. Vet dock inte vad det heter, problemet är väl att få någon att göra det åt en.
     
  8. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    telling ya dude it was the most shiet ive done haha.. problemet är att man skadar slangen riktigt lätt och då får man börja om processen helt. Jag gick även till verkstad men inte heller dom kunde hjälpa mej utan det blev skada på skit slangen. Blev till slut solid däck men tyvärr så blev komforten riktigt skit jämfört med luft fyllda däck. Därför skall man helst använda tubeless tyres som inte använder skit slang som får punktering vid minsta push/glas..

    TimTim och Dinodipp jag använde punkteringsspray men tyvärr hjälpte det endast i ca en vecka sen var man tvungen att byta slang. Eller så fick man fylla på skum/sprayen igen för att hjälpa i några dagar så det var ej värt det helt enkelt
     
    TimTim gillar detta.
  9. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    sådär nu har man beställt en. Ska bli kul att se om den är bättre än min Xiaomi m365
     
    Dinodipp och wmb gillar detta.
  10. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Skall bli spännande att höra vad du tycker. Jag tycker den är bättre än alla hyrscootrar jag testat iaf. (Tier, voi, lime, uber) På ett sätt är den ganska like lime i storlek iaf. Se till att sätta upp hastigheten till ff (klicka på båda knappar samtidigt sedan on knappen tills det står fyra sedan andra knappen tills det står ff) :) (finns bättre förklarat här på forumet)
     
  11. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Om det visar sig att dom faktiskt har en radio i scootern som ringer hem (jag är 99.5% säker att så är fallet) är det en deal breaker för folk här?
     
  12. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Jag håller inte med, givetvis annars hade jag inte skrivit posten. Jag tycker att privacy policy och deras användaravtal tyder på att dom kan begränsa din scooter. Även vid stöld. Detta är endast möjligt om dom kan kommunicera med scootern såsom alla kommersiella scooter bolag ala Voi har.
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tricket för att få på däcket är bara att koka det. Det gäller inte bara om man byter till solida däck, utan funkar lika bra på de för slang.

    Kokar man 30-40+ minuter glider de på utan större ansträngning, man behöver knappt något verktyg.
     
    Gargo och Dinodipp gillar detta.
  14. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tycker den är bättre än M365 på alla plan utom vikt, men det gör ju att den känns stabilare att åka på också.
     
  15. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vad kör ni med för lufttryck? Den levererades med 20 PSI men jag fick pumpa upp den till 60 för att räckvidden skulle bli bra.
     
  16. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 448
    Mottagna gillanden:
    1 117
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Nån aktiv kod?
     
  17. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Enligt postnord kommer scootern på onsdag :).. men jag prata med chatten om jag får lov att ställa om den till 25kmh men då sade han att man ej får göra det.. vågar man ''trimma'' den till 25kmh utan att förlora garantin? vill verkligen inte köra i 20kmh när man är vann vid 25-30kmh
     
    bernard gillar detta.
  18. Dinodipp

    Dinodipp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2021
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    34
    Det är på eget ansvar givetvis, du kan inte förvänta dit att supporten skall säga jo ställ om den så att den blir olaglig att framföra i Sverige, inga problem.

    Du får avgöra själv om du vill ställa om den till 25 - 30 (vilket är enkelt att göra och du kan lätt växla tillbaka till 20) Jag tror inte det är en kotte här som har den på 20 men hamnar du i olycka eller så kan det ju bli ett polisärende på det. Det skall vara sagt att det är ingen skillnad mot om du har en annan elsparkcykel samma regler gäller där.

    Sen tror jag som sagt att dom evt ser att du har den trimmad på sin server om dom kollar. Men jag tror inte det spelar roll. Jag väger 87 kg och man kan få upp den i 30 på en raksträcka (har jag läst :) )
     
  19. Black south

    Black south Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2012
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    whaat? så du menar att den är kopplad till deras servers? shiet haha.. nej tror ej jag vågar trimma den, vågar ej. kanske förlorar man garantin ifall något händer sen säger dom att den har varit trimmad och då ingår ingen service :S
    funderar på att köpa Zero 10 scooter också men får se hur det blir med ekonomin för den kostar 10700kr men har alltid velat ha en monster scooter som kör 50kmh+ och klarar 50km+ räckvidd :cool::teeth:
     
  20. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Jag kunde välja hemleverans i postnord appen utan extra kostnad.