Diskussion: Piss-Tradera

Diskussion i 'Off Topic' startad av paulreedsmith, 1 apr 2021.

  1. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Otroligt. Köpte en Macbook på Tradera. Cyklade ut i full storm på min pissiga VanMoof och hämtade upp den då jag inte vill bli BLÅST igen på nån distansaffär. Detta var dock en helt ny, inplastad, oöppnad dator så hur mycket problem kan det bli bara jag har den i mina händer?

    Öppnade upp den när jag cyklat hem, och den var verkligen ny. Men den vägrade starta utan laddare. Fine. När jag väl kommer in i systemet så ser jag direkt att batteriet är kört. Vill inte ladda över 1% och det står "byt ut" som meddelande. Det visar sig även att det IGEN är en pissig 2016 modell och inte 2017 modellen!
     
    bernard gillar detta.
  2. Millwad

    Millwad Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2012
    Inlägg:
    1 833
    Mottagna gillanden:
    1 922
    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Redmi Note 12 Pro 5G
    Du borde nog sluta köpa på datorer på Tradera. :)
    Tradera är ett skämt, omdömessystemet är helt åt helvete. Folk som har betett sig som skit ger hämndomdömen trots att de inte ens har betalat för varan, och sen när man vänder sig till kundtjänsten så vägrar de ta bort negativa omdömen också.
     
    paulreedsmith gillar detta.
  3. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Missär.

    Skrev till säljaren direkt och fotade hela grejjen. Gav honom 24h att svara. Ingenting, och kunde se att han läst. Så bad honom ringa mig och lösa hela grejjen, och fick tillbaka nått lamt svar om att "det var ju tråkigt med batteriet", men att han inte kunde ta ansvar för en oöppnad produkt yada yada. Då dunkade jag upp trumfkortet om att han skrivit fel specs på den, alltså 2017-modellens specs: Inget svar. Så skrev jag att jag skulle hoppa in i bilen och komma ut, så ska vi göra upp om detta. Då blev det fart på gubbjäveln. Skrev direkt att han kunde ta tillbaka den, alternativt betala tillbaka 2000 som jag lagt fram som ett alternativ, vilket är priset för ett nytt batteri hos Apple. Tog den dealen för att slippa konfrontera denna gamla patetiska gubben, som sitter ute i en Villa i Tullinge, säker 70 bast och beter sig nesligt över några tusen.

    Pust. Hela denna skiten har gjort att jag inte orkat ta tag i den andra misslyckade Macbook-affären. Dock har jag skrivit till den skitstöveln att jag ALDRIG skulle släppa det, så jag känner jag kan börja jaga honom nästa vecka, eller om en månad, eller när jag får tid och energi.