eSIM?

Diskussion i 'Xiaomi Mi 11 / Mi 11 Pro' startad av riceboiler, 14 apr 2021.

  1. riceboiler

    riceboiler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    207

    MINA ENHETER

    Tyckte det var ballt att skaffa eSIM till min samsung men nu när man gått över så är det mindre roligt :)
    Någon som vet om det finns någon gömd inställning för eSIM på xiaomi lurar?
     
  2. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

  3. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Xiaomi har ju stöd för e-sim från och med MIUI 9.6 eller senare, finns flera modeller som dock stöder e-sim för Indien bland annat, däremot är modeller som kommer till Europa sällan E-sim anslutna eller inte har stöd för de europiska näten, så funktionen inte listas i telefonen.

    Men du borde hitta annars E-Sim inställningarna under Inställningar -> Nätverk -> välja operatören där eller hur romen designerar dessa, om den skulle vara aktiv för operatören.

    Annars finns det e-sim appar man kan ladda ner för operatörer dock bruka det vara från andra länder.
     
  4. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    Det krävs hårdvara.
    Har inget med operatören att göra (så länge denne har stöd för eSIM). Lika lite som med ett fysiskt SIM-kort.
     
  5. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 497
    Mottagna gillanden:
    1 565
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Om du ringer med hjälp av telefon ja, men det finns appar som gör att du ansluter e-sim och kan ringa med hjälp av appen inbyggd, däremot kan du bara använda appens operatör i sådan fall och kan ej använda valfria operatörer, blir lite mer som VOIP telefoni med sådan lösningar. Länder som jag vet har sådan här appar är Sydkorea, Indien åtminstone.

    Krävs mer än bara hårdvara om du ska ha den i telefonen krävs också att operatörerna stöder enheten till e-sim, finns många e-sim anslutna produkter som inte stöds av det svenska operatörerna trots att det erbjuder e-sim.

    Ticwatch Pro 3 LTE funkar bara med Vodafon från Tyskland och Storbritannien med deras e-sim, men också hur väl enheterna väljer att integrera stöd för operatörerna.
     
  6. katho

    katho Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    5 655
    Mottagna gillanden:
    4 293

    MINA ENHETER

    Tele 2/Tre hade liknande appar för några år sen (Tele 2 +46, 3Global Wifi), har inget med eSIM att göra, ren VoIP över befintlig datauppkoppling.

    Ticwatch Pro 3 LTE är operatörslåst (till Vodafone) i Frankrike, Italien, Tyskland, Spanien och Storbritannien.

    Pixel fungerar med eSIM hos operatörer i Sverige, hur kommer det sig? En telefon som inte ens säljs på den här marknaden.

    Finns det stöd för eSIM i en telefon i Sverige så fungerar det med en operatör som har eSIM.

    Det som finns på Xiaomi-telefoner i vissa regioner har inget med eSIM att göra, det är VoIP.
     
    Last edited: 15 apr 2021