Kan inte sända sms.

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Dadda, 7 okt 2010.

  1. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan jag köpte mig en galaxy i5700 för 4 dagar sedan. Hade en SE K800i före :o Har knaprat en del på denna apparat och blir bara tokig, jag kan ta emot SMS men det går inte att sända. Och det finns inga kontakter i meddelande kontaktboken, måste gå via telefonboken och välja ett namn att sända till..
    Har DNA som operatör och gprs är ställd på mms, så jag absolut inte skall kunna vara uppkopplad i misstag, har valt 2g för att spara ström samt stäng av autosync. Hjälp mig, btw KIES programmet var krångligt också, testade med telefonen ansluten till datorn i det så kallade felsökläget men förstod alldrig vad som borde hända ? Skickade det info till samsung då eller ?
     
  2. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har löst detta nu. Telefonen hade fel meddelandecentralnummer.. Det skulle vara 500 på slutet istället för 5000000000, konstigt hur sånt här händer.
     
  3. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    XD va konstigt. men skönt att det fixades! :) Förresten, vad e DNA?
     
  4. beyorn

    beyorn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    2 225
    Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Antar att du har 1.5 eller 1.6, då fungerar inte Kies, använd Samsung New PC Studio istället! :)
     
  5. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

  6. CharlieLima

    CharlieLima Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21
    Övrigt:
    - Samsung Galaxy Watch 4
    - 2* Google Nest Hub
  7. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @lullebulle -.-
     
  8. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte telefonen för ca 2 veckor sedan och det borde vara 2.1 i den från original. Stog så när jag kollade vilken version det var i den. BTW varför börjar den spela meddelandesignal när jag sätter i laddaren ? Har en ringsignal som sms melodi.. Mycket märkligt :) Och DNA är Finskt jo, för jag bor i Finland.
     
  9. K4L

    K4L Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Du har valt ringsignalen som "notification signal" istället för SMS-signal. Jag använder HandcentSMS och då ställer man in signalen i själva appen och inte i telefonens inställningar, antar att det är likadant i standard-sms-appen... Jag har dock också gjort det misstaget :P
     
  10. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Edit. Hittade nu, måste in på meddelande och inställningar för att byta meddelandesignal.. Trodde de va i ljudinställningar men ack så fel jag hade.. Därav så började mobilen spela utav Hvete i morrn när jag lag i laddaren..Trodde aldrig android telefoner skulle vara krångliga :)
     
    Last edited: 12 okt 2010
  11. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ljud & Display i inställningar.
     
  12. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och sist men inte minst, vad skall man göra med kies programmet som bara vrålar "Anslut enheten i samsung kies (pc studio)-läge på nytt. Aktuell anslutning stöds inte av kies ?? Går inte fast jag har mobilen i montera läget och startar om Kies. Min mobil har programvaruversion 2.1-update1

    Och något gps program hittar jag inte i telefonen
    Och var tankar man spel och program Android market eller ?

    Sry för många frågor men jag är jätteny på detta. Och tack till den som vill klura ut detta med mig ;)
     
  13. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kies kan jag inte hjälpa dig med, jag gav upp redan i NPS. Vad jag vet dock så skulle man tydligen kunna ansluta till Kies med 2.1. Men som sagt, inget jag testat.
    GPS kan du använda ihop med vanliga Google maps (Maps) eller annat navigations/kompass program etc.
    Market är den huvudsakliga kanalen för Android program ja.

    Om man inte frågar, får man inte reda på något! :)

    /J
     
  14. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Varför vill du in i Kies?
     
  15. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är väl för eventuella framtida uppdateringar som jag vill ha igång Kies typ. Men för att överföra musik o filmer behöver jag ju inte det. Min telefon spelar inte avi filmer heller, och en musikvideo som går att spela, så är alldeles för snabbt typ som att snabbspola :mad: Har även registrerat divx device. Och sedan överfört den filmen till telefonen men den kan ändå inte starta divx VOD, står att jag måste registrera fast jag jort detta. Finns det någon gratis player ni rekommenderar från market som spelar divx avi mpeg4 etc.. Och tack för svaret jontatas.
     
  16. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nu ska man väl inte måla fan på väggen, men jag undrar om det blir några fler uppdateringar.. :)

    Vad har du för player, låter mystiskt att det inte fungerar. Angående DivX VOD så är det ju bara en tjänst för att tanka hem filmer och inget du behöver registrera för att se andra filmer.
    Testa med en annan spelare som tex Rockplayer och se om du får samma resultat.

    You are welcome!

    /J
     
  17. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja jysst så. Hmm jag har den där som finns i telefonen original, jasså Divx Vod var för det ändamålet :D

    Vi tar lite mera problem då, Alla mina kontakter försvann efter att jag fixade ett sånt där google account. Testade att importera från sim kortet 4 ggr and nothing happened, men då låg det till så att jag fick gå in på kontakter>visa grupp> mitt gmail account. Och där kunde jag kryssa i vilka kontakter som skulle visas (det var inte sådär förrän jag skapade gmail accountet..

    Problemet som kvarstår efter detta är att jag har alla namn x4 i Meddelandekontaktboken, Teledonboken är ok. Ganska slött när man skall söka vem man skall skicka till och har alla namn x4 = 400 pers :mad:
     
  18. Lullebulle

    Lullebulle Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Synka dina kontakter till gmail.
    Sen går du in på gmail.com och sedan kontakter och sedan slår du ihop alla som är lika, finns en funktion för det.
    Den ligger under "Fler åtgärder" och heter "Sök efter och sammanfoga dubbletter".

    Efter det synkar du.
     
  19. Dadda

    Dadda Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar så mycket. Det var ganska svårt men det gick. Lag igång allt autosync wlan etc. Men fick gå in via datorn på gmail och ändra den vägen, trodde man kunde göra allt på telefonen ? Men nu har jag inga dubletter iaf :)